2024-01-01, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
lär dig läsa. står "KAN VARA EN BIDRAGANDE FAKTOR"
faktum kvarstår att i sverige kan du sitta häktad väldigt länge utan att slutligen fällas, en häktning betyder ingenting inte ens en fällande dom i tingsrätten betyder nåt.

Ge ett exempel när det gäller våld i nära relation, ett!
Citera
2024-01-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tycker det är riktigt lågt att svartmåla en kvinna som anmäler en man för misshandel.
Och riktigt lågt att tro på allt den anmäldes familj säger när dem försöker svartmåla kvinnan för att skydda mannen.

Det kan absolut vara lögn, men då kommer det fram under utredningen. Och att Chrippa fortfarande sitter häktad tyder väl ändå på att det verkar finnas någon form av sanning i det.
Jag har svårt att se att dem åker på en misstänkt misshandelsanmälan, möts av ett städat hem med en oskadd kvinna, och håller mannen i häktet i flera dagar.

Läste fupen om hans ex där hon yttrar sig om Kräftan....jisses. man kan ju lugnt säga att han är duktig på att kränka sin respektive. Vidrig människa är han och det verkar ju som att L har ett beteende som inte är helt hundra. Ett svartsjukt beteende menar jag då.

Det ser ju inte bra ut att ha kvinnoboxare på sitt cv. Och det ser inte bra att att köra en Gone Girl för att få synas i rampljuset.
Vi får väl se vad som egentligen har hänt, men precis som du skriver så blir man inte häktad bara sådär.
Citera
2024-01-01, 22:58
Medlem
Necropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu är mycket osäkert vad som hänt men jag hoppas att alla förstår att Chrippa nu måste reda upp sitt liv. Oavsett om han inte slagit henne och kommer ut imorgon eller är skyldig och kommer ut om säg 3 år.

Fejkkläder, luftslottet, Rask liv och skulder. Lägg det åt sidan! Kanske även Youtube. Fokusera på C och skulderna sen ute. Ett stillsamt liv.

Exakt. Ska bli grymt spännande o se hur han är efter denna tid, om han förstår allvaret o får fötterna på jorden (som hans bror verkar fått) eller om han kommer ut o hoppar runt som en boll.. han kanske tillome skulle må bra av o sitta lite. Få lugna sig och avtända.

Kan alla sluta svara Privattaxin nu och inse att allt han skriver är bluff och hans egna små historier
Citera
2024-01-01, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Några miljoner i skuld idag kommer utvecklas fint under några år på kåken... Jisses.

Ja, utväxlingen är helt galen. Han kan i värsta fall 3 dubbla skulderna på ett par tre år. Och ämne för skuldsanering är han inte heller. Det ser mörkt ut.
Citera
2024-01-01, 23:00
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Snyggt att Joakim Lundell försvarar en kvinnoboxare
Men ge fan i att kalla någon för kvinnoboxare, ingen vet någonting ännu. Jockeboi försvarar sin bror, och även om allting pekar åt att Chrippa är en kvinnoboxare så är han Jockebois brorsa i första hand.
Citera
2024-01-01, 23:00
Medlem
Necropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Läste fupen om hans ex där hon yttrar sig om Kräftan....jisses. man kan ju lugnt säga att han är duktig på att kränka sin respektive. Vidrig människa är han och det verkar ju som att L har ett beteende som inte är helt hundra. Ett svartsjukt beteende menar jag då.

Det ser ju inte bra ut att ha kvinnoboxare på sitt cv. Och det ser inte bra att att köra en Gone Girl för att få synas i rampljuset.
Vi får väl se vad som egentligen har hänt, men precis som du skriver så blir man inte häktad bara sådär.

