2024-01-02, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Det första inlägget här på Flashback angående att Chrippas Youtube kanal var borta skrevs 2023-12-29 kl 09:03.

Enligt häktningsframställan så skedde misshandeln mellan 13:30-13:45. (Han blev gripen 13:45, så den skedde isåfall strax innan får man då anta)

Det betyder då alltså att L hackade hans iCloud & plockade ner hans YT kanal innan misshandeln.

Det är väl inte omöjligt att han misshandlade henne efter att han märkt att hon tagit bort hans Youtube-kanal med 188k prenumeranter.
Citera
2024-01-02, 14:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Du är inte ett dugg opartisk själv som har spenderat hela natten med att försvara Linnea och häva ur dig en massa skit. Jag har följt denna följetong under en längre tid och tror inte att dessa påståenden om Linnea är tagna ur luften precis. Hon är inte den ängel som du försöker måla upp henne som.
Jo jag har varit opartiskt om du läser ordentligt det jag skriver.
Allt jag skrivit är spekulationer, du kan inte hitta en enda mening från mig där jag med 100% säkerhet säger vem av dem som är skyldig och vem som är oskyldig.
Alla spekulerar här eftersom vi inte vet vad som hänt, lägger fram olika teorier eller senarion.

Men när folk är som efterblivna får, som läser något på nätet om Linnea och försöker sprida det som en sanning för att fortsätta späda på hatstormen emot henne, då måste jag sätta ner foten. Man ska inte sprida saker som det vore sanning, speciellt inte saker som kommer ifrån folk som har en agenda att sprida en hatstorm emot Linnea.
Senast redigerad av Dopy 2024-01-02 kl. 14:56.
Citera
2024-01-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Vilket svin den killen är, psykopat deluxe. Men läser även att Julias mamma skrev att Chrippa inte skrivit på & godkänt adressändringen så C inte kunde fortsätta inskolningen på förskolan i Örebro.

Vilken råtta han är Chrippa, " världens bästa farsa "

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vilken loser han är, praktexempel på pissiga oansvarig farsa

Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Haha vilken piffluffare Chrippa är! Mer och mer kommer fram nu.

Chrippa ringer och bråkar med Julia titt som tätt, han har dessutom ringt Henke ”räven” flera gånger o bråkat.
Chrippa har sagt då att han ska göra allt han kan för att förstöra hennes liv.

Seriöst Chrippa vet att du läser detta, du är en liten h*runge, spela cool på sociala medier du, men bakom kulisserna så vill du göra livet till ett helvete för Julia, mamman till ditt barn!!! Är du helt jävla hjärndöd eller.

Att du ens säger såna saker, ” världens bästa farsa ” det är C som drabbas! Julia höll på att skola in henne men du satte käppar i hjulet för det, idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Skönt att julia kommer ut med sanningen nu! Skönt att henke fick sitt straff, nu borde Julia se till att chrippa får sitt

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Linnea kommer aldrig komma ur den där relationen levande

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
"Har du nånsin blivit utsatt för någon kränkning?
Nej. Sju år tidigare. Inte nu.

Exakt så sa hon och hon nämnde aldrig Chrippa vid namn.

Sedan att du vill vinkla det till att hon har blivit psykisk misshandlad är DIN objektiva bedömning utav vloggar du har sett.

Känns att det är bra att klarlägga detta. Du försöker göra något som det inte finns 100% belägg för till en sanning! Sånt stör mig även om det nu är så att Chrippa skulle ha psykiskt misshandlat Julia så finns det inget som styrker detta.

Jag kan dock hålla med om att han har sagt vissa tvivelaktiga saker som jag personligen aldrig skulle ha sagt. Men o andra sidan vet jag att vissa har skeva förhållanden och "humor" sinsemellan.

Julia vill uppenbarligen stötta Chrippa i detta och jag vet att du och Dopy menar på att hon är en slagen hund som vill skydda sin husse. Men detta är också något vi inte kan veta till 100% så länge som Julia själv inte kommer ut med detta.

Backade tillbaka en del i tråden när Julias fall var mer aktuellt och verkar ju finnas mer i de dokumenten ändå ..nu har jag faktiskt inte själv satt mig in och läst igenom dem då jag inte gillar att behöva ladda ner dokument så. Men om man ser hur "vi" skrev här då så var det inte så långt ifrån hur det är idag.
Sen reserverar jag mig ju med att det fortfarande är snack här och inget är klubbat men det känns som att de inläggen kan vara aktuella idag och gör ju att Julias involvering nu känns rätt konstig..om han då hotat med att göra allt för att göra hennes liv till ett helvete och nu backar honom.
Citera
Medlem
Skorpan91s avatar
Linnea har gillat en kommentar på sin senaste bild på instagram där en tjej skriver "Det är såna här kommentarsfält som gör att kvinnor inte vågar anmäla våld i nära relationer/våldt*kter. Öppna inte munnen om han är oskyldig eller inte om ni inte var på plats".

