2024-01-12, 01:23
Avslutad
Tänk om Sverige går med i Nato, då kanske USA beordrar oss att skicka soldater till alla deras krig dom håller på med 😛
Citera
2024-01-12, 01:24
Medlem
Snart bättre än Netflix!

Mer popcorn o kolla live snart, bara att titta ut o betrakta svampmolnen i horisonten
Citera
2024-01-12, 01:25
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Av samma anledning som dom förlorar livet i Gaza eller han den svenska medborgaren som blev skjuten i Irak nyligen.
Jaha du tänker så, trodde du menade att Sverige skulle skicka soldater.
Citera
2024-01-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Undrar hur många svenska medborgare som kommer förlora livet i Yemen nu

Hoppas på många o förorterna minskar
Citera
2024-01-12, 01:27
Medlem
PUBG2018s avatar
USA och Storbritannien kämpar på för att bibehålla sin världsdominans och imperium. Om de misslyckas i Yemen kan det bli ödesdigert för dem. Jag tror att Kina, Ryssland och Iran framgångsrikt har dragit in dem i en knepig situation i Yemen. Saudiarabien och Qatar stöder aktivt USA och Storbritannien genom att tillhandahålla luftrum och baser för att genomföra attacker mot mål i Yemen. Men vi får se hur detta utvecklar sig kommande dagarna! Slår Yemen tillbaka tillräckligt bra och kanske skänker några skepp eller så så kommer de dra ur sig lika fort!
Citera
2024-01-12, 01:29
Medlem
Nej nu får någon fan ta och slå spiken i kistan på joe biden alltså. 4 jävla krig har han startat nu. Hur länge ska han få hålla på innan någon klipper aset?
Citera
2024-01-12, 01:33
Medlem
Men jösses vilken hysteri i tråden. Tredje världskriget startar inte för att US och Storbritannien bombar houthirebellernas vapenlager.
Citera
2024-01-12, 01:35
Medlem
TUKs avatar
Jag hoppas att vi nu skickar militära stödpaket till det fattiga Jemen, så att de likt Ukraina kan försvara sig mot ett land som är militärt överlägset. Jag förmodar även att det blir ekonomiska sanktioner och att svenska företag avvecklar verksamheten i USA för att inte bidra till Bidens krigskassa.

Spännande att se vad som händer med oljepriset nu för övrigt.
Citera
2024-01-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Jag hoppas att vi nu skickar militära stödpaket till det fattiga Jemen, så att de likt Ukraina kan försvara sig mot ett land som är militärt överlägset. Jag förmodar även att det blir ekonomiska sanktioner och att svenska företag avvecklar verksamheten i USA för att inte bidra till Bidens krigskassa.

Spännande att se vad som händer med oljepriset nu för övrigt.
Ja dom där sänkningarna vid pumpen kan man vinka hejdå till iallafall
Citera
2024-01-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expat2024
Nej nu får någon fan ta och slå spiken i kistan på joe biden alltså. 4 jävla krig har han startat nu. Hur länge ska han få hålla på innan någon klipper aset?

Valarbetet börjar nu... Han har alltid varit en "warmonger" men denna gången har han mer anledning än tidigare, tycker jag iaf. Rör sig om internationell handel i detta läget.

Borde kunna kalla detta WW3 nu, Australien är inblandat, Asien, Afrika, Europa och Nordamerika.
Citera
2024-01-12, 01:37
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat2024

Om vi talar klarspråk så handlar allt detta om att Israel vill fortsätta sitt krig i Gaza och att rebellernas aktioner i Röda havet haft en sådan negativ inverkan på Israel att USA och Storbritannien känner sig nödgade att agera av strategiska skäl. Tajmingen säger allt. Nu säger jag inte att rebellerna nödvändigtvis gör rätt. Det jag säger är att Israel är och kommer alltid att vara den utlösande faktorn för mycket av problemen i Mellanöstern, oavsett om man kan tvista i evigheter om vem som gjort vad.

Men ja, Biden är en krigshök som dessutom är senildement och fullkomligt bortkommen, vilket gör honom desto farligare.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-01-12 kl. 02:04.
Citera
2024-01-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Men jösses vilken hysteri i tråden. Tredje världskriget startar inte för att US och Storbritannien bombar houthirebellernas vapenlager.

Iran vaknar på riktigt….

Dessutom, att hade jag varit kines så är det tajming att återta Taiwan NU!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in