2024-01-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Antagligen kommer du inte få något svar på detta...jag har försökt flera gånger nu och får bara vinklade sådana som inte heller svarar det minsta på den faktiska frågan.
Så känns helt ärligt som att ingen kan svara på det för att ingen har gjort någonting. De har helt enkelt tillåtit detta att pågå och inte visat något vuxet ansvar eller kärlek överhuvudtaget för Chloe...men nu när allt är för sent och de inser att de kan förlora något själva då jäklar kör de igång ett drev. Ett drev som inte ens det hjälper Chrippa eller Chloe utan enbart visar hur egoistiska och självcentrerade de är egentligen.

Det verkar som så att man bara stått och tittat på eller vänt ryggen till. Hela den här soppan är sjuk och som jag skrivit tidigare så tror jag inte att någon är oskyldig.
Sen får vi se om Chrippa är skyldig eller inte till just misshandeln han sitter häktad för. Det ska även bli intressant att se vad Linnea får för konsekvenser om det visar sig att hon faktiskt lagt hans på barnet.

Samtliga får stå för sina handlingar och ta konsekvenserna.
Citera
2024-01-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Varför inte EFTER dom? Då kommer allt väga mer? Det är uppenbart att det inte är psykobrudar ni vill varna för, ni vill varna för psykobruden Linnea. Varför skulle ni 4 skriva maniskt för att varna om en tjej. Ingenting på Flashback kommer tas bort och Chrippa kommer kunna se 4 personer som inte varit till hans fördel i dom och/eller anseende. Varför tror du 2000 pers lurkar tråden? För att vet det nya om psykobruden eller undrar vad alla desperata försök gömmer. Försök i oändlighet att flytta fokus och till och med försökt att stänga tråden när fler och fler ifrågasätter varför ingen gjorde ngt och hon nu var så ont. FOLK ÄR INTE DUMMA!

EDIT: Varför inte skapa en nya tråd här på flashback som ni kan varna folk för psykobrudar?
Jag tänkte skriva nåt liknande.

Varför inte skapa en tråd om kvinnors våld mot män?

Jag tycker också att det är ett viktigt ämne som behöver komma upp i ljuset, och jag tycker att själva diskussionen är bra.

Men inte här, iaf inte till den här graden att det enbart handlar om det.

Chrippa har ju engagerat länge pga mängder av konstigheter han har sysslat med och ja, han verkar (eventuellt) ha stött på en psykobrud.

Kaka söker maka, enkelt uttryckt.

Flera skribenter har förändrats radikalt, varav 1 jag hade (har, när den blir som vanligt igen) som favorit.
Det är supertråkigt, men det är väl själva syftet, att flytta fokus från själva huvudpersonen och hans tillkortakommanden.

Nu har jag läst sida upp och sida ner om absolut ingenting, det är mer upprepningar, otrevligheter och ältande om en fråga som inte bör ta större plats än självaste Chrippa.
Citera
2024-01-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
var det han Gustav som chrippa och linnea hyrde lägenhet av i andrahand?
La inte Gustav ut en story där han skrev att han bytt lås och skrev att Linnea hade sina grejer där?
Skulle min hyresvärd byta lås och vägra lämna mina saker när jag hyr en lägenhet så gör han sig skyldig till brott, för även om du ligger efter med en hyra så krävs det väl lite mer innan dom har rätt att byta lås, eller har jag fel?

Gustav är ju dock skriven i en hyresrätt i Linköping väl? Och att sitta på två lägenheter låter inte helt rent - så antingen är det någon annan som faktiskt står på kontraktet på Södermalm eller så har han just nu bara erkänt att det är oegentligheter även kring lägenheter.

Men har för mig att för att genomföra en avhysning/vräkning att det sker genom kronofogden (ironiskt nog i Chrippas fall) men dock är det tveksamt hur det ligger till med kontrakt.
Men så som han gjort är ju definitivt inte ett korrekt sätt och skulle nog kunna rubriceras som olika saker.
Citera
2024-01-06, 11:09
Medlem
KungPungPats avatar
Chrille kunde inte räkna ut att det är hot att göra video om att jaga och förtala och doxa flashbackare..
och babbla om vandaliserad bil.
Nej sa youtube, inte tillåtet.. för idioter att använda youtube på det viset.

Lustigt att istället för att erkänna att flashbackarna "vann" tävlingen som Chrille just hade startat men avslutade sin kanal med sama video lol.. att Linnea ska beskyllas dock är ju även det ett förtal. Hon kan INTE radera en kanal på ett sätt som ENBART youtube själv kan göra.

Sjukt att ljuga om detta. Att nån oskyldig utmålas som nån superhackare som kan radera en kanal, nej, youtube återställer om det var hackers eller Linnea.

