Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nej, jag tycker "neutral" förvirrar mer än det hjälper. Jag är helt enkelt mot svenska regeringens politik i Ukrainakriget. Anti-Nato. I frågan peace vs. justice är jag på fredssidan.
Om du är för fred borde du stå på Ukrainas sida. Enda chansen till långvarig fred är att Ryssland besegras och fråntas möjligheten till fortsatt aggression mot sina grannländer. Allra bäst vore om också den ryska fascistiska regimen störtas för då skulle hela världen bli en bättre plats, men i vart fall måste den hållas kort. Man ska också minnas tillbaka till framförallt 1980-talet och den fredsrörelse som fanns i Västeuropa då. Denna vet vi idag var driven av Sovjet som ett sista försök att vinna, eller i vart fall inte förlora, kalla kriget, genom att splittra västvärlden och dra ner på rustningen. I denna rörelse fanns såväl människor som var direkt styrda av Sovjet och väl visste vad det handlade om men den stora massan saknade nog denna kunskap. Jag gick själv i demonstrationståg "för fred", vem vill inte ha det liksom, trots min i grunden militaristiska hållning. Det är samma sak i dag, Ryssland driver en påverkansoperation i och mot västvärlden för att splittra oss och minska våra insatser för Ukraina för att på det sättet ge Ryssland fritt spelrum att sprida död och förintelse och kräva underkastelse inom sin "maktsfär". Detta är en helt integrerad del i angreppet och inget som kan särskiljas från det. Du och många andra ingår medvetet eller omedvetet i denna operation vilket du antingen vet eller borde förstå. Vi får hoppas att denna operation, liksom fredsrörelse på 80-talet misslyckas. Sovjet förlorade kalla kriget, och vi hoppas, för den fria världens skull och befolkningen i Ryssland och andra diktaturer, att Ryssland förlorar Ukrainakriget.