2024-01-02, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det beror helt på om Jocke lyckas få folk att avsky den som han förtalar.. men han hänger ju inte ut nån för att folk ska älska de klandervärda.

Jocke är ganska förrädisk på det sättet, han är många gånger drivande i många olika drev, men det är alltid någon annan som tar den offentliga fighten för honom. Tidigare var det väl framförallt Rask, numera verkar det vara Anjo. Jag tycker att Joz-dokumentären gick över alla gränser för vad som kändes rimligt, men allting skedde på Anjos kanal.
Citera
2024-01-02, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Nej men dem sprider en bild av henne som att hon ljugit och anklagat tidigare killar för våldtäkt osv?

Julia har väl sagt rakt ut att hon är psycho?

När Alexandra dömdes för förtal mot Joz sa hon väl aldrig rakt av att han var våldtäktsman, hon antydde det och detta mynna ut i att ett drev drog igång där andra kalla honom för våldtäktsman, det var därför hon dömdes.

Kolla på Alexandras video som ligger kvar på Youtube, hon säger ganska grova saker om Joz. Det är inte ens jämförbart mot vad Jacke och Gustav lagt upp på Instagram.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Jag skrev klart och tydligt "hundratusentals kronor, kanske tillochmed miljonbelopp"
Ett förtydligande för svagbegåvade: jag inte har koll på hans inkomst, men jag vet att den ligger någonstans mellan 100k per år till några miljoner per år, och det ska den skyldige isåfall betala tillbaka ifall kanalen är borta för gott. Om jag var diktator och fått bestämma.
Nu är jag tyvärr inte det, så det blir saft och bulle för den skyldige i detta mål.

Ännu en gång skriver du några miljoner.....
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han jobbade som svetsare då. Inkomster för Youtube har han inte angett.
Jaha? Då var det ju helt irrelevant utav dig att nämna hans inkomst? Det är ju inte svetsjobbet hon har försökta ta ifrån han.
Citera
2024-01-02, 13:05
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag känner inte till dom ärenden du nämner. Du får gärna utveckla hur dessa ärenden, som du nämner är applicerbart just här.

På vilket sätt är jag ute och cyklar?
Gå vi tillbaka till Joz, så förklarade Jocke själv, Specifikt om detta.
Länk

Det du skriver är rena påhitten.

Det som beaktas är konsekvenserna ett visst yttrande får för en viss person som blivit föremål för det.

Om vi tar Joz som exempel så var det exakt samma, Jocke, Jonna alla deras kompisar anklaga honom för att vara fuskbyggare, narkoman, lögnare, sexuell förbrytare osv.

Men det vara Alexandra som dömdes för förtal mot Joz efter sin Youtube-video, hon sa inget om våldtäktsman, fuskbyggare osv. Men man ansåg att videon var startskottet för det stora drevet som fick Joz "enligt honom själv" att behöva gå under jorden.

Och det var därför hon dömdes, så ditt påstående faller platt. Gå in på prime crime själv och lyssna, det gäller alla förtalsmål. Du talar ur nattmössan.
Citera
2024-01-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Tycker det är så jävla puckat när de postar på insta ”berätta för oss allt du vet om om L” till exempel.

Fattar de inte att
1. Drevet mot henne är redan så jävla stort.
2. Folk kommer skriva vad fan som helst.
3. Tror de att rätten ens skulle bry sig om några skit historier från Instagram
4. Hela högen har missupfattst allting vad gäller det svenska rättsväsendet.

