2024-01-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det borde ju finnas från senast då i alla fall, om föräldrarna gjort rätt för sig. Julia säger att hon fick reda på detta den 25 december men om det som framkommer är sant så har ju Chrippa vetat om det längre, åtminstone att barnet bevittnat våld mot honom. Och sen har vi det som Anjo påstår, att han i Sälen har uppfattat Linnea som våldsam och att Chrippa har kommit ut från deras rum med rodnad i ansiktet efter att han har fått stryk. Och i det huset fanns barnet i fråga och flera andra barn.

Precis det jag skrev tidigare. 25 december så bör det finnas en anmälan upprättad mot L.
Sen bör det även finnas sedan tidigare om fler har bevittnat att allt inte står rätt till.

Så frågan är ju om anmälningar finns eller om de skitit i det?
Har de inte anmält är det absolut något som ska tas vidare då det rör sig om barnfridsbrott
Citera
2024-01-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men Jonna verkar vara en oerhört fin person.
Jag uppfattar Jonna som den mest normalt funtade och hon verkar stabil och familjär.

Jag tycker att Jonna är fin.

Håller med, men inte i utseendet bara.
Citera
2024-01-07, 12:51
Avslutad
Citat:
Vad jag saknar dem två.
Japp, men dom har kommit tillbaks lite smått.

Verz var obekväm för somliga eftersom han inte slickade röv, kan man väl lätt säga.

Jag skulle vilja höra vad han har att säga om Jockes nya drev och vad Chrippa utsatts och utsätts för o detta nu.

Hur kan man sitta och se på när ens egen bror utsätter sig själv och sin dotter, för potentiell livsfara?
Jocke visste och har nu manipulerat Julia att dela uppgifter som endast ska vara hos polisen tillsammans med en polisanmälan, det ska inte pumpas ut. Vad fan har någon med Christofers kärlekstragedi att göra?

Av vilken anledning väljer Anjo och Jocke att inte prata om missbruket och domarna?

Arbetar dom med en till contentserie vid sidan av Chrippafallet...

Jävla skithög
Citera
2024-01-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Jag tror inte SOC vågar chansa eftersom att det varit anmälningar förr. Nu kommer det fram att C varit utsatt och SOC vet att de gjorde fel. Denna gång kommer de inte våga blunda.

Varför erkänner den familjen brott hela tiden? Typ under Chrippas förra rättgång så erkände ju han brott han inte ens blev utfrågad om.

Tänk er hans huvud när han först åker in på en misshandel han varit beredd på att ta sen alla erkännande från alla, listan blir längre och längre.

Har de agerat korrekt så ska det finnas anmälan den 25 december och kanske även innan.
Det ska ju vara en pågående utredning mot L från dess, men det verkar som att så är inte fallet.
Vilket är jävligt anmärkningsvärt.
Citera
2024-01-07, 12:53
Avslutad
Citat:
Jag uppfattar Jonna som den mest normalt funtade och hon verkar stabil och familjär.

Ja, absolut. Det är tragiskt att hon plastikopererar sig men det är väl för att pleasa Jocke
Citera
2024-01-07, 12:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Precis det jag skrev tidigare. 25 december så bör det finnas en anmälan upprättad mot L.
Sen bör det även finnas sedan tidigare om fler har bevittnat att allt inte står rätt till.

Så frågan är ju om anmälningar finns eller om de skitit i det?
Har de inte anmält är det absolut något som ska tas vidare då det rör sig om barnfridsbrott

Men exakt! Det som blir så jävla dumt också, är ju om Anjo går ut med allt det här INNAN polisanmälningarna görs. Det riskerar ju att minska trovärdigheten i det som anmäls efter att det pratats om vitt och brett till alla.
Citera
2024-01-07, 12:57
Medlem
Merrybums avatar
Här är det fart och fläkt må jag säga. Många starka åsikter och många som är säkra på sin sak.

Själv vet jag inget om detta. Men jag vet att polisutredningar brukar vara gedigna och att polisen måste ha på fötterna för att få igenom en häktning. Samt att alla som häktas inte gör det med fullständigt restriktioner.

Jag konstaterar att Chrippas och Linneas förhållande gick ungefär som många här förutspådde. Det höll ett par månader. Sedan upptäckte de/ Chrippa att att det inte var den djupa kärlek som Chrippa så envist hävdat. Det måste självklart känns pinsamt för honom, när hans känslor utvecklades precis på det sättet de förhatliga tomtarna på Flashback förutspått.

Jag kan konstatera att Anjo, Jocke och många andra knappast beter sig ett dugg bättre än de Flashbacktroll de säger sig förakta så mycket. De sitter och snackar skit på sina social medier, om saker de egentligen inte vet något om. Dessutom tror jag att deras försvara för Chrippa. Snarare skälper än hjälper hans sak rent juridiskt.

