2024-01-04, 23:02
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Han är väl gift och har barn? Men han verkar helt klart ha intresse av homosexualitet:
"Jag har knullat med en 15-årig kille nu, Andres! Och jag kan nästan tänka mig att dö."
"Varje dag funderar jag på hur det känns att sniffa kokain från en vuxen mans svarta erigerade penis."

Jag tror att mycket av hans "excentricitet" är spelad för att han vill framstå som intressant.
Citera
2024-01-04, 23:09
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag är inte säkert på att det var det som var upplägget. I ärlighetens namn fick jag intrycket av att Schyffert inte vågade ens försöka var rolig på allvar, eftersom han var så angelägen om att framstå som cool och smart. Han hade just blivit hajpad i Slitz, varit DJ på MTV och så hade han sitt band på gång. Det är ganska noga att han ska få nämna band han gillar och saker han "fattar", i de där tidiga produktionerna. Jag känner igen typen, de som alltid är lite ängsliga över för att de ska bli skrattade åt, men ändå vill vara lite söta och roliga.

Kan nån ge exempel på vad som faktiskt var ironiskt med Killinggänget? Det mesta bestod ju av att Gustafsson och Rheborg gjorde gamla hederliga roliga gubbar, plus att Schyffert namedroppade någon indiepopmusiker här och där.

Loke Martinzon är det enda ironiska jag kommer på.
Citera
2024-01-04, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krendel
Jaså? Det vet jag inget om, har det framkommit? Näe men nu kom det ju inte idag. Det går ju säga det om mycket annat också, likaså att mycket annat inte åldras särskilt väl, tiderna förändras.

Det finns där ute. Om man är upplyst (som Lokko?! och Luuk var) så ser man körsbären dom plockade. Inget konstigt egentligen. Sänker bara kreativiteten och värdet.
Du har sett SVT dokumentären om bussresan till Tallin va? Torsk på Tallin är ju bara en total remake av orginalet.

Du tror väl att Jönssonligan och fem myror är fler än fyra elefanter också är svenska ideér och orginal? :P
Citera
2024-01-04, 23:42
Medlem
Autobahn76s avatar
Det framgår med allt tydlighet att gänget inte hade något att komma med så fort Inde lämnade. Jag kan tänka mig att han hade en viss kaliber som de andra saknade. Dessutom var han stundtals briljant i situationskomik. Han och Robban. Allt dog där på Öland när Schyffet ensam försökte hålla i taktpinnen. Det blev slätstruket och krystad mellanmjölk. Alla vill bara hem.
Senast redigerad av Autobahn76 2024-01-04 kl. 23:45.
Citera
2024-01-04, 23:51
Medlem
Autobahn76s avatar
Andreas Lokko ser ut som en gammal kärring och hann samtidigt med att nedvärdera sig själv och alla andra män där på slutet? Otippat.. Är det ett sent könsbyte på gång?
Citera
2024-01-05, 00:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Det finns där ute. Om man är upplyst (som Lokko?! och Luuk var) så ser man körsbären dom plockade. Inget konstigt egentligen. Sänker bara kreativiteten och värdet.
Du har sett SVT dokumentären om bussresan till Tallin va? Torsk på Tallin är ju bara en total remake av orginalet.

Du tror väl att Jönssonligan och fem myror är fler än fyra elefanter också är svenska ideér och orginal? :P

Menar du att angivna upphovsmän till det fetmarkerade, Bengt Linné och Lasse Haglund, inte är svenskar?
Citera
2024-01-05, 00:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Menar du att angivna upphovsmän till det fetmarkerade, Bengt Linné och Lasse Haglund, inte är svenskar?

Nej, läs vad jag skrev.
Citera
2024-01-05, 00:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Nej, läs vad jag skrev.

Du insinuerar att den du citerade skulle tro att det är en svenska idé och original. Jag frågade om det inte är det enligt dig?
Citera
2024-01-05, 00:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du insinuerar att den du citerade skulle tro att det är en svenska idé och original. Jag frågade om det inte är det enligt dig?

Nej, dom inspirerades och tog sina ideér från Sesame street och andra utländska barnprogram.
Citera
2024-01-05, 00:32
Medlem
musttomtes avatar
Killinggänget ska inte göra långa program om program som folk kan se. Dom pratar massa skit om hur vänster dom är hela tiden den där från Solsidan - Anarchist.
Citera
2024-01-05, 00:47
Medlem
Iaghs avatar
Tidiga produktioner av gänget var väl ripoff av brittisk television. Spela roll, sjukt bra var allt ändå.

Och Schyffert blev huvudperson för att han var så otroligt snygg, då.
Citera
2024-01-05, 00:56
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så var det. Jonas var klistret som höll ihop gänget. Underskattad och undervärderad. Pinsamt av Svt att vägra ta upp mer av hans inflytande. Men vi vet alla varför.

Ja, för Jonas avböjde medverkan i dokumentären
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in