2024-01-08, 21:10
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En liten pojke, som enligt polisen bedöms vara i sjuårsåldern, hade blivit attackerad av hunden. Vid klockan 20.20 uppgavs att pojken fått föras till sjukhus, skadeläget är oklart i nuläget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/barn-attackerad-av-los-hund-goteborg-polisinsats-i-kortedala

Varför håller inte folk reda på sin förbannade loppsäckar?
Citera
2024-01-08, 21:10
Bannlyst
Pojke allvarligt skadad - biten av lös hund (2024-01-08)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1204367
Citat:
En pojke har blivit biten av hund i Kortedala i Göteborg.
Pojken är i sjuårsåldern och har förts till sjukhus med ambulans. Skadeläget är oklart.
Enligt larmet, som inkom till polisen vid 20-tiden, sprang hunden lös.
– Hundens beteende är ytterst aggressivt. Vi vet inte om ägaren är i området, men det är ingen person som gett sig till känna, säger Stefan Gustafsson som är presstalesperson hos polisen.
I texten står det "skadad" (nej, "skadeläget oklart"! ursäkta!) men nog förstår gemene man att grabben tyvärr ej överlever detta. Vad kan vi förvänta oss för reaktioner? Eftersom vi är i Sverige så ska vi väl absolut inte förbjuda sådana här farliga hundar eftersom ägaren har betalat 3000:- till en illegal serb och kan bli kränkt. Så jag förväntar mig att barn härmed måste ha hockeyskydd om dom vistas utomhus där vilda hundar också kan vistas.

Vad är det för brott att släppa loss en hund som är avlad för att skada människor? Framställande av fara? Är det mer allvarligt när ett barn blir drabbat?

Senast redigerad av 2024-01-01 2024-01-08 kl. 21:15.
Citera
2024-01-08, 21:16
Medlem
Det beror väl på. Om den bitne är menait så blir det förbud. Är det en vanlig svenneunge händer inget.
Citera
2024-01-08, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knarklyft
Det beror väl på. Om den bitne är menait så blir det förbud. Är det en vanlig svenneunge händer inget.
Hoppas inte det var en menait, dom är väl rädda för hundar.
Citera
2024-01-08, 21:37
Medlem
Costanza101s avatar
Fyfan.
Sett mycket white trash med sina hundar lösa i området.
Senast förra veckan var det nån vidrig white trash som hade en riktigt aggressiv jycka med sig, dem va längst bak men gjorde så mycket oljud att folk kollade bak konstant för o förstå va som händer. Lät som ägaren slog hunden för o irritera den, pitbull-liknande ras, fan vet jag, jycka som jycka för mig.

hade knäckt nacken på varenda hund där ute om jag kunde ha det på mitt sätt, har ingen sympati för nån utav er.

ber för grabben
Citera
2024-01-08, 21:40
Medlem
Mopsans avatar
Avliva hundjäveln direkt. Stackars kille som blev biten. Förbjud alla äckliga kamphundar nu! WT- Ortens grisar
Citera
2024-01-08, 21:41
Moderator
Chantres avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2024-01-08, 21:42
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Vargar rent genetiskt.
Avliva ägarna samtidigt med hundarna.
Fy fan.
Citera
2024-01-08, 21:48
Medlem
Dom kommer ju avrätta hunden. Ja avliva för er jobbiga svenskalärare som ska påpeka allt.

Då antar jag att dom avrättar uppfödaren också?

Säg såhär. Jag vill döda en person, jag tar in personen i min lägenhet för en fika, och låter mina 2 pitbulls äta upp honom levande.

Jag får inget straff för jag duschade när han blev attackerad. Personen dog.

Så hundar är ett sätt att döda sina fiender utan straff?
Citera
2024-01-08, 21:50
Medlem
lyktstolpes avatar
Dags att förbjuda o avliva dessa mördarmaskiner, ortens gris
Citera
2024-01-08, 21:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1204367

I texten står det "skadad" (nej, "skadeläget oklart"! ursäkta!) men nog förstår gemene man att grabben tyvärr ej överlever detta. Vad kan vi förvänta oss för reaktioner? Eftersom vi är i Sverige så ska vi väl absolut inte förbjuda sådana här farliga hundar eftersom ägaren har betalat 3000:- till en illegal serb och kan bli kränkt. Så jag förväntar mig att barn härmed måste ha hockeyskydd om dom vistas utomhus där vilda hundar också kan vistas.

Vad är det för brott att släppa loss en hund som är avlad för att skada människor? Framställande av fara? Är det mer allvarligt när ett barn blir drabbat?

Varför skulle han inte överleva allvarliga skador i en arm?
Citera
2024-01-08, 21:58
Medlem
Ägaren var inte på platsen.
Skulle inte förvåna mig om ägaren var en ointelligent ynkrygg som drog när hunden inte gick att hantera och attackerade människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in