2024-01-05, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Nu handlar tråden om Chrippa, men den stackaren som blir lidande i hela denna soppan är lilla Chloe. Jag bryr mig inte om vem som slagit vem, vem som sagt vad, vem som knarkar, vem som fifflar med pengar, vem som deltar i spektaklet och gör videor om det osv osv, men hur man än vrider det så känns det som att alla i hela soppan offrar Chloe. Det är en stackars unge som helt ofrivilligt blir en spelpjäs och det är sjukt att hon tvingas vara inblandad.

Jag gillar inte Chrippa av många anledningar, redan sen långt innan den här röran. Tycker han är gapig, skrikig, dryg och har fel prioriteringar. MEN faktum i det senaste med häktning och detta kring det är att det är MÅNGA även runt de direkt inblandade som verkligen göder och trissar upp det hela.

Och den som blir offrad är Chloe....

Håller med dig både om Chloe och hur du ser på Chrippa. Ett barn ska aldrig bli inblandad i något sånt. Barn ska vara barn!

Detta kunde dom hållt på finns redan så pass stark bevisning med hot och misshandel ifrån hennes sida och nog ett misstag att läcka detta med Chloe.

Förstår dock att dom inte anmäler detta för myndigheternas fokus skulle ändå varit på Chrippa och dom hade vinklat saker mot honom detta även om Chloe har nämt vad hon har varit utsatt för av Linnea.
Citera
2024-01-05, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kan berätta att har du set en bild på Linnea utan skador så är kortet inte från i år

01-01-2024 är om vi har samma tidszon ifrån Måndags och bilden har fotats av från skärmen med datum och namn så det är utom tvivel och jag har både bilden och filmsnutten.

Vart finns nu bevis på Linneas skador? Sattes hon direkt på skyddatboende? Utslagna tänder?
Citera
2024-01-05, 05:26
Medlem
Sjukt att det finns folk här som stödjer barnmisshandel.
Citera
2024-01-05, 05:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
01-01-2024 är om vi har samma tidszon ifrån Måndags och bilden har fotats av från skärmen med datum och namn så det är utom tvivel och jag har både bilden och filmsnutten.

Vart finns nu bevis på Linneas skador? Sattes hon direkt på skyddatboende? Utslagna tänder?

Chrippa måste vara överlycklig att det finns så många som hjälper till att servera detta till Linnea. Misshandel och grovt förtal. Jag antar att Julia får stå till svars för det hon och Anjo gjorde
Citera
2024-01-05, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Sjukt att det finns folk här som stödjer barnmisshandel.

Otroligt och har inte sett ett enda bevis på Linnea som skulle varit ute vid detta lag. ”Hennes advokat säger”… snark!

Är hon i så dåligt skick så har man väl inte sociala medier och lägger upp storys, gillar kommentarer och skickar gott nytt år hälsningar på sin Snapchat.
Citera
2024-01-05, 05:32
Medlem
Citat:
Chrippa måste vara överlycklig att det finns så många som hjälper till att servera detta till Linnea. Misshandel och grovt förtal. Jag antar att Julia får stå till svars för det hon och Anjo gjorde

Bevis nu på hur skadad Linnea är? Journalerna det pratas om!? Utslagna tänder? Ut med det!

Det är bara en bråkdel av allting dom läckt men visst detta med Chloe är inte så smart drag och det skulle dom sparat på.
Citera
2024-01-05, 05:37
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Visst hör man på Julias röst att nått lurt händer i videon?

Vet inte varför men det känns inte som att en unge svarar lyckligt när en mor har en sån ton.

Svaren ungen ger verkar handla om nå roligt för ungen och inte nått tråkigt som misshandel.

Kanske halloweenfest bilder som visas för ungen som säger -blod på pappa.. med en glad ton.

Har ingen koll på hur Julia låter normalt det var första gången jag hörde hennes röst.

Men är förbryllad att hon skickar en sådan film till Anjo istället för att kontakta polis om nu Linnea verkligen slagit barnet.

Har dålig koll på dessa filurer men vad jag läst och förstått av tråden verkar det som båda föräldrarna borde gå en rejäl kurs i föräldraskap.
Citera
2024-01-05, 05:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Bevis nu på hur skadad Linnea är? Journalerna det pratas om!? Utslagna tänder? Ut med det!

Det är bara en bråkdel av allting dom läckt men visst detta med Chloe är inte så smart drag och det skulle dom sparat på.

