2024-01-07, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det handlar inte om att våga - det handla om att använda sitt sunda förnuft och inte ta upp tid i onödan för människor som arbetar.

Vad skulle en ljudfil säga? Ingenting.
Du och en kompis kan utan problem skapa ett samtal till vilken myndighet som helst. Det är bara att leka och fejka.

Dokumentet finns utlagt i tråden - det finns inga skäl till tramsande.

Det är för att få tyst på Dopy 🙂

Det är bara ringa för de som vill. Vi kommer iaf ringa och lägga upp ljudfiler. Tror folk det är fejk så ring själva. Det är just när Dopy erkänner det inte är grov misshandel som TR kommer slippa massa samtal 🙂

Dopy hävdar dagligen att misshandel är grov och detta är fel. Då vet vi också att Linneas syster ljuger.

Så gå inte på mig utan Dopy. Vi ringer inte på måndag om hon ger sej.
Citera
2024-01-07, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Herregud, tjafsar ni än om det där fortfarande...?! Det står ju svart på vitt vad beslutet blev i häktningsprotokollet.

Åklagaren menade inför rätten att Skabbe skulle häktas för grov misshandel, men rätten ansåg tyvärr att bara rörde sig om misshandel. Det framgår även av dagboksbladet.

Brottsrubriceringen kan förstås komma att ändras/nya misstankar tillkomma/avskrivas.

Precis så sluta prata om grov misshandel och skador då vissa användare.
Citera
2024-01-07, 03:43
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag tolkar det som att polis kom och insåg direkt att ingen var inlåst. Då påstår Linnea att Chrippa slagit henne och båda grips.

Det räcker inte med ett påstende för att bli anhållen och sedan häktad för grov misshandel.
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-07 kl. 04:18.
Citera
2024-01-07, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Han vill försäkra sig om en bostad!

Ja det är mycket möjligt. Julia har bostad och pengar. Plus Chloe heltid och slippa Linnea.
Citera
2024-01-07, 03:45
Medlem
Citat:
Det räcker inte med ett pågående för att bli anhållen och sedan häktad för grov misshandel.

Han blev ju inte häktad grov.
Citera
2024-01-07, 03:47
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kan du ringa TR på måndag och fråga om de är grova? Sen släpper vi det.

Behövs inte för på första sidan av häktningsprotokollet står det vad han är häktad för.

Detta har beslutats av rätten.

Jag gissar inte och har en närstående som arbetar på tingsrätten som bla protokollförare under häkrningsförhandlingar.
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-07 kl. 04:19.
Citera
2024-01-07, 03:49
Medlem
Linnéas systers story:

1. Ljuger om häktad för grov.

2. Säger att ingen uttalat sig men lätt för Chrippa som är häktad...

3. Klart man kan gräva i vad Linnea gjort även om han sitter häktad. Så enkel världsbild och rädd vad som ska grävas fram. Håll 2 tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2024-01-07, 03:50
Medlem
Citat:
Behövs inte för på första sidan av häktningsprotokollet står det vad han är häktad för.

Detta har beslutats av rätten.

Jag gissar inte och har en närstående som arbetar på tingsrätten som bla protokollföraren under häkrningsförhandlingar.

Och är det grov eller inte?
Citera
2024-01-07, 03:56
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Om han undanhåller inkomsterna så lär han väl kunna bli aktuell för skuldsanering eftersom han då officiellt inte har de inkomsterna.

Det börjar bli väldigt tjatigt och trist att hela tråden tas upp av några som är uppenbart okunniga men gärna spekulerar och "tänker sig" hur skuldsanering fungerar.

Okunniga?

Nu får du skärpa dig. Han har ju öppet gått ut med detta så det ska vara allmänt känt.

Om det nu vore så att det inte vore känt så hade jag inte ens kunnat kommentera eftersom jag då inte haft kännedom.

Då hade han naturligtvis kunnat vara aktuell för att ansöka om skuldsanering.

Hoppa inte på folk//mig är du snäll när du inte har den blekaste om vad jag eller andra vet eller inte.

Översitteri är inte en särskilt smickrande egenskap.
Citera
2024-01-07, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetispanien
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Hänger ut henne tills hon lämnar in sig själv. Hon är helt sinnessjuk liten fjortis!

Tydligen har några ex till Linnea redan varit i kontakt med Anjo och berättat hur sjuk och galen hon är. Hoppas hennes lilla karriär är slut nu. Tack o adjö med jobbet i Stockholm och dags att flytta hem till pappa.

Hon ska inte arbeta utan sitta inlåst ihop med Malmen1 på något kvinnofängelse 😉. Bra att fler män vågar kliva fram och få ett stopp på detta och hennes beteende är så sjukt. Det som ligger på chrippaxlinnea på Instagram är inget mot vad som kommit fram, bra med bilder och filmklipp som kommit fram. Hon lär aldrig få ett jobb igen och hon kommer nog bo i flickrummet igen för ”karriären” är redan sumpad..
Citera
2024-01-07, 04:04
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecham
Jag är förbannad påriktigt. Oavsett vad som hänt eller inte men anjo sitter och gör videos med försvar att ”inte bara ena sidan ska få försvara sig” vad jag vet har inte Linnea sagt ett ord om något. Istället hämtar man in alla möjliga för att skynda sig att göra Linnea till ett grovt psykfall som misshandlat sig själv, oavsett om hennes så revben hade varit av så har detta drev gjort att folk kommer tro hon gjort det på sig själv. Sen sitta och förhöra en 3 åring, har ingen något jävla barnpersketiv?! De alla har barn men tänker inte ett dugg på barnet. O Julia säger att hon slagit Chrippa hårt i bröstet flera gånger när han gjorde slut. När barnet var hemma. Asså stackars lilla unge. Och nu ska behöva läggas ut på nätet för offentligheten att bedöma. Sjukt! Finns det bevis så blir det en rättegång där BÅDA sidor får lägga fram sina bevis. Anjo behöver absolut inte engagera sig i att ha någon rättegång mot Linnea. Rask och Anjo lär ju hamna i rättegång och för förtal minst sagt.
Är Chrippa oskyldig kommer det komma fram i utredningen oavsett

Exakt

Det här är så sinnessjukt så det liknar ingenting.

Först fick jag en chock och mådde fysiskt illa som reaktion men nu är det ingenting som förvånar längre.
Citera
2024-01-07, 04:07
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Varför ringa när det i beslutet från häktningsförhandlingen står att det korrigerat till "misshandel" och inte "grov misshandel"
Kansliet på TR kommer inte ge mer information än så - så det enda man uppnår med att telefonbomba är att förstöra deras dag.

Nu är tom du ute och cyklar.

Det står ingenstans att det är korrigerat från grov misshandel till misshandel.

Visa vart exakt det står så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in