2024-01-08, 20:11
Medlem
Desirée säger att hon har 50k tankar i huvudet. Är det ens möjligt?
2024-01-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
De som paktar mest i början når sällan ända fram.

Förra året gick det bra för Nebba som var med i det årets första pakt; VENS som också bildades mer eller mindre från första början. (Minns inte om det var redan i första avsnittet, men det kan ha varit det.) Sedan var han med i ytterligare några pakter efter det. Men han började tidigt, körde hårt, och det höll hela vägen.

Får se vad man tycker om årets deltagare när man fått se lite mer av dem.

Hittills gillar jag Alessia och ogillar Ronja när det gäller kvinnorna. (Behöver väl ej motiveras varför.)

Killarna är lite svårt att säga än så länge. Den som stått ut mest från mängden är ju Storbonde-Fredrik. Men är kluven till honom än så länge. Ibland kan han framstå som charmig, andra gånger som årets Sebbe the hutt.
2024-01-08, 20:40
Medlem
picapicans avatar
Snutbruden måste vara batikhäxa och radikal-vänster! Är hon flata?
2024-01-08, 20:48
Medlem
---Balder---s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Man kan inte vara snut och vara radikal-vänster fattar du väl. De har ju sett ondskans räta ansikte.
Hon fattar också att tjejer i allmänhet är sämst, det var ju det första hon sa. Hon tycker bara synd om dem för att de är för dumma och svaga för att försvara sig och stå upp för sig själva.

Hon är det nya man ska vara: radikal-radikal-höger-vänster-men-mest-höger-radikal
Senast redigerad av ---Balder--- 2024-01-08 kl. 21:25.
2024-01-08, 20:55
Medlem
Känns ändå inte som att det är så många som kommer cepa loss som vanligt i år. I alla fall inte än.
2024-01-08, 21:06
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Avsnitt två har jag sett sändningen på TV4. Ett ganska intetsägande avsnitt, enligt min mening.
Förlåt Balder, du som sett fram emot en mer djupgående, som du kallar analys, av avsnittet.

Det mesta är viktigare än att titta på TV, eller olika Play-tjänster på datorn. När man ändå tar en paus från andra göromål brukar det ändå vara ganska roande att titta på Farmen.

Nu drog jag mig till minnes från tidigare år att det även finns en kategori av människor som är med i tråden mest för att kritisera andra användares kommentarer. Men tittar ändå på farmen för att kunna hålla sig någorlunda till ämnet, för att slippa få sitt inlägg raderat.
2024-01-08, 21:24
Medlem
---Balder---s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Avsnitt två har jag sett sändningen på TV4. Ett ganska intetsägande avsnitt, enligt min mening.
Förlåt Balder, du som sett fram emot en mer djupgående, som du kallar analys, av avsnittet.

Det mesta är viktigare än att titta på TV, eller olika Play-tjänster på datorn. När man ändå tar en paus från andra göromål brukar det ändå vara ganska roande att titta på Farmen.

Nu drog jag mig till minnes från tidigare år att det även finns en kategori av människor som är med i tråden mest för att kritisera andra användares kommentarer. Men tittar ändå på farmen för att kunna hålla sig någorlunda till ämnet, för att slippa få sitt inlägg raderat.
Jaha vad synd. Jag som trodde vi skulle få djupa psykologiska analyser av deltagarnas hantering av farmenlivet, men men. Vi får väl nöja oss med inlägg med bara "sexistiska syften" då..
2024-01-08, 21:44
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Är det konstaterat att hon jobbar som polis? Står bara "Polismyndigheten" kan väl lika gärna vara en passhandläggare. Vill minnas att Maria som vann Farmen för några år sedan jobbade som polis och på hennes titel var det just "Polis".

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Då är Farmen 2024 igång. Något annorlunda regler för tråden mot hur det varit tidigare år. Nu är det tillåtet att kommentera avsnitt som hunnit visats på TV4 Play. Anledningen skulle jag tro är att många inte förstår funktionen med SPOILERtaggen. Det lär väl inte bli någon skillnad, eftersom man tydligen kan se flera avsnitt på TV4 Play+. Jaja, det lär väl visa sig.
Jag hade inte tid att titta på första avsnittet på TV4 i går kväll, men det går ju se så här i efterhand på Play. Så nyfiken är jag inte att jag tittade på avsnitt 2. Det väntar jag med tills det visas på TV4. Eller om jag missar det tittar jag senare på Play.

Det där med brevet på farstubron håller jag med om att så många kan inte ha missat det när de gick förbi det. Det kan mycket väl vara så att han som valde sig själv till storbonde var den som först såg det. Men att det spelades in scener efteråt där folk låtsades inte se det.

Troligen är det flera deltagare som verkligen är helt blåst när det gäller sysslor och annat som tillhör livet på Farmen. Att de tre damerna antog att det var råg de försökte koka gröt på var ett exempel på det.

Och som vanligt är det några deltagare i tråden som tittar på Farmen huvudsakligen i sexistiska syften och för de kontroverser de förväntar sig få se. Dessa får man försöka bortse från, trots deras barnsliga inlägg.
För min del är det för att se hur de klarar att leva och att få småle åt hur dumt en del kan bete sig.
Vem är det som har sagt det? Spoiler-taggar ska användas varje gång man kommenterar om ett avsnitt som inte hunnits visa på TV.
2024-01-08, 22:02
Medlem
Qwelias avatar
[quote=Mr.KlockRingare|86958984]Då är Farmen 2024 igång. Något annorlunda regler för tråden mot hur det varit tidigare år. Nu är det tillåtet att kommentera avsnitt som hunnit visats på TV4 Play. Anledningen skulle jag tro är att många inte förstår funktionen med SPOILERtaggen.

Anledningen är nog snarare att de flesta faktiskt har plus och ser avsnitten i förväg 🫶🏼
2024-01-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash

Vem är det som har sagt det? Spoiler-taggar ska användas varje gång man kommenterar om ett avsnitt som inte hunnits visa på TV.

Nej, efter det visats på tv4play får det kommenteras utan spoilertag (gratis tv4play alltså, inte Plustjänsten(. Du får ta och läsa reglerna igen, står i första inlägget.
2024-01-08, 22:10
Medlem
---Balder---s avatar
Citat:
Är det konstaterat att hon jobbar som polis? Står bara "Polismyndigheten" kan väl lika gärna vara en passhandläggare. Vill minnas att Maria som vann Farmen för några år sedan jobbade som polis och på hennes titel var det just "Polis".
Nej det är inte direkt "ute-på-fältet" uniformer.
Det ser ut som det står "KFC"-operatörer?.. "Kentucky Fried Chicken"? Jag vet inte..
https://imgur.com/a/oZQW5Xm
2024-01-08, 22:16
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Ja, jag har funderat på det också. Kan vara t.ex. administratör, vaktmästare eller arkivarie också. Lite märkligt att det bara står "Polismyndigheten". Om hon jobbat som administrarör, borde det stått just det yrket, kan man tycka. Brukar aldrig stå inom vilken myndighet de jobbar. "Statsanställd" brukar det ju också stå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in