2024-01-11, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
De berättar om de går på någon typ av medicinering, både fysisk (tex diabetes) och psykisk
Ja det verkar vara vanligt med tabletter nu för tiden av olika slag.
Citera
2024-01-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja jag känner några fler som har gjort det. I Bosnien och i Afghanistan, så du är nog inte så unik i Sverige.
Nej, vi kvinnor är inte unika på något sätt!
Vi är varken sämre eller bättre än normalsoldaten.
Men i vissa övervakningsuppdrag är vi helt suveräna!
Citera
2024-01-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Sverige gör fel!
Gör som Finland, att kvinnlig värnplikt är frivillig!!
( enl mina senaste uppgifter, den nuvarande finska regeringen kan hitta på vafansomhelst och vända på femörngar)

Men hur blir det då med jämställdhet och jämn könsfördelning?
Citera
2024-01-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
50% av snubbarna är ju också skitdåligt. Vad är det med dagens ungdom? Sitter de bara hemma och kollar på TikTok? Sopor.
Ja det är ju ett stort samhällsproblem som seglat upp på senare år.

Jag tror att curlingen av ungar är boven i dramat.
Citera
2024-01-11, 22:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ja absolut. Alla är inte lämpliga som soldater. Det finns många uppgifter i civilförsvaret som kan vara lämpliga för oss som är äldre.

Jag är för gammal och sjuklig så jag kan inte strida på nåt vettigt sätt men jag har körkort A BE CE DE så jag kan alltid köra transporter åt totalförsvaret.

Jag kommer att ta kontakt med civilförsvarsmyndigheten om det.
Den myndigheten finns inte kvar. Arbetsförmedlingen har uppdraget att förmedla uppdrag i krig. De har dock noll koll förutom vad gäller ensamkommande män de känner kärringarna intimt.
Citera
2024-01-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Den myndigheten finns inte kvar. Arbetsförmedlingen har uppdraget att förmedla uppdrag i krig. De har dock noll koll förutom vad gäller ensamkommande män de känner kärringarna intimt.
Ja det borde jag ju ha fattat. Det är också nedmonterat . . . . .
Citera
2024-01-11, 22:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
Är detta ett maskande från kvinnor eller mår kvinnor sämre än pojkar på riktigt? Hur får vi kvinnor att må bättre så de klarar lumpen?

Dom bluffar ju naturligtvis. Tydligen lökar dom mer än vad grabbarna gör. Män, särskilt yngre, vill ju inte framstå som hur odugliga som helst, så även om man inte gör sitt bästa på mönstringen så kan man ju inte vara hur jävla kass som helst. Kvinnfolk har inte samma begränsning, samtidigt som kvinlig list är känd sedan årtusenden. Så naturligtvis gör dom allt dom kan för att snika sig undan.
Citera
2024-01-11, 22:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja det är ju ett stort samhällsproblem som seglat upp på senare år.

Jag tror att curlingen av ungar är boven i dramat.

Annat var det när jag var ung på 80- och 90-talet. Då gick man på scouterna och idrottade. Varenda jävla 12-åring kunde sätta ihop ett spritkök, göra upp eld, springa 5km och simma 800m.
Citera
2024-01-11, 22:46
Medlem
Det är väldigt märkligt för enligt gängse norm så är det kvinnor som styr världen (enligt som själva). Och 7 av 10 har problem med psyket. Och världen är totalt upp och ner.. Kan man dra någon parallell här?
Citera
2024-01-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Annat var det när jag var ung på 80- och 90-talet. Då gick man på scouterna och idrottade. Varenda jävla 12-åring kunde sätta ihop ett spritkök, göra upp eld, springa 5km och simma 800m.
Ja precis och man fick inte så mycket backning från föräldrarna. Man fick cykla till aktiviteter. Mm, mm.
Citera
2024-01-11, 22:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ja det borde jag ju ha fattat. Det är också nedmonterat . . . . .
Eftersom sossekärringar gjorde arbetsförmedlingen till en försäkringskassa/migv/terroristfinansiering. I valtider fick de tiotals miljarder extra för att köpa sosseröster av invandrare. I händelse av krig skulle kärringarna på Arbetsförmedlingen vägra hjälpa till.
Citera
2024-01-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Det är väldigt märkligt för enligt gängse norm så är det kvinnor som styr världen (enligt som själva). Och 7 av 10 har problem med psyket. Och världen är totalt upp och ner.. Kan man dra någon parallell här?
Nja men det är väl den friska tredjedelen som styr. Om man nu vill tro på det narrativet . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in