2024-01-04, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Med den retoriken kan jag tycka lite synd om din partner. Det är väl ALDRIG ok att slå någon bara för att man inte är överens?

Hen har ingen partner. Det förstår man ju på en millisekund när man läser kommentarerna
Citera
2024-01-04, 16:30
Medlem
får se om chrippa har lärt sig att inte säga nåt...
Citera
2024-01-04, 16:34
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
För att han är kär och psykiskt nedtryckt. Det är lätt att sitta och döma när man själv inte varit där.

Sant

Men han borde ändå tänkt på chloe
Enligt chatten e hon redigt galen å aggresiv

En jävla soppa detta
Citera
2024-01-04, 16:34
Medlem
Citat:
Med den retoriken kan jag tycka lite synd om din partner. Det är väl ALDRIG ok att slå någon bara för att man inte är överens?

Det är det visst. Spelar ingen roll att det är en kvinna! Har man anledning smälla till en kille har man lika mycket om inte mer rätt slå till en tjej!
Citera
2024-01-04, 16:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen inte han har en partner

Citat:
Ingenstans, men om hon nu är misshandlad kan hon ju publicera dessa bilder. Att hon har nått blåmärke kring handlederna kan jag köpa.

Citat:
Hon förtjänade varenda smäll. Psykopat kvinnor av denna dignitet förtjänar att bli nitade!
Citera
2024-01-04, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Vad skulle det bevisa menar du? Att han inte vill skriva in Chloe på förskola. Finns nog rätt många barn som inte går på förskola i vårat land.

Tror inget förhållande är 100% fläckfritt iofs! Speciellt om man har levt ett antal år tillsammans. Brukar kunna vara lite av en berg o dalbana.
Jag håller med dig om att barn inte behöver gå i förskolan, jag är t.o.m. för att barnen ska vara hemma så länge som möjligt (vilket oftast sker i rikare familjer) och slippa den stressen och indoktrinering som förskolan innebär.

Men i det här fallet (så som jag har tolkat det) så har Chrippa förhindrat en plats på förskolan genom att inte skriva på och med det fick Julia sluta sitt arbete, vilket i sin tur innebär utebliven försörjning.
Det där visar på samarbetssvårigheter vid en vårdnadstvist.
Föräldrarna skall givetvis underlätta för varandra på ett sådant sätt att barnet får ett så behagligt och drägligt liv som möjligt.

I den frågan har inte Chrippa bidragit till det, (om jag har uppfattat det hela rätt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det är det visst. Spelar ingen roll att det är en kvinna! Har man anledning smälla till en kille har man lika mycket om inte mer rätt slå till en tjej!

Begåvningsreserven rycker ut till undsättning. Lycka till på kåken när du kommer dit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Har man inte råkat ut för ett borderline-monster personligen förstår man inte vad det handlar om. Folk tror att det är en jobbig flickvän och att det bara är att göra slut om man vill. Tänk dig att du är tillsammans med en cocktail av Satan, Hitler, Vlad Tepes och Anders Eriksson. Men bara emellanåt då de är fullt kapabla att vara trevliga när det behövs, vilket lurar omgivningen rejält.

Du ser ju hur reaktionerna är bland hans vänner, de kunde ju inte ana att det var så illa innan de fick se loggarna. Vi som har erfarenhet av borderline känner igen den typen av kommunikation till 100 %. Hot om anmälningar, sabotage, självmord och offentlig förödmjukelse är standard för dessa människor när de blir pressade. De vet att de inte har det fysiska övertaget, därför blir de mästare på att använda psykologi för att bryta ned sin partner.

Men de hävdar ju att de sett och märkt av att det varit det i flera månader så att det skulle kommit som en överraskning nu stämmer ju inte.
Och om de meddelandena som finns i printet skickades den 11/10 (läste det datumet någonstans) så har de ju glatt umgåtts med henne både i Cypern och i Sälen med henne. Och då hade de ju haft perfekta tillfällena att antingen inte bjuda med henne för någon gång lär hon ju behövt jobba då också men framförallt att hitta en stund att få egentid med Chrippa och suttit öga mot öga och stämt av läget på riktigt, prata allvar och att faktiskt visa omtanke och kärlek till honom om de nu vetat om så länge som de påstår att hon är psyko.
Och Chrippa har dessutom varit till hennes familj och firat jul efter det med.
Det är ju inte den som gapar mest som vet bäst utan i detta fall är det ju snarare ett tecken på att de är desperata.
Undra hur mycket Linnea fått veta om familjerna Berg/Lundell och Gustav som de önskar att hon inte skulle veta om nu.?
Citera
2024-01-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero

Larva dig inte. Du resonerar som en ortengrabb nyss fyllda 14
Citera
2024-01-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Sant

Men han borde ändå tänkt på chloe
Enligt chatten e hon redigt galen å aggresiv

En jävla soppa detta

Jag har försökt få någon förklaring på varför de inte försökt att åtminstone skydda barnen från henne om hon nu varit så galen...varken Jocke och Jonna med Lunabelle eller Chrippa (inte Julia heller direkt mer än att hon inte verkade så förtjust i att en ny tjej kom in i bilden och haft sina problem) med Chloe utan de har ju snarare satt barnen med henne och hon fått agera barnvakt.
I Sälen bjöd de ju med anjo också och då blev det ju ytterligare tre barn under samma tak som Linnea.
Jag bad de som har kontakt med Jocke att fråga det men jag har inte fått något svar alls på det. Vilket känns väldigt konstigt.
Citera
2024-01-04, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Tänk tillbaka, vart skulle han fly? ingen bostad, inga vänner.... han va fast sorgligt nog =(
Fast har han inte Jocke och Jonna som hade kunnat erbjuda ett rum i det där gigantiska huset?
De har ju dessutom vetat om allt och uppmanat honom att lämna Linnea.

Varför har de inte ställt upp med en sådan enkel sak för sin bror och hans dotter om de bryr sig så?
Citera
2024-01-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engaangtill
får se om chrippa har lärt sig att inte säga nåt...

Skrattade när jag läste detta!

Nä vara tyst eller säga så lite som möjligt är en stark sida där. De fick ju tysta honom då och då på hans förra rättegång. Lämnade ut så mycket att de fick sålla agnarna från vetet. Jag har inget ont att säga om Chrippa, hans youtube har gått i stå, anser jag. Det blev mer och mer tråkigt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in