2024-01-11, 21:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det säger du bara för att Chrippa drabbas. Ni Linnea-groupies bryr er inte ett skit om varken Linnea eller Chloe, det enda ni har gemensamt är att ni avskyr Chrippa för att han inte beter sig som en vanlig social inkompetent och blyg svenskjävel som ni.

Jag har allt sett hur ni Linnea-groupies har skrivit som besatt hela dagen då vanligt folk jobbar. Förstår att man blir bitter av att vara arbetslös men ta fan inte ut det på en stackars man som hamnat i klorna på en Borderline-häxa. Han behöver stöd och det är enbart här på Flashback man inte fullt ut stöttar honom. Ni är väl inte fler än 3-4 stycken men ni är besatta av Chrippa och skriver hela tiden en massa dynga så det ser ut som att hela Flashback är på Linneas sida vilket inte stämmer.
Och du bryr dig om lilla C eller?
Citera
2024-01-11, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
" Och flickvännen beskriver oro " Måste väl betyda att det är Linnea själv som gjort detta? För detta var ju typ 2v sen anmälan kom.

Hur kan du veta när anmälan kom? Sekretess
Citera
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Pucko, det står ju att Polisen gjort orosanmälan eftersom Chrippa vart häktad för misshandel.
jag har ju sagt 100 ggr i denna tråd att det är så det funkar, Polisen måste enligt lag göra en soc anmälan när ena föräldern grips för våldbrott, droger eller liknande.

Haha läste inte hela Men såg nu, då är det ju såklart rimligt.
Citera
Medlem
Skabbe Skabbräv fruktar väl inte en liten soc-anmälan..?

Det har ju inte förekommit våld och knark i avkommans direkta närhet...!
Citera
2024-01-11, 21:08
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ja, det är inte polisens jobb att avgöra om föräldrarna behöver stöd eller inte, dem gör helt rätt i att anmäla till soc och sen får soc göra en utredning och bedöma.
Och mtp att Chrippa utsatt lilla C för risken (enligt förtals gänget)
Och att Julia valde att göra content och tjäna pengar på sin misshandlade (enligt förtals gänget) dotter istället för att anmäla till polisen.
Så är det helt uppenbart att dem behöver stöd, kanske lite föräldrakurser, osv.
Jag personligen tror att mycket kommer ge med sig när Chrippert slutar dra ladd och adhd medicin på daglig basis. Men säger inte emot gällande föräldrakurser hos socialtjänsten!
Citera
2024-01-11, 21:12
Medlem
Dopys avatar
Till alla idioter som tror att Linnea gjort soc anmälan

"Vi på socialtjänsten, Barn och Ungdomsenheten i Södermalm har fått in en orosanmälan från polisen gällande er dotter Lilla C. Oron rör att Chrippa misstänkts för misshandel av sin flickvän"
https://imgur.com/a/zIqTaIq

Det är så polisen ska göra enligt lag. Om en person begår ett våldsbrott och har barn ska dem anmäla till soc.
Citera
2024-01-11, 21:14
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Till alla idioter som tror att Linnea gjort soc anmälan

"Vi på socialtjänsten, Barn och Ungdomsenheten i Södermalm har fått in en orosanmälan från polisen gällande er dotter Lilla C. Oron rör att Chrippa misstänkts för misshandel av sin flickvän"
https://imgur.com/a/zIqTaIq

Det är så polisen ska göra enligt lag. Om en person begår ett våldsbrott och har barn ska dem anmäla till soc.
Det är så det funkar, två orossamtal från polisen under ett års tid är nog inte jättebra.

Gustav Björklund verkar tro att någon hater gjort anmälan
Citera
2024-01-11, 21:14
Medlem
Dopys avatar
Det är intressant att det i soc anmälan står att Linnea säger att Chrippa och Julia använder narkotika och är inblandad i annan kriminalitet

vad kan det vara för "annan kriminalitet"? sälja droger? pengatvätt?
Och jag trodde inte Julia använde droger? vore väldigt sorgligt ifall båda lilla Cs föräldrar håller på med droger
Citera
2024-01-11, 21:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Jag personligen tror att mycket kommer ge med sig när Chrippert slutar dra ladd och adhd medicin på daglig basis. Men säger inte emot gällande föräldrakurser hos socialtjänsten!
Jag tror också det, när dem börjar leva som ansvarsfulla föräldrar och prioriterar sitt barn så tror jag att dem kan bli fantastiska föräldrar. Det är ju uppenbart att dem båda älskar lilla C.
Men jag tror absolut att dem behöver förändras, Lilla C har varit med om tillräckligt, och jag hoppas soc kan hjälpa dem med den förändringen.
Citera
2024-01-11, 21:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Det är så det funkar, två orossamtal från polisen under ett års tid är nog inte jättebra.

Gustav Björklund verkar tro att någon hater gjort anmälan
Jepp, han verkar inte kunna läsa. Jag uppfattar det som att han menar att Linnea gjort anmälan, troligen för att driva på det fortsatta hatet emot Linnea.
Citera
2024-01-11, 21:19
Avstängd
Citat:
Det är intressant att det i soc anmälan står att Linnea säger att Chrippa och Julia använder narkotika och är inblandad i annan kriminalitet

vad kan det vara för "annan kriminalitet"? sälja droger? pengatvätt?
Och jag trodde inte Julia använde droger? vore väldigt sorgligt ifall båda lilla Cs föräldrar håller på med droger

Vart ser du det?
Citera
2024-01-11, 21:20
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Hur kan du veta när anmälan kom? Sekretess

Eftersom det var polisen som anmälde och de skickade ut anmälan 2a Januari, så kan man väl lägga ihop 1+1, att anmälan kom runt 30e december plus/minus en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in