Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Konditionen är sämre bland 18-åringarna än tidigare, det är generellt högre krav idag än på 90-talet. Många har skaffat diverse diagnoser, det syns i statistiken. Varför tjejer utmärker sig: Ja, sitter folk hemma med datorn eller med mobilen 24/7 så har dessa inte kunskaper att agera utanför lägenheten på ett förtroendegivande vis.
Personligen vägde jag 56 kg vid mönstringen, jag har även vissa psykiska fel. Ändå gjorde jag lumpen med MVG, VG, VG som slutbetyg. Det är ofta viljan som är avgörande, något som måste gått förlorad för Lisa 17 år under alla sessioner av ticktockande, instragramande och extra mycket skydd under uppväxten och skolgången. Jag var ytterst fysiskt sjuk när jag växte upp, det bröt ner mig men det stärkte även mig. Det är ungefär så lumpen funkar för många. Jag tror alltså att flertalet av dessa 7 av 10 tjejer visst klarar av att göra lumpen. Men det kommer initialt vara ett och annat ledset öga.
Tror knappast det är konditionen som sätter stopp utan det är att alla barn är bortskämda som fan.
18 åringar idag börjar må psykiskt dåligt när dom inte får fin mat dagligen och nya märkeskläder varje månad.
Att äta burkmat och ha sketna kläder på sig finns inte på kartan, då hade dom legat i fosterställning och gråtit.
Den yngre generationen är helt sönder curlad och otroligt jävla bortskämd.
Det har varit jävligt bra väldigt länge för familjer i Sverige, har inte varit dåliga tider sen början på 90 talet och det har satt sig på den yngre generationen.