Alla sms och loggar som hela tiden läcker är konstiga. Vem har tillgång till Chrilles telefon eller privata chattar, jag tänker att hans dator och telefon borde vara beslagtagna och ligga hos polisen. .

En person som anser sig så känd som Chrille gör, borde verkligen sett till att säkra upp sina privata konversationer så det inte är speciellt lätt hackade. Hans sociala media sägs vara kapade av Linnea. Man antar att om hon gjort det har hon bytt lösenord. Så ingen i team Chrippa lär ha kommit åt något den vägen. Det är ju knappast vara Linnea själv som släpper dem.

Linnea är säkert en dramaqueen, det tror jag, och en golddigger. Att någon som är 20+, blir totalt starstruckt av att möta Jocke och Jonna säger ju något om denna persons personliga mognad. Dock verkar hon ju hållit någorlunda låg profil efter det att Chrippa blev häktad. I synnerhet om hon har tillgång till hans kanaler. Hon skulle ju kunnat go banarnas både där och på sin egna Instagram.

Sen undrar jag över något Anjo sa i intervjun med Julia. Han talade om Julias nya pojkvän aka Räven. Det var slut mellan Julia och Räven, och Räven hade ett långt fängelsestraff framför sig. Förstod jag det rätt att straffet var för att misshandlat Julia? För i så fall tycker jag inte heller att det är något som talar till Chrippas fördel. Att kvinnor som blir misshandel, väljer misshandlande män om och om igen, är ju allmänt känt.

Julia känns verkligen som en bricka i teams Chrippa strategi. Så mycket skit Chrippa påstått om henne, och ändå sitter hon och försvarar honom som på beställning. Hon framstår som en undergiven kvinna när hon gör det. Hon framstår oxå som undergiven när hon går med på, att på Anjos beställning, ställa en massa frågor till dottern och låta honom publicera detta på Youtub.

Jag har ingen aning och Chrippa dunkat på Linnea eller inte, det får en framtida rättegång avgöra. Jag har heller ingen aning om Linnea utsatt Chrippa för psykisk och fysisk misshandel, det har iallafall inte mig verkligen gjorts någon polisanmälan om det.

Blir han dömd kan man konstatera att han troligtvis är skyldig. För rent generellt är det väldigt svårt att få våldtäktsmän och kvinnomisshandlare dömda. Och problemet ligger snarare i att, så extremt mycket bevisning krävs för än fällande dom. Än i att mån blir oskyldigt dömda.
Citera
2024-01-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men exakt! Det som blir så jävla dumt också, är ju om Anjo går ut med allt det här INNAN polisanmälningarna görs. Det riskerar ju att minska trovärdigheten i det som anmäls efter att det pratats om vitt och brett till alla.

Undra vilket datum den där videon spelades in.
Jag menar det är en utredning som ska ha varit pågående INNAN Chrippa ens blev häktad för det han sitter för nu.
Han borde även ha varit delaktig i den utredningen eftersom barnet då är målsägande och L tilltalad.
Så vad hände med att ta sitt föräldraansvar och anmäla direkt när barnet "spontant" berättade den 25 december?

Det är något som inte riktigt stämmer med den här videon med "förhöret" med barnet.
Det tåls att granskas.
Citera
2024-01-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Den enda slutsatsen jag kan dra av de som försvarar C med näbbar och klor är att de sätter misshandel på straffskalan för de hon utsätter C för i relationen.

Kan det vara så att Linnea beter sig klandervärt och att C misshandlar henne som följd. Skulle det då vara ok enligt vissa?

Jag tror L kan vara obehaglig och hemsk på alla sätt, men att hon skriver orimliga saker saker rättfärdigar ingenstans att C skulle få slå henne för det.

Uppenbarligen har rättsväsendet något på C som håller honom och den här historien är långt ifrån svart och vit. Det finns uppenbarligen försvårande omständigheter men ingen på fb kan bortskriva att våld kan ha utövats. Jag tycker det är helt sjukt och obehagligt att ett eventuellt bo kan svartmålats och hängas ut på det här sättet. Låt utredningen ha sin gång

Ja, jag tycker att det är moraliskt rätt av C att lappa till L för allt hon utsatt honom för. Frågor på det?
Citera
2024-01-07, 13:03
Avslutad
Citat:

Skenet bedrar
Citera
2024-01-07, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Skenet bedrar
Kanske?

Men hon är den som utåt sett har gett bäst intryck.
Citera
2024-01-07, 13:14
Medlem
Attityds avatar
Han upptäckte att hans YT kanal var raderad och kastade ut henne när han fick nog. Hon ramlade i trappen och fick något blåmärke.
Hon anmälde och plussade på lite i anmälan.
Anmälde att han slagit sönder tv,n fast det var hon själv. Hon skar sig på tv,n.
I anmälan påstod hon att han skurit henne med glasbit från tv.n, och slagit henne så hon fick blåmärke, därav grov...

en spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in