2024-01-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnshnock
Det är ett mer allmänt mönster som infekterar tråden och gör att alla måste scrolla/hoppa mellan sidor mer än nödvändigt, förstår du min poäng nu?

Jag försöker inte beskydda Nea’s handlingar och inte heller hennes kompanjoner då det fortfarande är internet vi befinner oss på och inte i utredningen där det relevanta finns.

Jag själv kan förfalska konversationer, röster/inspelningar och till och med domar/efterlysningar.

Det är också viktigt att konstatera att saker kan vara taget ur sitt sammanhang och att de som tar ena sidans parti gärna vrider sanningen till sin fördel.

Försöker inte försvara det faktum att vissa kvinnor har mörka sidor och ditten datten.

Men vill hellre se konkreta teorier och förslag på händelsen än massa kvinnohat och irrelevanta påhopp.
Var har du funnit kvinnohat?
Citera
2024-01-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnshnock
Det är ett mer allmänt mönster som infekterar tråden och gör att alla måste scrolla/hoppa mellan sidor mer än nödvändigt, förstår du min poäng nu?

Jag försöker inte beskydda Nea’s handlingar och inte heller hennes kompanjoner då det fortfarande är internet vi befinner oss på och inte i utredningen där det relevanta finns.

Jag själv kan förfalska konversationer, röster/inspelningar och till och med domar/efterlysningar.

Det är också viktigt att konstatera att saker kan vara taget ur sitt sammanhang och att de som tar ena sidans parti gärna vrider sanningen till sin fördel.

Försöker inte försvara det faktum att vissa kvinnor har mörka sidor och ditten datten.

Men vill hellre se konkreta teorier och förslag på händelsen än massa kvinnohat och irrelevanta påhopp.

Du tillför inte så mycket konkret själv utom spyr ut hat. Du använder dig av nedvärderade benämningar emot chrippa, anjo, jocke, ben400 och andra.

Sedan om någon skriver att dom tycker att det Linnea har skrivit är sjukt så är det kvinnohat.

Börjar med foliehatt teorier om att saker ska vara förfalskade osv.

Håller dock med dig om att många inte tillför något i tråden. Skulle säga majoriteten inte gör det. Men det är ok. Alla får skriva vad dom vill så länge man följer reglerna på flashback!
Citera
2024-01-04, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Då är man som en brud .. om man slår tillbaka och ska hämnas istället för att gå därifrån.

Män ska vara stabilare, lugnare och mer logiska än känslostyrda fjortisar.
Du får såklart ha din åsikt.
Min åsikt är att ifall någon tar sig friheten att skada mig får personen också vara beredd på samma behandling. Kön irrelevant.

Ifall man nu är ett klent litet kjolstyg som är för skör för en käftsmäll av en man så kanske man inte ska svinga mot en man heller. Play stupid games, win stupid prizes.

Sen kanske man personligen skulle ha svårt för att slå tillbaks när man vet att personen framför en är en slampa på 50kg, men tycker absolut tjejen isåfall hade förtjänat det.
Citera
2024-01-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Var har du funnit kvinnohat?

Det är väl alltid kvinnohat när man yppar något negativt om en kvinna. Ungefär som att man skulle vara rasist för att man tycker att det varit en dålig integration. Det går inte att ändra på deras åsikter utan det är tid och omstrukturering av samhället som kommer få dessa på andra tankar. Att tänka själva är för svårt!
Citera
2024-01-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det är väl alltid kvinnohat när man yppar något negativt om en kvinna. Ungefär som att man skulle vara rasist för att man tycker att det varit en dålig integration. Det går inte att ändra på deras åsikter utan det är tid och omstrukturering av samhället som kommer få dessa på andra tankar. Att tänka själva är för svårt!
Sådana kvinnor skitar ju ned för kvinnor som inte blir kränkta och har kapacitet att hantera fakta utifrån fakta och inte känslor.
Citera
2024-01-04, 11:27
Medlem
Citat:
Vad jag sett så har Linnea varit otrogen med en arab. Chrippa har pratat med sitt ex tillika mamman till hans barn. Att han varit otrogen med flera andra finns det inga bevis för, utan det är nog något Linnea fabriserat ihop i sin egna sjuka hjärna!