Allt du vet kommer från klanhövdingen och hans springare som jobbar röven av sig för att smutskasta Linnea. Det kommer bara göra saken värre och Anjos video igår kommer att bevisa vad dem håller på med. Har en sparad oklippt version av skiten som kommer att skickas vidare
Citera
2024-01-05, 05:47
Medlem
Citat:
Allt du vet kommer från klanhövdingen och hans springare som jobbar röven av sig för att smutskasta Linnea. Det kommer bara göra saken värre och Anjos video igår kommer att bevisa vad dem håller på med. Har en sparad oklippt version av skiten som kommer att skickas vidare

Skickas vidare till?
Citera
2024-01-05, 05:53
Medlem
Citat:

Haha dom små pojkarna får lösa sitt själv!
Jag är på hyllor långt över deras Blondinbella media,men däremot är jag allergisk mot att män alltid ska målas upp som svarta får. Vet hur könsstympande myndigheterna är och så många män har blivit oskyldigt dömda för kvinnan vill skada efter separation och det är inte jämnställt när anmälningar kommer in till myndigheterna. Det äcklar mig!

Jag sa redan direkt att någonting inte stämde med Linnea och även där visade det sig att jag hade rätt.

Hade du någon bevisning eller det är rena spekulationer du angett i dina inlägg? Har kommit ut en del på Chrippa nu men lyser med sin frånvaro med Linneas bevis.
Senast redigerad av dunderC 2024-01-05 kl. 05:57.
Citera
2024-01-05, 05:58
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Visst hör man på Julias röst att nått lurt händer i videon?

Vet inte varför men det känns inte som att en unge svarar lyckligt när en mor har en sån ton.

Svaren ungen ger verkar handla om nå roligt för ungen och inte nått tråkigt som misshandel.

Kanske halloweenfest bilder som visas för ungen som säger -blod på pappa.. med en glad ton.

Anjo sa att han redigerade Chloes röst, kanske därför hon låter så?
Citera
2024-01-05, 06:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Nu handlar tråden om Chrippa, men den stackaren som blir lidande i hela denna soppan är lilla Chloe. Jag bryr mig inte om vem som slagit vem, vem som sagt vad, vem som knarkar, vem som fifflar med pengar, vem som deltar i spektaklet och gör videor om det osv osv, men hur man än vrider det så känns det som att alla i hela soppan offrar Chloe. Det är en stackars unge som helt ofrivilligt blir en spelpjäs och det är sjukt att hon tvingas vara inblandad.

Jag gillar inte Chrippa av många anledningar, redan sen långt innan den här röran. Tycker han är gapig, skrikig, dryg och har fel prioriteringar. MEN faktum i det senaste med häktning och detta kring det är att det är MÅNGA även runt de direkt inblandade som verkligen göder och trissar upp det hela.

Och den som blir offrad är Chloe....

Jag hittade detta som jag antar ska skydda ungen mot det som nu görs med Chrilles unge:

Citat:
32. Barn har rätt att skyddas mot ekonomiskt utnyttjande och mot arbete som är skadligt eller som hindrar barnets skolgång.

Konventionsstaterna erkänner barnets rätt till skydd mot ekonomiskt utnyttjande och mot att utföra arbete som kan vara skadligt eller hindra barnets utbildning eller inverka skadligt på barnets hälsa eller fysiska, psykiska, andliga, moraliska eller sociala utveckling.

Konventionsstaterna ska vidta lagstiftningsåtgärder, administrativa, sociala och utbildningsmässiga åtgärder för att säkerställa genomförandet av denna artikel. För detta ändamål och med beaktande av tillämpliga bestämmelser i andra internationella instrument ska konventionsstaterna särskilt:

(a) fastställa en minimiålder eller minimiåldrar för tillträde till arbete,
(b) föreskriva en lämplig reglering av arbetstid och arbetsvillkor,
(c) föreskriva lämpliga påföljder eller andra sanktioner i syfte att säkerställa ett effektivt genomförande av denna artikel.

Källa: https://unicef.se/barnkonventionen/las-texten

Att förhöra en unge framför videokameran och ladda upp videon för vinstsyften är ganska uppenbart ett brott mot barns rättigheter, på fler punkter än en i konventionen ser jag att dessa youtubers begår brott mot barn.. om dom ens syns framför kameran, då barn har rätt till privatliv också, samt att barnets bästa alltid är vad allt ska handla om, och inte att tjäna pengar på att hänga ut deras privatliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in