Kan du inte lägga ut det som handla om det här? För oss som e lite lata
Citera
2024-01-01, 23:01
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja, utväxlingen är helt galen. Han kan i värsta fall 3 dubbla skulderna på ett par tre år. Och ämne för skuldsanering är han inte heller. Det ser mörkt ut.
Inte förenål för skuldsanering? Vad fan krävs för det då? Känns som att man inte kan sjunka lägre än Chrippa menar jag. Han fick ju till och med sparken från ett svetsaryrke. Vad är det för kvalifikationer för att bli svetsare? Kunna hålla ögonen öppna?
Citera
2024-01-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Så skumt ändå att Linnéa har kvar alla foton på henne och Chrippa om det nu är sant att han slagit sönder henne. Om nu inte polisen har hennes mobil i beslag pga utredningen dvs och hon inte når sin Instagram. För någon minut sedan var iaf bilderna kvar.

Det är ju rätt troligt att Linneas telefon är i beslag ändå om hon nu misstänks ha varit inne och "hackat" Chrippas konton på diverse medier (tex det där med att hennes nummer var länkat till hans youtube innan den försvann etc) och att spår och bevis ska säkras tekniskt och att hon inte har tillgång till sin instagram och då är det ju inte konstigt att bilderna ligger kvar eftersom inget kunnat göras.

(Sen, efter att ha följt Love Island tråden och dramat mellan Nicci H och Andreas, skulle jag samtidigt inte bli förvånad om hon skulle ha kvar bilderna frivilligt ändå såsom Nicci har kvar allt med Andreas trots att hon bara pratar illa och anklagar honom för allt möjligt dåligt nu... nu var det off-topic men själva beteendet skulle kunna hänga samman)
Citera
2024-01-01, 23:09
Medlem
Jag är hundra procent säker på att Linnea blev eller är otroligt svartsjuk. De bråkar och hon tar kontroll över hans sociala medier. Chrippa som lever på dom får såklart panik samtidigt som Linnea vet mycket om Chrippa som inte vi vet (man fattar ju att mkt händer som inte visas speciellt med knark och pengar) Chrippa har Chloe som han hade förlorat om Linnea öppnar truten för mycket så det blir bråk och Linnea hetsar honom med att gå ut med allt hon vet och att hon ska ta bort hans kanal osv (som hon gjort) och Chrippa tappar det totalt. Jag tror det hänt, men tror absolut han blev grovt psykad till att ta till våld. Hon är inte en oskyldig liten unge utan hon har vetat att han ska explodera om hon använder rätt tekniker. Hon tänkte komma ut som en vinnare medan han skulle förlora allt ink barn (o Julia) för att sitta i fängelse och inte ha en krona. Hon blev inte kär i Chrippa, hon blev kär i att få leva sitt länge drömda influenser-liv och umgås med Jocke o Jonna. Och få allt betalt för sig. Snipp,snapp slut så var denna sagan slut.
Citera
2024-01-01, 23:10
Avslutad
Att tömma en lur går snabbt. Ger man ut lösenordet, Max 60 minuter, oftast mindre.
Citera
2024-01-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det är ju rätt troligt att Linneas telefon är i beslag ändå om hon nu misstänks ha varit inne och "hackat" Chrippas konton på diverse medier (tex det där med att hennes nummer var länkat till hans youtube innan den försvann etc) och att spår och bevis ska säkras tekniskt och att hon inte har tillgång till sin instagram och då är det ju inte konstigt att bilderna ligger kvar eftersom inget kunnat göras.

(Sen, efter att ha följt Love Island tråden och dramat mellan Nicci H och Andreas, skulle jag samtidigt inte bli förvånad om hon skulle ha kvar bilderna frivilligt ändå såsom Nicci har kvar allt med Andreas trots att hon bara pratar illa och anklagar honom för allt möjligt dåligt nu... nu var det off-topic men själva beteendet skulle kunna hänga samman)

Linnea är aktiv på instagram. Hon har börjat följa några konton här under kvällen. Bland annat Kammi och någon tjej som krigar för henne i Cluees kommentarsfält.
Citera
2024-01-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Snyggt att Joakim Lundell försvarar en kvinnoboxare
haha hade du förväntat dig någon annat än någon som släpper filmer när man sätter på frugan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in