Ingen som nämnt att han skulle varit otrogen. Läs smsen igen.
Finns inget som tyder på att hon skulle varit otrogen med en arab Chrippas "arab älskare" kan lika gärna betyda att hon bara pratat med en arab. Han har själv stoltserat med sitt tycke för invandrare så det där håller inte.
Citera
2024-01-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Tycker du typ anjos "läcka" skulle hålla i rätten? Jag personligen tror att de är sanna men dom skulle inte hålla i rättegång.
27 åringar som groomar nyfyllda 16-åringar? skulle du förstå om 27-åringen blev ihjälslagen?

Rätten kommer såklart inte fria chrippa pga dessa meddelanden om det är så att han har slagit Linnea.

Skulle det vara så att chrippa blir dömd och troligtvis hamnar i fängelse så kommer det vara ett kortare straff på klass 3 anstalt med permissioner.

Efteråt så kommer han kunna återuppta youtube om han så skulle vilja. Med största sannolikhet så blir han tillsammans med Julia igen.

Max ett år skulle han sitta under relativt behagliga omständigheter.
Citera
2024-01-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
En liten tanke kring kärran som beslagtogs, kan de plockat den pga chrippa sitter på skulder hos kronan, killen är inte clean o fifflar.

Men då kan inte bilen vara leasad som vissa här påstår!
Citera
2024-01-04, 11:30
Avslutad
Citat:
Du har inte rätt att sätta epitet på hur en man ska vara. En kvinna som slår förtjänar smäll tillbaka, har man valt den vägen får man också räkna med att få tillbaka.

Men du sätter epitet hur kvinnor är?
Citera
Medlem
Amnshnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Du tillför inte så mycket konkret själv utom spyr ut hat. Du använder dig av nedvärderade benämningar emot chrippa, anjo, jocke, ben400 och andra.

Sedan om någon skriver att dom tycker att det Linnea har skrivit är sjukt så är det kvinnohat.

Börjar med foliehatt teorier om att saker ska vara förfalskade osv.

Håller dock med dig om att många inte tillför något i tråden. Skulle säga majoriteten inte gör det. Men det är ok. Alla får skriva vad dom vill så länge man följer reglerna på flashback!

Suck..

Jag har inte för avsikt att utbilda några enstöringar om jämlikhet eller moral, men däremot ville jag uppmana dem till att hålla en högre nivå eftersom att många här letar efter värdefull information.

Och ja, jag har antagligen bidragit med en och annan gliring mot Chrippa men det var tidigare i tråden när den inte gick i 120km/h. Det förnekar jag icke! Lite kul ska man allt ha :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Sms-konversationen om att hon har inspelningar på att de skulle vara dåliga föräldrar, det skulle jag och jag nu vore socialarbetare vara intresserad av att ta del av för att se om det är värt att utreda vidare.
Kan ju vara nonsens-prat från hennes sida också, men något triggade igång raserianfallet i den sms-konversationen och den har ingen fått se. Enbart en förbannad L och en mjäkig C.

Härskarteknik för att skrämma chrippa. Hon sitter nog inte på något utan det skrev hon i affekt!
Citera
2024-01-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Kritiserade du också att Linnea droppade sms konversation till cluee?

Det var en? Efter att hon fått allt emot sig redan från just Cluee?
Och jag skulle inte säga att det var objektivt heller nej. Sen är ju Linnea även en av parterna i det faktiska fallet. Chrippas mob är ju ändå utomstå just i fallet och har ju inte heller fått ha kontakt med honom så allt de lägger ut är ju något de plockar från vad som ändå kan vara helt separerat från just den aktuella händelsen även om det kan upplevas som hemska saker också. Och Chrippa har väl möjlighet att göra en motanmälan/anmäla Linnea för det hon gjort om det skulle vara så.

Men det här är ju i princip samma sorts shitstorm som just nu pågår kring Nicci Hernestig/Andreas där ena sidan slänger ur så mycket skit och osammanhängande grejer medans den andra sidan ligger lågt.
Och på samma sätt som Chrippas sida sprider så mycket hat som dessutom får galningar att åka till adressen hon är skriven på.
Och detta är ju något jag tycker de ska få stå till svars för även om det skulle vara sant, för sättet och följderna det fått är ju sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in