Så hon sitter allt aktiv o läser allt men raderar inte bilder på dom eller något.. Spännande!
Detta var 16h sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Du får testa att hamna i klorna på en borderlinebrud och sedan återkomma. Men visst har du rätt i sak.

Hon uppfattas inte som borderline, snarare han som gör det.
Citera
2024-01-02, 14:51
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Varför blev hon avundsjuk?

Kan någon i tråden göra en sammanfattning av vad som inträffat.

inget vet
Det alla skriver är vad dom önskar hänt
Citera
2024-01-02, 14:52
Medlem
skadad87s avatar
Är det någon som ringt in och frågat vad chrippa är misstänkt för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Ifall Linnea eller vad bruden heter har tagit bort Chrippas kanal som det verkar, så hoppas jag verkligen att hon blir dömd för detta.
Att försöka ta bort någon levebröd är under all kritik.
Det är hundratusentals kronor, kanske tilloch med miljonbelopp som Chrippa går miste om per år.
Grovt egenmäktigt förfarande, grov skadegörelse och dataintrång.
Nu kommer säkert Youtube kunna återställa hans kanal, men brottet är ändå begått och självklart ska någon stå till svars för det.
Hade jag varit diktator: 3 år effektiv tid, skadestånd 100k samt återbetalning av all förlorad inkomst nu och framöver i 5 år.

Ifall Chrippa har slagit henne ska han självklart sitta inne för det. Bötesbrott för misshandel är nedvärderande mot offret.
2 år effektiv tid och 200k skadestånd.

Färdigdaltat i det här landet.

Herregud, youtube kan återställa kanaler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo jag har varit opartiskt om du ordentligt läser det jag skriver.
Allt jag skrivit är spekulationer, du kan inte hitta en enda mening från mig där jag med 100% säkerhet säger vem av dem som är skyldig och vem som är oskyldig.
Alla spekulerar här eftersom vi inte vet vad som hänt, lägger fram olika teorier eller senarion.

Men när folk är som efterblivna får, som läser något på nätet om Linnea och försöker sprida det som en sanning för att fortsätta späda på hatstormen emot henne, då måste jag sätta ner foten. Man ska inte sprida saker som det vore sanning, speciellt inte saker som kommer ifrån folk som har en agenda att sprida en hatstorm emot Linnea.
Precis. Finns inga konkreta bevis för att det ”linnea har gjort” ska ha gjorts. Utan bara ett vinklat manipulerat vittne. Däremot finns det bevis att chrilleboi sitter häktad och någon form av bevis har L mot honom annars hade han inte firat nyår i en cell.

Hoppas verkligen att linnea står ut detta hatdrev som skapts FÖR att hon ska dra tillbaka sin anmälan. Är det NÅGON som nu kan sänka jockiboi och chrilleboi så är det linnea nu. Hon hade inte blandat in polisen utan bevis. Det är därför Jocleeyyyboi håller käften också
Citera
2024-01-02, 14:53
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Det första inlägget här på Flashback angående att Chrippas Youtube kanal var borta skrevs 2023-12-29 kl 09:03.

Enligt häktningsframställan så skedde misshandeln mellan 13:30-13:45. (Han blev gripen 13:45, så den skedde isåfall strax innan får man då anta)

Det betyder då alltså att L hackade hans iCloud & plockade ner hans YT kanal innan misshandeln.

Så L är en hackare

Varför hacka sin killes kanal ? 🧐
Citera
2024-01-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Linnea har gillat en kommentar på sin senaste bild på instagram där en tjej skriver "Det är såna här kommentarsfält som gör att kvinnor inte vågar anmäla våld i nära relationer/våldt*kter. Öppna inte munnen om han är oskyldig eller inte om ni inte var på plats".

Så hon sitter allt aktiv o läser allt men raderar inte bilder på dom eller något.. Spännande!
Detta var 16h sen.
Hon kanske inte får ta bort eventuella bevis för utredningens skull än?
Citera
2024-01-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Fulla restriktioner för en misshandel av normalgraden, hur vanligt är det? Antingen har man väl gjort det och åklagaren kan leda det i bevis genom vittnesmål och sjukhusjournaler - eller inte.

Jag kan säga såhär, att häkta någon för misshandel i normalgraden är oerhört ovanligt.
Det kommer bli fängelse om han döms.

Om det är så att hon har skador, varesig de är självorsakade eller inte, så är han i så fall körd.

Titta vara på våldtäkter, kvinnor kan ångra sig i EFTERHAND när de haft sex och påstå våldtäkt.
Ni tror då inte att han kan bli fälld? En person som är dömd för att inta anabola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in