2024-01-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Vad vill du ha sagt med det? Att det är nu vi ska starta kriget mot Ryssland?

Läser dina inlägg slarvigt, det har med dig att göra.

Väst behöver inte starta krig mot ryssland. Bara ge Ukraina vad dom behöver.
Citera
2024-01-08, 18:14
Medlem
Citat:
Kina köper gas från Ryssland. Även Indien. Hur kommer gasen dit?

Vad har det med saken att göra??
Citera
2024-01-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Läser dina inlägg slarvigt, det har med dig att göra.

Väst behöver inte starta krig mot ryssland. Bara ge Ukraina vad dom behöver.

Haha det är mitt fel att du läser fel, okej.

Vad ska man ge Ukraina mer tycker du?

Det som saknas är manskap, duktig manskap, vi har redan gett dem bra vapen. Är det värt att riskera våra söners liv för lite mark i Ukraina?
Citera
2024-01-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Bilder på ett hus tillhörande en anhörig till Putin ska brinna rätt kraftigt as we speak:

https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1744383903400436133?t=mdQvr8oWhTJ3UcUQNgpkSQ&s=19

Haha har han gjort något mot Putin tro? Eller är det Ukraina?
Citera
2024-01-08, 18:16
Medlem
Citat:

Det som saknas är manskap, duktig manskap, vi har redan gett dem bra vapen. Är det värt att riskera våra söners liv för lite mark i Ukraina?

Nej, läser dig slarvigt eftersom dina inlägg är meningslöst trams.

Vad? Läste du inlägget du citerade?
Citera
2024-01-08, 18:18
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Manskap... säger korken som lever kvar i 1800-talet.
Krig idag vinns av teknik framför manskap Ukraina behöver moderna vapen.
Dina söner kan du behålla i ditt skithål i öst, , våra söner ska du skita i.
Citera
2024-01-08, 18:18
Medlem
Citat:

Jag tycker att ni själva åker man tror inte det är sant folk i väst tror att dom kan kriga bättre än ukrainare Vilket skämt vad ska Ukraina med folk från väst till Koka kaffe kanske.
Citera
2024-01-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Replik på detta

Min tolkning var att du ser ukrainskt välstånd blir farligt. Ryssen blir avundsjuk.

Har jag tolkat dig felaktigt så förklara gärna.
Var det inte du ber jag om ursäkt.

Ja!
Jag ser det som att Putins makt bygger på att förtrycka det ryska folket. Så länge de tror att det är värt att låta han styra kommer de acceptera det mesta, även i sämre tider.
Inser folket att de är förlorarna på förd politik kommer de börja vrida och vända på sig. Hur skulle det se ut om lillebror Ukraina växte sig rikare och modernare än storebror Ryssland? Dvs det militära hotet från Ukraina som Putin hänvisar till är inte vad det här kriget primärt bygger på. Det bygger på hans makt och möjligheten att utöka denna. EU har redan och höll på att förändra denna dynamik ytterligare. Det var inte NATO som man talade om 2013 utan EU. Ser det som att EU är hotet och NATO är skyddet mot Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Grundfel!!
Det var Putin som startade kriget genom att fullskaligt invadera sitt grannland ukraina.

Tokfel

Fullskaligt är inte med 200 000 man det hade behövts 2-3 miljoner så något invadering var det inte tal om däremot för att förhandla. Det behövs ingen krigslek för att förstå det.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så får jag väl förklara det så även du förstår. Ägglägets nuläge i Ryssland är tämligen ointressant för Ukrainakriget. Om man bortser från ert psykiska välmående, ni mår bra att tänka på ryska ägg nu.

Äggläge, tillsammans med brödköer, bensinköer, det faktum att dom inte kan underhålla fjärrvärmesystem av någon anledning är indikationer på att någonting står inte rätt till. Om ryssland är ena parten i en olaglig invasion så är det högst intressant att spekulera i varför dom här felen visar sig.

Jag mår bra av att tänka mig tanken att sätta en kula i Putins skalle, inte tänka på äggbrist i hans dysfunktionella land.
Citera
2024-01-08, 18:24
Medlem
Citat:
Stackars liten som inte klarar av annat än vad Anders Lindberg skriver på Aftonbladets ledarkrönika, snyft snyft.

Du skrev:

"Väst behöver inte starta krig mot ryssland. Bara ge Ukraina vad dom behöver."

Varpå jag svarade, vi har redan gett dem vapen, mycket vapen men ryssjävlen är fortf kvar.. Det dör fler ryssar än ukrainare men det kommer ändå finnas fler ryssar i slutändan. Ukrainarna är inte lika duktiga som militär i väst.
Det enda sättet att vinna är att skicka dit manskap som kan manövrera ut ryssen.
Ska du åka ner och dö för lite mark i Ukraina, tuffing?

Som sagt, meningslöst trams. Gå ett steg tillbaka och kolla vad du ursprungligen citerade så får du några ledtrådar.

Du behöver inte svara mer, slösar ingen tid på idioter.
Citera
2024-01-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Manskap... säger korken som lever kvar i 1800-talet.
Krig idag vinns av teknik framför manskap Ukraina behöver moderna vapen.
Dina söner kan du behålla i ditt skithål i öst, , våra söner ska du skita i.

De har redan fått moderna vapen, bättre vapen än vad ni ryssar har. Sen kanske du inte visste men precis som ni ryssar så kan inte ukrainare någon bra engelska. Hur ska de kunna lära sig hantera högteknologiska vapen om de inte ens kan läsa instruktionsboken?

Nej jag tycker kriget är onödigt, jag tänker inte dö för lite mark i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in