Citat:
Jag har bra minne och kan dessutom läsa vad jag själv skrivit om jag hade glömt något. Och nej, jag ljuger inte, även om vissa inte har förstånd att förstå saker jag skriver. Gällande bordet och blåmärkena tex. Så då förtydligar jag det.
Hon var inte i en pågående relation. Och han skrev: ”Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?” .
Målägnade uppger att blåmärkena har tillkommit vid bordet. Den dömde att de troligtvis uppkommit vid judon. Rättsmedicinalverket att de har uppkommit vid bordet.
Dvs.: den dömde förvanskar saker. Vad mer förvanskar han?
Om jag våldtar dig och sedan kör på dig med min bil, med avsikt. Så att du får blåmärken osv. Och du anmäler mig för våldtäkt och misshandel (med bilen). Och jag säger att samlaget var frivilligt från din sida och att dina skador har du förmodligen fått på Judo som du går och tränar. Och Rättsmedicinalverket intygar att skadorna du fått är förenliga med bilpåkörning. Du styrker de ju den delen av din version. Och min trovärdighet blir givetvis lägre... Eller hur? Vad mer kan det tänkas att jag då ljuger om. Ditt samtycke till sex kanske? Kanske var det då en våldtäkt?
Förstår du då varför jag ser på detta med bordet och blåmärkena som en viktig pusselbit? Där hennes trovärdighet stärks (av Rättsmedicinalverket) och hans trovärdighet försvagas.
Lägg därtill att hon verkar traumatiserad samma dag som det skett. Vilket minst 3 vittnen intygar. Och det meddelandet han skickar till henne samma dag. Som faktiskt kan tolkas som ett förtäckt hot.
Så ser jag att det inte är någon "ord står mot ord"-ärende längre.
Hon var inte i en pågående relation. Och han skrev: ”Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?” .
Målägnade uppger att blåmärkena har tillkommit vid bordet. Den dömde att de troligtvis uppkommit vid judon. Rättsmedicinalverket att de har uppkommit vid bordet.
Dvs.: den dömde förvanskar saker. Vad mer förvanskar han?
Om jag våldtar dig och sedan kör på dig med min bil, med avsikt. Så att du får blåmärken osv. Och du anmäler mig för våldtäkt och misshandel (med bilen). Och jag säger att samlaget var frivilligt från din sida och att dina skador har du förmodligen fått på Judo som du går och tränar. Och Rättsmedicinalverket intygar att skadorna du fått är förenliga med bilpåkörning. Du styrker de ju den delen av din version. Och min trovärdighet blir givetvis lägre... Eller hur? Vad mer kan det tänkas att jag då ljuger om. Ditt samtycke till sex kanske? Kanske var det då en våldtäkt?
Förstår du då varför jag ser på detta med bordet och blåmärkena som en viktig pusselbit? Där hennes trovärdighet stärks (av Rättsmedicinalverket) och hans trovärdighet försvagas.
Lägg därtill att hon verkar traumatiserad samma dag som det skett. Vilket minst 3 vittnen intygar. Och det meddelandet han skickar till henne samma dag. Som faktiskt kan tolkas som ett förtäckt hot.
Så ser jag att det inte är någon "ord står mot ord"-ärende längre.
Du som inte förstår hur juridik fungerar, men låt mig återigen förklara din dumma feministkossa. Bevisbördan ligger för tusende gången på åklagarsidan, det är inte MGM eller försvarets uppgift att redogöra för hur blåmärkena kom till. Han kanske inte uppfattade sexet som särskilt hårt, därav hans förklaring att han kände till att målsägande tränade kampsport och presenterade således en alternativ teori för blåmärkenas uppkomst.
Det viktigaste här, när det gäller blåmärkena, är att rättsmedicinalverket som du så fint hänvisar till, dragit slutsatsen att de varken talar för eller emot en våldtäkt, det är således totalt irrelevant.
Jag citerar dig igen "Och det meddelandet han skickar till henne samma dag. Som faktiskt kan tolkas som ett förtäckt hot.", visar återigen på vänsterns bristande intelligens. Det här SMSet kan tolkas hursomhelst, det kan handla om målsägandes ouppklarade situation med pojkvän/expojkvän, det kan handla om att man inte vill att det ska bli en snackis bland andra kursare, eller den minst troliga innebörden som du presenterar, ett förtäckt hot hahaha.
Återigen, vi pratar inte om huruvida han faktiskt har gjort det här eller inte, det är ingen av oss som vet. Det flertalet personer här dock ser, är en väldigt tunn och icke övertygande bevisning (som lämnar oerhört många alternativa händelseförlopp), för att det ska resultera i en fällande dom.