Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Är det riktigt illa har flickan bevittnat våld hos både mamma och pappa. Då förstår man att hon krampaktigt höll i ett gosedjur och sin tutte.
Soc placerar dock inte barn för något som inte är pågående. Om flickan bevittnat våld, men föräldrarna lämnat den våldsamma relationen. Är det det som gäller. Ett barn omhändertas aldrig som ett straff för något föräldrarna tidigare gjort.
Jo, tanken slog mig där och då att hon va otrygg, men då tänkte jag mer på separationen mellan föräldrarna och allt flängande fram och tillbaka, överallt och ingenstans, samt Linnea som kom in och tog all sin pappas uppmärksamhet.
Nu verkar det som om det finns betydligt fler orosmoment i lilla Chloes liv, så nallen å nappen blev/är en enorm tröst och trygghet för henne.
Det verkade inte finnas något engagemang i att göra lilltjejen blöjfri heller, de/föräldrarna hade ju fullt upp med allt annat.
Hoppas lilla Chloe får chansen att bli uppmärksammad hos de sociala myndigheterna och att det blir en bra handläggare.
Jag ger inte mycket för soc egentligen, men det finns ju dem som är riktigt duktiga.