Chrille kanske är fet sur på jockiboi över iden om jakten på flashbackare.

Chrille äääär korkad men han sa ju iaf att det var jocke som hade målat upp en bild för Chrille.. om ett nytt tv program på kanal5 där Chrille och Jocke skulle tjäna stora pengar på att konfrontera och doxa flashbackare.
Chrille var både glad över iden och arg över flashbackarna som sjulle få sina liv förstörda.

Youtube agerade snabbt bara för att han snackade om sån kriminalitet genom deras barnvänliga plattform.
Citera
2024-01-06, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Man har ju sett på filmerna att Chloe har knytit sig till Linnea nästan bättre än till Chrippa på kort tid, så hade ett barn aldrig gjort om hon var ett monster.
Det har jag också lagt märke till. Det va alltid Linnea som höll Chloe i handen (åtminstone när Chrippa filmade).
Nu kan ju barn visserligen vilja vara en elak jävel till lags för den i hopp om att kanske få någon form av kärlek.
Pappa vill ju det- typ.

Det är svårt att utröna och dra några tvärsäkra slutsatser bara genom det som blivit publicerat.
Citera
2024-01-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför skulle någon som inte tar parti se ut som en dåre?
Det är du som påstår dessa skador och jag frågar hur du vet om dessa. Det är väl inte svårt att berätta?

Jag har ingen man så det visar ju bara på att du fortsätter svamla och håller en låg nivå i tråden. Stila till dig för en gångs skull.

Kan bekräfta ”skadorna”
Citera
2024-01-06, 11:18
Medlem
Citat:
Gustav är ju dock skriven i en hyresrätt i Linköping väl? Och att sitta på två lägenheter låter inte helt rent - så antingen är det någon annan som faktiskt står på kontraktet på Södermalm eller så har han just nu bara erkänt att det är oegentligheter även kring lägenheter.

Men har för mig att för att genomföra en avhysning/vräkning att det sker genom kronofogden (ironiskt nog i Chrippas fall) men dock är det tveksamt hur det ligger till med kontrakt.
Men så som han gjort är ju definitivt inte ett korrekt sätt och skulle nog kunna rubriceras som olika saker.

Han ska ju självklart kontakta Skatteverket så att deras folkbokföringsadress inte är på den lägenheten där de inte bor. Men sen får man inte beslagta andra tillhörigheter hur som helst.
L skrev i ett sms att hon skulle "säga upp lägenheten imorgon"
Har de bara varit medboende som han hävdar och inte haft ett kontrakt så finns inget att säga upp. Sen har jag för mig att är du medboende ska även den som står på kontraktet vara folkbokförd på lägenheten då man avses bo tillsammans.
Men det här blir nog en annan tråd hurvida det här har gått rätt till.
Citera
2024-01-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Kan bekräfta ”skadorna”

Och det är "skadorna" som ligger till grund för hans häktning?
Citera
2024-01-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Det stämmer som du säger. Hur många gånger har man inte hjälpt en vän med "skit i henne, hon är psyko"? Chrippa hade inte sådanna vänner tyvärr. Bästa för Chrippa ÄR ett kort fängelsestraff(om han gjort ngt) så han kan få ett tvingat break till att värdera livet bättre och inse att hans unge är diamanten. Hoppas att han lägger YouTube och sina "vänner" åt sidan. Men anjo o gänget kommer vara som hökar att få en intervjuv + att han fortsätter med YouTube, för att mjölka honom mer.
Ja, det kommer att stå med kameran i högsta hugg utanför häktet kl 11.00 (?) den 15 januari.
Asätare, hyenor är dem!
Citera
2024-01-06, 11:24
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Linnea stod inte på kontraktet skrev han också.

Ok, men om hon är skriven där så betyder det hon bor där, och antagligen betalar hon hyra också eftersom skabbe antagligen inte har så mycke kvar efter KF tagit det dom ska ha av hans youtube förmögenhet varje månad.
Citera
2024-01-06, 11:26
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:

I allt det här så kanske Gustav också blir åtalat för brott då dom antagligen fifflat med kontrakt osv ☺️ och allt har dom själva lagt fram som en räkmacka åt myndigheterna 😅
Citera
2024-01-06, 11:32
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Man har ju sett på filmerna att Chloe har knytit sig till Linnea nästan bättre än till Chrippa på kort tid, så hade ett barn aldrig gjort om hon var ett monster.
Är du dum?

Ett så litet barn går att manipulera till vad fan som helst.

Ser oändligt mycket tragiska människor här som sitter och verkligen försöker trycka på varteeeenda liten knapp mot Chrille 😂

Kungen kommer att frias och borderlinebruden kommer få skaka galler.

Sanna mina ord ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in