Citat:
Ursprungligen postat av
haresEar
Det skulle vara trevligt om man kunde kartlägga självmorden.
Vad är kontentan av tråden, tycker ni man skall jaga dessa herrar in i det sista? Skall man rentav försöka förstöra deras liv trots att de omplacerat sig?
Jag kan inte svara för hela tråden förstås, men jag tycker inte att gäddorna ska jagas. Och sina liv förstör de bevisligen bra nog själva.
Däremot strävar jag efter att hålla koll på så många som möjligt, vart de väljer att flytta efter konfrontation, vad de byter namn till osv. Jag hanterar alltså Dumpen som ett sexualbrottslingsregister, och om tillräckligt många håller tillräckligt god koll kommer ordet snabbt att spridas så samtliga orter generellt har god koll på vilka potentiella barnvåldtäktsmän som finns i närheten. Så länge de finns kvar i Sverige dvs, utvandring är relativt vanligt.
Jag vet inte om du har eller har haft 14-åringar själv, i synnerhet 14-åriga flickor. Men har du den erfarenheten så har du förhoppningsvis förståelse för varför en sådan som #345 inte kan få gå runt obemärkt i vårt land. Han ville dra in en 14-åring i mörkret och enligt egen utsago ”våldta henne”, sen är han helt nollställd när han blir upptäckt. Det här var varken första eller sista gången, men ser omgivningens nu uppväckta hökögon honom göra ett snedsteg till kommer de kunna mobilisera sig. Det är det vackra med Dumpen.