2024-01-12, 05:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Jag har bra koll. Du verkar dock leva i en annan värld. Jag tror aldrig att vi kommer att komma överens, då vi ser verkligheten på så extremt olika sätt.

Du har inte minsta tillstymmelse till koll.

Är det inte lustigt hur Vita huset kallar rebellernas ingripanden mot Israelanslutna fartyg "illegala" och att de strider mot internationell rätt, samtidigt som de stödjer en regim som begår folkrättsbrott och nu är föremål för utredningar om folkmord och etnisk rensning i Haag?

Hur många har dött på fartygen? Det finns inte ens några uppgifter om det, vilket inte borde vara så svårt när det rör sig om "civila fartyg" som du hävdar. Som jag förstår det har rebellerna inte ens haft som avsikt att döda någon, de har däremot kidnappat besättningen i enskilda fall. Medan Israel fortsätter att döda fler civila per dag än någon annan konflikt i hela världen.

Det är skrattretande att du tror att detta inte har något alls med Israel att göra:

https://apnews.com/video/israel-hamas-war-yemen-red-sea-rebellions-and-uprisings-yemen-government-35148e6fbef64ec8b6fa074d4da 2551c
Citera
2024-01-12, 05:29
Medlem
Masingas avatar
Är det någon ledare som motsätter sig väst i Yemen? Vi vet ju vad som hände i Libyen.
Citera
2024-01-12, 05:30
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jo men det verkar vara mer än så tycker jag.

USA och UK hävdar att Houthi har attackerat amerikanska och brittiska militärfartyg. Det luktar red flag... Varför skulle Houthi vara så korkade att de angriper amerikanska och brittiska militärfartyg!?

The US and the UK have warned “there will be consequences” after warships from both countries repelled a barrage of 21 Houthi rockets, drones and cruise missiles apparently fired at western warships in the Red Sea.

https://www.theguardian.com/world/2024/jan/10/britain-warns-severe-consequences-houthi-attack-red-sea-repelled, igår

Efter de "varningarna" hände inget mer eftersom USA och England, militärfartyg eller inte, inte hade en chans mot en hel storm av missiler utan var tvungna att fly hals över huvud till Djibouti på andra sidan där man nu sitter och skjuter raketer på måfå. Men det kunde de ju inte skriva eller hur?

En annan nyhet: de har inget att bomba! Ökenkojor gör sig inte bra på förstasidorna. Därför försöker man förstora upp saken till ett klassiskt amerikanskt anfallskrig mot en liten försvsrslös skitstat. Att det hela handlar om USA (israel) mot Iran vågar man inte heller skriva för då åker USA på mycket däng överallt kring persiska viken, så man omöjligt kan bortse/dölja alla offer och brakförluster vilket kommer tillbaka till 1:a sidorna.
Senast redigerad av blagylta 2024-01-12 kl. 06:14.
Citera
2024-01-12, 05:34
Medlem
ImTheMans avatar
Svårt komma åt miliser med bara flygbombningar. Och marktrupper är antagligen uteslutet.
Citera
2024-01-12, 05:35
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
De är muhammedaner?

Bomba dem till medeltiden!

Ok. Vänta. Oj
Citera
2024-01-12, 05:37
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du har inte minsta tillstymmelse till koll.

Om man skickar robotar och drönare mot civila fartyg, så måste något göras. Det inser alla.

Jag hoppas USA och UK bombar dessa drägg tillbaka till stenåldern. Nu befinner de sig några hundra år framför, men var så säker, de kommer att komma tillbaka till stenåldern. Dessa äckliga människor, som har så extremt låg IQ, så de inte klarar av att leva i västvärlden.

Jag tycker, ärligt talat, synd om dem. Det kan inte vara lätt att ha så pass låg IQ.
Citera
2024-01-12, 05:37
Avslutad
Huthi är terrorstämplat t o m av arabförbundet. Håller de på sabbar sjöfarten är det väl lika bra de blåser bort det hindret.
Citera
2024-01-12, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag är inte arab din dumma fan. Rebellerna har bevisligen framfört att de ger sig på Israelanknuten sjöfart, något Israel själva hävdat slår hårt mot deras ekonomi och sjöburna logistik. Så fort Israel fick omdirigera sina fraktfartyg och rebellernas aktioner började ge effekt så hotade USA med konsekvenser. Hur blir man så naiv och korkad som du är? Jag är uppriktigt nyfiken hur man kan vara så blåögd och tro att detta endast handlar om att rebellerna attackerat "civila fartyg". Du måste vara värdelös på pussel och totalt oinsatt i hur politik fungerar.

Har du ens någon koll på relationen mellan USA och Israel?

Houthi rebellerna har attackerat fartyg helt utan koppling till Israel. Vilket hotar världshandeln. Att attackera civila mål är fegt oavsett, vilket verkar vara standardförfarande i arabvärlden tyvärr.

https://www.pbs.org/newshour/world/how-houthi-rebel-attacks-in-the-red-sea-threaten-global-shipping
Citera
2024-01-12, 05:41
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Ja, det är många krig och misär på gång men som George Carlin en gång sa: Sit back and enjoy the entertainment

Verkligen!

Skall bli kul att se hur mycket stöd nästa land/grupp som hamnar i krig med USA får!? Om det blir handhjärtan, enad front, miljardbelopp i stöd, demonstrationer mot USA och vapenleveranser.
Citera
2024-01-12, 05:42
Medlem
Sjukt att USA och uk låter dessa bönder attackera gång på gång utan att svara men Irak och Afghanistan jämnar man med marken för skoj skull
Senast redigerad av aki04 2024-01-12 kl. 05:48.
Citera
2024-01-12, 05:44
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Sjukt att USA och uk låter dessa bönder stod Kerstin gång på gång utan att svara men Irak och Afghanistan jämnar man med marken för skoj skull
Blanda inte in Kerstin i detta.
Citera
2024-01-12, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Blanda inte in Kerstin i detta.

LOL, ändrat det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto