2024-01-01, 21:01
Medlem
Denoms avatar
Känns som att det är ganska få jobb ute på landet eller finns det verkligen så många alternativ man har ute i någon håla utan att behöva pendla flera timmar varje dag?
Citera
2024-01-01, 21:14
Medlem
Bonde, dräng, lastbilschaufför, programmerare, designer, lärarinna, läkare, skogshuggare, chef, verkställande direktör, svetsare, geolog, och några andra.
Citera
2024-01-01, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Känns som att det är ganska få jobb ute på landet eller finns det verkligen så många alternativ man har ute i någon håla utan att behöva pendla flera timmar varje dag?
Nej 100% av alla jobb finns i Stockholms innerstad.
Citera
2024-01-01, 21:15
Moderator
Trixtons avatar
Arbetslösheten är ju lägst i Jämtlands, Norrbottens och Västerbottens län. Det finns inte några direkta storstadsområden i något av dem, utan det är ute i spenaten som folk är bäst i Sverige på att hamna i sysselsättning.
Citera
2024-01-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Arbetslösheten är ju lägst i Jämtlands, Norrbottens och Västerbottens län. Det finns inte några direkta storstadsområden i något av dem, utan det är ute i spenaten som folk är bäst i Sverige på att hamna i sysselsättning.
Du använder äpplen och päron, arbetslöshet och sysselsättning är två olika mått, det senare så räcker det med en timme i veckan under mätperioden.
Citera
2024-01-01, 21:20
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag jobbar med samma sak oavsett om jag befinner mig i lägenheten i stan eller ute på den lantligt belägna gården, så jag förstår inte riktigt din fråga...
Citera
2024-01-01, 21:21
Medlem
På själva landsbygden är väl mest jordbruk.... Det är därför det kallas landsbygd..
Citera
2024-01-01, 21:28
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du använder äpplen och päron, arbetslöshet och sysselsättning är två olika mått, det senare så räcker det med en timme i veckan under mätperioden.

Nej då. Det är bara du som inte förstod vad jag skrev.
Citera
2024-01-01, 21:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Min chef har sagt att jag får bo vart jag vill i mellan eller norra sverige bara jag sköter mitt jobb.
Just nu bor jag i en större stad men tankarna finns att flytta till någon mindre och billigare stad för att samtidigt kanske kunna gå ner i tid.

Har ett bra jobb med bra lön.
Citera
2024-01-01, 21:31
Medlem
Duerfs avatar
Landsfiskal, dräng, jägmästare och lantbrevbärare.
Citera
2024-01-01, 21:31
Medlem
Digital nomad, jobba hemifrån, konsult
Citera
2024-01-01, 21:50
Medlem
Skojar folk eller tror någon på riktigt att man jobbar som "dräng" i dag i glesbygden?
Arbetsmarknaden i exempelvis Norrbotten/Västerbottens kustland är mycket god för alla som har yrkesutbildning och/eller nödvändig yrkeserfarenhet. Behovet av drängar likt Alfred (Emil i Lönneberga) är dock inte stort någonstans i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in