2024-01-04, 16:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Precis, båda sidorna lägger fram en sammanfattning av det dem har, sedan beslutar domaren om det finns skäl till fortsatt häktning eller ej.
Allt annat kommer beslutas senare när dem möts i domstolen på riktigt.
Precis, domstolen gör en bedömning av brottsrubriceringen och vad som talar för att den som häktas kan vara inblandad.
Citera
2024-01-04, 16:50
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Fast har han inte Jocke och Jonna som hade kunnat erbjuda ett rum i det där gigantiska huset?
De har ju dessutom vetat om allt och uppmanat honom att lämna Linnea.

Varför har de inte ställt upp med en sådan enkel sak för sin bror och hans dotter om de bryr sig så?

HAHAHAHA Lundells Dygnet runt-Mansjour, Gustav "otrohets sjukdom" och Cripple Creepy Chrippa är där året om HAHAHA

EDIT: Fan va sjukt med det manliga namnet på kvinnojour, tror det är nytt ord 2024 nu när Crippa-fanboyz dyker upp här på flashback
Senast redigerad av kanblikul 2024-01-04 kl. 16:52.
Citera
2024-01-04, 16:54
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att barn inte behöver gå i förskolan, jag är t.o.m. för att barnen ska vara hemma så länge som möjligt (vilket oftast sker i rikare familjer) och slippa den stressen och indoktrinering som förskolan innebär.

Men i det här fallet (så som jag har tolkat det) så har Chrippa förhindrat en plats på förskolan genom att inte skriva på och med det fick Julia sluta sitt arbete, vilket i sin tur innebär utebliven försörjning.
Det där visar på samarbetssvårigheter vid en vårdnadstvist.
Föräldrarna skall givetvis underlätta för varandra på ett sådant sätt att barnet får ett så behagligt och drägligt liv som möjligt.

I den frågan har inte Chrippa bidragit till det, (om jag har uppfattat det hela rätt).

Exakt, men han har även sagt att han inte vill att hon ska gå på förskola för det bara är sosse-barn som går där.
Bara för att flika in så tror jag att dessa "sosse-barn", har det ganska bra i den trygga, pedagogiska och utvecklande miljön som ges med ansvariga vuxna som ger bra förutsättningar.. om man ska jämföra.
Citera
2024-01-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Enligt lag gjorde han helt fel, oavsett så lär han nog få lämna ut Linneas saker så småningom ändå. Bara att åka dit med polis och begära ut hennes saker. Riktigt barnsligt gjort, tycker jag, han är väl vuxen?.

Han har väl intellekt som en 14 åring skulle jag tro med det jag har sett honom i.
Citera
2024-01-04, 16:58
Medlem
Chrippa verkar ju som att han förlät Linnea för att hon några gånger gick över gränsen i sms-konversationer. De fortsatte ju förhållandet vidare och firade jul tillsammans med hennes familj. Att Chrippa skulle varit psykiskt nerbruten av Linnea tror jag inte ett ögonblick på, det visar ju deras videos tillsammans och mycket annat. Tror inte Chrippa hade tillåtit sig att bli nerbruten, då var det nog större risk åt andra hållet.

Det är nog många sms-konversationer som vi inte fått se, som kanske inte varit så vackert för Chrippa.
Citera
2024-01-04, 16:59
Medlem
kanblikuls avatar
Vart va alla "vänner" när Chrippa skrek könsord inför sin unge?
Vart va alla "vänner" när Chrippa grooma 16åring?
Vart va alla "vänner" när Chrippa behövde fly?

Jo HÄR ÄR ALLA "VÄNNER" NÄR MAN SKA JAGA LIKES! när chrippa behöver dem som mest, sorgligt.

