2024-01-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Du missade nog det första jag la upp....det där var bara ett tillägg utöver så här har du det igen:

https://www.bildtagg.se/bild/vw060o1t3sul82k2gw5fjru6

De svarta markeringarna är Julia, Chrippa och Chloe
"Julia berättar att..... ...hon kommer från en relation där hon varit psykiskt misshandlad, och att hon blivit nedbruten efter det. I nya relationen blir hon fysiskt misshandlad också "

Så jag talar inte för Julia - jag läste vad som kom fram från henne själv i rättegången mot hennes senaste ex då hon även nämner hur hon blev psykiskt misshandlad i relationen med Chrippa (relationen hon kom ifrån)... och då uttryckte hon det till och med sin att hon blivit nedbruten efter det och därför undrar jag hur hon kan ha vänt så nu? Eller var det lögner i rätten då?? 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♂️

Samtidigt så har hon varit väldigt på att hon har en bra relation med Chrippa och ifrågasätter varför hon skulle falskt anklaga Chrippa för saker när förhörsledaren pushar henne.

Svårt att tyda det hela.
Citera
2024-01-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immense
På cluenews får man ta del av en massa screenshots där det är så jävla tydligt att C försöker framstå som ett oskyldigt offer. Man blir full i skratt av att läsa det han skrivit till L och J. Nästan identiska lovord om kärlek och att leva lyckliga i alla sina dar 😂

Jag köper liksom inte riktigt den där jargongen. Ful i käften till vardags och mjäkig på sms.
Citera
2024-01-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
En höna av en fjäder skulle jag nog inte kalla det, står även att på någon sida att han skulle förstöra hennes liv. (Den linen är ju bekant i nuvarande sms)
Kan ju vara i hettans stund han vräkt ur sig alla fula saker, likaväl som L flippar ut och spyr ur både det ena och det andra. Så ingen är bättre än någon annan.
Ingen av verkar heller mogna nog att vara i en relation och se värdet i sin partner. Kanske kommer med tiden när de vuxit upp.

Faktum är ju att det är han som nu sitter häktad, hon är inte anmäld om han inte har anmält henne nu senaste dagarna.
Det intressanta blir ju vad det är för bevisning som lagts fram för att han ska ha fått ett eget rum mitt inne i stan.

Så kan det absolut vara. Har aldrig tagit Chrippa för att vara en mogen person!

EDIT: Ser fram emot att få läsa fup om detta går till åtal.
Senast redigerad av Knarkblomman 2024-01-04 kl. 15:33.
Citera
2024-01-04, 15:31
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Nej, min slutsats är att båda två är rejäla fuck ups, som har strulat till det rejält genom omoget och konsekvenslöst tänk. Förr eller senare går det åt skogen för sånt beteende, och det har det gjort nu.

Hoppas att ni kan skärpa till er och få rätsida på era liv nån gång i framtiden.
Citera
2024-01-04, 15:32
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Hur ska Chrippa göra en video i häktet tänkte du? Linnea är fri och håller käften. Inte ens en bild har hon lyckats visa!

Hon kanske är den yngsta men ändå kanske den mest vuxna i hela soppan, en normalt funtad människa låter lagen och rättsväsendet ta hand om saken.
Hur hade det låtit om hon la ut massa "bevis" som jockibois liga gör? Med all säkerhet så hade youtube blivit överbelastat av benzemans "dokumentär"videos om Linneas förtal.
Men han kanske går igång på att trycka ner tjejer med psykisk ohälsa.
Stackars lisen som antagligen i te vågar säga något, utan bara sitter där och ler när han talar om hur äcklig hon är.
Citera
2024-01-04, 15:34
Medlem
Finns det någon bild på denna Linnea?
Citera
2024-01-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Samtidigt så har hon varit väldigt på att hon har en bra relation med Chrippa och ifrågasätter varför hon skulle falskt anklaga Chrippa för saker när förhörsledaren pushar henne.

Svårt att tyda det hela.

Men du förstår kanske ändå varför jag undrar och är väldigt ifrågasättande..för så som det tydligt var uttryckt här och hur det låter nu är väldigt långt ifrån varandra. Och antingen stämmer inte informationen hon uppgav då eller så stämmer det inte nu.

Och det är ju en av anledningarna till att det skulle behövas någon oberoende som går igenom det - Liam M på youtube är väl den närmaste som kan uppfattas neutral hittills.
Citera
2024-01-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Hon kanske är den yngsta men ändå kanske den mest vuxna i hela soppan, en normalt funtad människa låter lagen och rättsväsendet ta hand om saken.
Hur hade det låtit om hon la ut massa "bevis" som jockibois liga gör? Med all säkerhet så hade youtube blivit överbelastat av benzemans "dokumentär"videos om Linneas förtal.
Men han kanske går igång på att trycka ner tjejer med psykisk ohälsa.
Stackars lisen som antagligen i te vågar säga något, utan bara sitter där och ler när han talar om hur äcklig hon är.

Jo chattarna tyder ju på att hon är den mest mogna
Citera
Medlem
Det är ju inte så jävla konstigt om hon har gått in och raderat hans sociala medier. Först tvingas hon flytta kors och tvärs över hela Sverige samtidigt som hon får ta hand om någon annans unge på köpet och på det bli indoktrinerad in i en helt ny familj. Allt medans han gör nada och ingenting för att träffa hennes familj och samtidigt sitter på kammaren och skriver kärleksmeddelanden till exet.

Gustav Björklund skriver på Facebook att det var i hans lägenhet som dom har varit när den påstådda misshandeln och det är även bostaden som dom har bott i så Gustav har bytt lås på dörren tills dess att hon lämnar över de sociala medierna till honom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Ptja. Hans bolag omsätter ju 35m så fejk? Kolla hans taxering☠️

Kan väll omsätta en miljard, gör du förlust är det likförbannat inte lönsamt och du gör något fel.

Gustavs gjorde ett förlust resultat på Res. e. fin -2 100
Årets resultat -1 737

Alltså cirka 2 miljoner back så att säga att det går bra är en överdrift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Finns det någon bild på denna Linnea?
kolla chrippas instagram så finns det en bild från julafton
Citera
2024-01-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Jaha, den här verkar Gustaf verkar göra allt för att bli av med kontraktet på Tavastgatan 45.

Det är en hyresrätt.

Egenmäktigt förfarande, trolig svartuthyrning, står ej på adressen sedan hur länge kan man undra (inget behov av hyreslägenhet från allmännyttan) osv osv.

Det enda som behövs är att någon uppmärksammar det

Beror på om han fått ok från hyresvärden att hyra ut.
Då är det inga problem. Ansökan brukar skickas in beroende på hyresvärd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in