2024-01-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
Men kom igen. Människor kallar det för hacka i denna tråd. Ja anpassar mig bara där efter. Men nej L e nog ingen hackare k den riktiga meningen.

Hur skulle hon ha kontroll över hans mobiltelefon när den säkerligen följde med vid gripandet.
Citera
2024-01-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Man sitter inte häktad på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel och sedan läggs det ner, då måste det röra sig om en ny misstänkt gärningsman och det lär knappast vara i detta fall.

Står väl endå bara misshandel i häktningsframställan?
Citera
2024-01-03, 12:31
Medlem
Citat:
Hur skulle hon ha kontroll över hans mobiltelefon när den säkerligen följde med vid gripandet.

Asså e du helt bränd? Kanalen åkte ju ner senast klockan 09 samma dag. Dvs minst 4tim innan gripet.
Citera
2024-01-03, 12:31
Avslutad
Citat:

Du har så rätt
Citera
2024-01-03, 12:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Men om man lyssnar på det tex Cluee sa i videon (med informationen som kommer från Chrippas sida) att Chrippa efter första hackningsförsöket försökt lösa det genom att byta lösenord på alla konton, göra en reset och installera appar för att försöka hindra att det händer igen och vad säger då att han inte bytt även telefonnumret som varit kopplat för att säkra sig ännu mer, att det var en åtgärd han tog till?? Eller att hennes nummer varit där en längre tid för att kunna komma undan byråkratin på något sätt?

Det är lite tråkigt hur du nu gått in i ett mer försvarsläge gentemot Chrippa nu även om du inte erkänner det själv. Du hade nog hela flashbackgänget bakom dig men tror inte det bara är jag som märker av din förändring sedan Jocke tog kontakt med dig. Sen kan jag ju förstå att du inte vill skriva vad som helst när de har din identitet (?) men att skifta läge så tydligt är ju väldigt konstigt ändå.

Jag missuppfattade när jag svarade så.
Citera
2024-01-03, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
När du får se kommer du få se. Det är sms mellan Linnea och Chrippa med Linneas nummer tagna med kameran på skärm. Jocke fick fullmakt för Chrippas sms tömning.

Har du tappat det helt? Inte en chans att Jocke har rätt att tömma en mobil som är beslagtagen. Hälsa honom att han måste plugga på mer om sånt här innan han sprider en massa skit. Sen finns det tydligen en film till Linneas favör också, hur han nu skall lösa det?
Senast redigerad av Goldentie 2024-01-03 kl. 12:39.
Citera
2024-01-03, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Men om man lyssnar på det tex Cluee sa i videon (med informationen som kommer från Chrippas sida) att Chrippa efter första hackningsförsöket försökt lösa det genom att byta lösenord på alla konton, göra en reset och installera appar för att försöka hindra att det händer igen och vad säger då att han inte bytt även telefonnumret som varit kopplat för att säkra sig ännu mer, att det var en åtgärd han tog till?? Eller att hennes nummer varit där en längre tid för att kunna komma undan byråkratin på något sätt?

Det är lite tråkigt hur du nu gått in i ett mer försvarsläge gentemot Chrippa nu även om du inte erkänner det själv. Du hade nog hela flashbackgänget bakom dig men tror inte det bara är jag som märker av din förändring sedan Jocke tog kontakt med dig. Sen kan jag ju förstå att du inte vill skriva vad som helst när de har din identitet (?) men att skifta läge så tydligt är ju väldigt konstigt ändå.

Sista stycket: Om du visste det jag visste efter inatt.

Jo jag erkänner det. Du har en stark poäng.
Citera
2024-01-03, 12:40
Avstängd
Citat:

Hon tog kontroll över hans Epost via hans telefon innan.
Senast redigerad av 400Ben 2024-01-03 kl. 12:43.
Citera
2024-01-03, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du har så rätt

Nej det har han ej.
Citera
2024-01-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Tror ni det finns någon chans att jocke betalar linnea för att lägga ner allt?
Jocke är för feg, linnea hade tagit cashen sen outat jocke🤭🤣
Citera
2024-01-03, 12:43
Avslutad
Citat:
Det är möjligen ihopkopplat digitalt, alla olika enheter som dator, mobil, mm med icloud och google drive...lösenord och återställningar. Jättebra ibland, oftast inte...
Citera
2024-01-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
nån som vet hur fliken "nyheter o händelser" på polisens hemsida funkar. uppdateras den direkt i samband me händelserna, samma sekund, samma dag elr kan ta de ta en dag elr två innan det kmr upp?
Oftast samma dag. Inte samma sekund iaf. Kommer oftast löpande uppdateringar hur de går kring de. De som länkades stämmer in ganska bra men fel dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in