2024-01-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Precis, och man kan undra hur många skadade Ukraina har nu när de värvar 50000 kvinnor. Helt klart har de slut på soldater nu, så många skadade och döda har de uppenbarligen. Många fler än officiella siffror säger.

Fan vad sjukt att värva kvinnor, de kommer råka fruktansvärt illa ut.
jag har för mig Israels arme har kvinnor,, de är rätt effektiva,,
Citera
2024-01-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så får jag väl förklara det så även du förstår. Ägglägets nuläge i Ryssland är tämligen ointressant för Ukrainakriget. Om man bortser från ert psykiska välmående, ni mår bra att tänka på ryska ägg nu.

Nu när vår ÖB pratar om krig . Ska du och resten av ryssälskarna försvara Sverige eller joinar ni ert ryssland
Citera
2024-01-09, 12:01
Medlem
Citat:
Precis, och man kan undra hur många skadade Ukraina har nu när de värvar 50000 kvinnor. Helt klart har de slut på soldater nu, så många skadade och döda har de uppenbarligen. Många fler än officiella siffror säger.

Ryssland, alltså i form av Sovjet, använde som enda land kvinnor i stridande förband redan i WWII. Så Ukraina följer bara gammal god rysk sed.
Citera
2024-01-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Eller så har de tjänstgjort färdigt och är hemma igen. Vi kan inte veta.
Om de är hemma är de inte saknade , Einstein!
Citera
2024-01-09, 12:02
Medlem
Ukrainas underrättelsetjänst har kommit över ryska militärtekniska dokument till ett värde av 1,5 miljarder dollar.

https://mil.in.ua/en/news/ukraine-s-defense-intelligence-secures-1-5-billion-worth-of-russian-military-tech-documents/
Citera
2024-01-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
jag har för mig Israels arme har kvinnor,, de är rätt effektiva,,

Ja, och det har de haft länge. Khaddaffi i Libyen hade kvinnliga elitsoldater som livvakter, i inbördeskriget i Kina hade kvinnor också stridande roller. FNL hade kvinnliga soldater som bekämpade amerikanerna. Det är snarast västvärlden som, trots allt tal om jämställdhet, har varit sena med att involvera kvinnor i militären.
Citera
2024-01-09, 12:06
Avslutad
Citat:

Varför är det sjukt att värva kvinnor?
Det hade man gjort i Sverige också.
Citera
2024-01-09, 12:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Terminator är ju en BMP.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMPT_Terminator
Jag vet att ni skämtar om superstridsvagnar som inte existerar i verkligheten, men Terminator har åtminstone "sett action" i Ukraina. Ett par. Den verkar hyfsad, men den ska inte köras omkring i skogen kring Kreminna. Det gjorde den sist den sågs till.

Det står i den länken att den är byggd på en T-72 så lite stridsvagn är det nog.
Citera
2024-01-09, 12:27
Medlem
Yays avatar
https://svenska.yle.fi/a/7-10048700

Ukraina ska inte mobilisera kvinnor bara en vatnik lögn som vanligt
Citera
2024-01-09, 12:34
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Värre än de tusentals civila kvinnor som våldtagits av orcherna?

Vi vet att ni i ryzzland är lite bakom den civiliserade världen men att kvinnor tjänstgör i försvaret är comme il faut numera, dock sällan vid fronten.
Citera
2024-01-09, 12:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ukrainas underrättelsetjänst har kommit över ryska militärtekniska dokument till ett värde av 1,5 miljarder dollar.

https://mil.in.ua/en/news/ukraine-s-defense-intelligence-secures-1-5-billion-worth-of-russian-military-tech-documents/

jag förstår att detta hjälper dem i kriget men hur räknar de ut det monetära värdet? Skall de sälja informationen?
Citera
2024-01-09, 12:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det står i den länken att den är byggd på en T-72 så lite stridsvagn är det nog.
Kejrå. Det är ett stridsfordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in