MEN FORTSÄTT PROVOCERA LINNEA! HON KANSKE AVLÖJJAR ALLT? BLIR NÅGRA ÅR DET! TACK ALLA CHRIPPAS "VÄNNER"
Senast redigerad av kanblikul 2024-01-04 kl. 17:02.
Citera
2024-01-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hans lägenhet… han har väl rätt att göra vad han vill…

Nej inte om du har hyrt ut den.
Eller tror du alla som hyr kan bli utkastade samma dag? Finns väldigt "starka" lagar kring det.
Citera
2024-01-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Exakt, men han har även sagt att han inte vill att hon ska gå på förskola för det bara är sosse-barn som går där.
Bara för att flika in så tror jag att dessa "sosse-barn", har det ganska bra i den trygga, pedagogiska och utvecklande miljön som ges med ansvariga vuxna som ger bra förutsättningar.. om man ska jämföra.
I Chrippas fall så hade förskolan varit det absolut bästa för lilltjejen, då han inte kunde erbjuda vettiga rutiner/mat/kompisar/lek och pedagogiska lekar.
Så jag håller med dig.

Han underlättade ju knappast för Julia att säkerställa sin inkomst genom arbete heller, så hans resonemang blir ju helt galet.
Liksom mycket annat med honom, som han stolt deklarerade på sina sociala medier.

Nu får man hoppas att alla parter i den här härvan kommer att landa på jorden och ser om sina idiotiska val.

Men jag tvivlar!
Citera
2024-01-04, 17:07
Medlem
Miys avatar
Står Linnea på kontraktet till lägenheten Gustav bytt lås på för att idka byteshandel med konton till sociala medier?

Då har han gjort bort sig riktigt ordentligt, vilken dåre.. 👍
Citera
2024-01-04, 17:09
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
I Chrippas fall så hade förskolan varit det absolut bästa för lilltjejen, då han inte kunde erbjuda vettiga rutiner/mat/kompisar/lek och pedagogiska lekar.
Så jag håller med dig.

Han underlättade ju knappast för Julia att säkerställa sin inkomst genom arbete heller, så hans resonemang blir ju helt galet.
Liksom mycket annat med honom, som han stolt deklarerade på sina sociala medier.

Nu får man hoppas att alla parter i den här härvan kommer att landa på jorden och ser om sina idiotiska val.

Men jag tvivlar!

Ja, bästa för Chrippa är sorgligt nog 6 månader på kåken. Ett tvingat break och få tänka över allt, få tid att tänka vad han verkligen värderar. Efter det kommer han aldrig åka på någon "grabbresa" någe mer. När han fyller 35 år och gör vad han vill som inte innebär fängelse, då har han helat från denna 7månaders psykos
Senast redigerad av kanblikul 2024-01-04 kl. 17:11.
Citera
2024-01-04, 17:09
Avslutad
Citat:
Chrippa verkar ju som att han förlät Linnea för att hon några gånger gick över gränsen i sms-konversationer. De fortsatte ju förhållandet vidare och firade jul tillsammans med hennes familj. Att Chrippa skulle varit psykiskt nerbruten av Linnea tror jag inte ett ögonblick på, det visar ju deras videos tillsammans och mycket annat. Tror inte Chrippa hade tillåtit sig att bli nerbruten, då var det nog större risk åt andra hållet.

Det är nog många sms-konversationer som vi inte fått se, som kanske inte varit så vackert för Chrippa.
Det går inte att lämna en borderlineperson hur som helst. Det hade kunnag sluta med en kniv i hjärtat när Chrippa sov, eller att hon gett sig på Chloe eller främsta hatobjektet Julia.
Linnea har på ett utstuderat sätt tvingat Chrippa att välja mellan henne och dottern.

Jag håller med om att detta kunde skötts snyggare, men det var först i fjällen som Chrippa insåg vad fan han höll på med, där även Jonna mfl själva märkte hur hon betedde sig, tidigare har väl Chrippa kommit med bortförklaringar om att Linnea är sjuk eller jobbar om hon betett sig som en dramaqueen när hon inte fått 100% av Chrippas uppmärksamhet...eller någonting annat. Hon gick all in och började med "samarbeten" som en riktig influencer, men hon hade ingen koll alls. Hon trodde hon hade halva Jocke inne...
Citera
2024-01-04, 17:11
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:

Precis, med tanke på antalen sms per dag slm vi fått ta del av så är det där bara en bråkdel. Klart man visar det tills hans fördel när man ska smutskasta L.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in