Björklund, jacke, chipstutten, Joakim etc är helt tappade när det gäller svensk juridik. Man skulle kunna tro att Lundell som ändå varit igenom en del i det svenska rättssystemet samt skulle bli advokat skulle fatta att det de gör nu är menlöst samt stjälper mer än hjälper.
Idioter rakt igenom.
Påstådda historier de får skickade till sig betyder noll utan konkreta bevis.
Att däremot skapa en hatstormemot en relativt anonym person på Instagram jämfört mot dom ses ju inte med helt blida ögon i sammanhanget.
Jävla idioter

Fan vad jag hatar influencers

bli advokat

Har någon ur den där familjen haft ambitionen till att bli det?
Man baxnar ju
Citera
2024-01-02, 13:08
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Kolla på Alexandras video som ligger kvar på Youtube, hon säger ganska grova saker om Joz. Det är inte ens jämförbart mot vad Jacke och Gustav lagt upp på Instagram.

Och om du lyssnar så är Joz stora yttrande att det var efterspelet från video och den spridningen som var själva skadan.

Alltså, om Gustav och Jacke sprider bilden att flera hör av sig om Linnéa och vice versa och det får konsekvenser i form av hot och hat från andra så kan det räcka.
Citera
2024-01-02, 13:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Jocke är ganska förrädisk på det sättet, han är många gånger drivande i många olika drev, men det är alltid någon annan som tar den offentliga fighten för honom. Tidigare var det väl framförallt Rask, numera verkar det vara Anjo. Jag tycker att Joz-dokumentären gick över alla gränser för vad som kändes rimligt, men allting skedde på Anjos kanal.

Man såg ju att Crippa och Jacke var lite tveksamma gällande deras psykopat till storebror som försökte mörda dom som barn men helt plötsligt ville jocke göra videos med sina syskon, och hade ändrats sen mordförsöket som barn.

Sen hängde jocke ut Crille i ett nytt försök att genom förtal motivera främlingar till att genomföra mordet.

Crille sa då sanningen om att Jocke är en psykopat som aldrig har kunnat känna känslor och lever för att manipulera, och att jocke försökte mörda sina syskon som barn vilket gjorde att jocke hamnade hos fosterfamilj.

Jocke tvingades då plocka fram sin skådespelar talang och gjorde en gråtvideo om att Crille försöker förstöra jockes liv.
Tårar kom inte ur jockes ögon eftersom det var ett gråtskådespel som jocke har lärt sig i manipuleringssyfte.

Crille var klandervärd för att han inte kom till sjukhus när jocke hade försökt ta självmord berättade Jonna som är jockes medbrottsling när förtal ska motivera till mord.

Ännu har ingen lyckats stoppa Jocke som nog inte ger sig innan nån dör av av det hat som hans uthängningar syftar till att locka fram ur främlingar på nätet.
Citera
2024-01-02, 13:13
Medlem
sonofnatures avatar
Så många inlägg sen sist läste

Vad har hänt

Är det Linnea som satt dit Chrippa för våldtäkt?
Citera
2024-01-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Jaha? Då var det ju helt irrelevant utav dig att nämna hans inkomst? Det är ju inte svetsjobbet hon har försökta ta ifrån han.
Men om vi låtsas att han skulle ha en miljoninkomst från youtube har han inte med det i sin inkomsttaxering (som enligt någon här var 200.000/år eller 18.000/månad och då är nog memmo med i det) så att få igenom att han förlorat miljoner på att hans youtubekanal stängts ner skulle nog snarare öppna upp för ett skattebrottsärende på riktigt och med tanke på att svenska rättsväsendet är som det är ibland med klassificeringen av straffskalor och hur brott klassas så lär ju det kunna göra att han riskerar ännu större straff än genom misshandel 🙄
Citera
2024-01-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Så många inlägg sen sist läste

Vad har hänt

Är det Linnea som satt dit Chrippa för våldtäkt?

Chrippa sitter häktad misstänkt för misshandel av Linnea. Verkar vara sannolikaskäl, alltså den starkare misstankesgraden.
Citera
2024-01-02, 13:22
Medlem
Undrar om det är en mer nedtonad Chrippa vi kommer få se när han släpps. Sitta med fulla restriktioner är fan inte kul alltså! Han kommer få tid att reflektera över sitt liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in