2024-01-01, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Bara en slump att domare som röstat emot att Trump ska få delta i valet är tillsatta av antidemokraterna och de domare som röstat för att han ska få delta i valet är tillsatta av republikanerna?

Är det verkligen politiskt tillsatta domare som ska rösta om vem som ska bli landets nästa president och inte folket?

Detta är ett elitstyre och inte demokrati.

Colorados Högsta Domstol har utrett saken enligt regler för amerikanskt rättsväsende så det finns ingenting som talar mot att allt gått korrekt till. CHD har dragit slutsatsen att Trump med råge har förverkat sin rätt att delta i val för all framtid och det ska vi vara glada för. Fler delstater följer nu samma linje och spärrar landsförrädaren och Trump är lika körd som ryska idrottare som liksom honom fuskat och bluffat sig fram.

Nu är det stopp för Trump - hit men inte längre !! Snart påbörjas även klappjakten på pöbelsvansen av lågbegåvade anhängare som också kommer att hamna i fängelse.
Citera
2024-01-01, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Colorados Högsta Domstol har utrett saken enligt regler för amerikanskt rättsväsende så det finns ingenting som talar mot att allt gått korrekt till. CHD har dragit slutsatsen att Trump med råge har förverkat sin rätt att delta i val för all framtid och det ska vi vara glada för. Fler delstater följer nu samma linje och spärrar landsförrädaren och Trump är lika körd som ryska idrottare som liksom honom fuskat och bluffat sig fram.

Nu är det stopp för Trump - hit men inte längre !! Snart påbörjas även klappjakten på pöbelsvansen av lågbegåvade anhängare som också kommer att hamna i fängelse.

Samma dag vi utvisar dig till ditt hemland Turkiet din parasit. Är dagen Väst vinner världen igen.

Trump kämpar för mitt folk. Eller så här...mitt folk tvingar han att kämpa för hans folk. Han lyssnar på folkets röst.

Mitt folk: Svenskar av germansk folkstam som har skapat världens bästa land.

Turkar som du ligger när apan och araben. Som flyr som fega hundar och parasiter och vill att jag ska fixa era bajshyddor
Citera
2024-01-01, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Samma dag vi utvisar dig till ditt hemland Turkiet din parasit. Är dagen Väst vinner världen igen.

Trump kämpar för mitt folk. Eller så här...mitt folk tvingar han att kämpa för hans folk. Han lyssnar på folkets röst.

Turkar som du ligger när apan och araben. Som flyr som fega hundar och parasiter och vill att jag ska fixa era bajshyddor

Vi behöver aldrig mer bli irriterade över att se Trumps namn på valsedlar eller i offentliga sammanhang, det har Colorados Högsta Domstol sett till. Maine har gått på samma linje och fler lär följa i veckan som kommer. Ingen normalt funtad amerikan vill se en kriminell låtsasmiljardär skämma ut sitt land med lögner och brottslig hantering av top secret dokument och försök till statskupp.

USA delar CHDs slutsats att Trump ska avhysas från den politiska scenen för gott.
Citera
2024-01-01, 06:09
Medlem
Citat:
Colorados Högsta Domstol har utrett saken enligt regler för amerikanskt rättsväsende så det finns ingenting som talar mot att allt gått korrekt till.

Bara en slump alltså att dett är slutsatsen som demokraternas domare kommit fram till medan republikanernas domare anser motsatsen.
Citera
2024-01-01, 06:28
Bannlyst
Citat:

Vad får dig att tro att Donald Trump kämpar mer för ditt folk och inte andra etniciteter?
Frågar för att jag är okunnig men nyfiken på vad han gjort för att förtjäna ditt folkslags röst. Och inte för att försöka vara lustig.
Citera
2024-01-01, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Vad får dig att tro att Donald Trump kämpar mer för ditt folk och inte andra etniciteter?
Frågar för att jag är okunnig men nyfiken på vad han gjort för att förtjäna ditt folkslags röst. Och inte för att försöka vara lustig.

Han är populist. Men lyssnar på folket. Jag skulle säga att folket vägleder honom. Så han är motsatsen till diktator.

Jag håller inte med i hans kapitalism. Men han är vågen till ett paradigmskifte för Européer och sunt folkförnuft. Och viktig, eftersom att dom aldrig haft demokrati i USA.
Citera
2024-01-01, 06:50
Medlem
Citat:
Han är populist. Men lyssnar på folket. Jag skulle säga att folket vägleder honom. Så han är motsatsen till diktator.

Jag håller inte med i hans kapitalism. Men han är vågen till ett paradigmskifte för Européer och sunt folkförnuft. Och viktig, eftersom att dom aldrig haft demokrati i USA.

Trump talar om för trumpeterna hur de ska tänka och vad de ska göra och vad de ska säga. Aldrig sett en så stor skara människor låta någon föra dem så bakom ljuset. Totalt ovetandes om något som händer. Att Colorado har helt rätt i att se till att Trump the Traitor inte står på några listor enligt mig.
Citera
2024-01-01, 06:50
Bannlyst
Citat:
Bara en slump alltså att dett är slutsatsen som demokraternas domare kommit fram till medan republikanernas domare anser motsatsen.

Det är republikanerna själva som har initierat hela processen för att bli av med sänket Trump. GOP vill ha en seriös presidentkandidat tex Nikki Haley. Klappjakt på pöbelsvansen inleds snart med långa straff för dem som deltagit i statskuppen.

Trump är en kriminell individ med nedsvärtat renommé som nu är spärrad från den politiska scenen. Det är lite underligt att som du och din sort applådera en så oseriös person som Trump, vad ser ni för uppsida med en kriminell kandidat?
Citera
2024-01-01, 06:52
Medlem
Citat:
Det är republikanerna själva som har initierat hela processen för att bli av med sänket Trump. GOP vill ha en seriös presidentkandidat tex Nikki Haley. Klappjakt på pöbelsvansen inleds snart med långa straff för dem som deltagit i statskuppen.

Trump är en kriminell individ med nedsvärtat renommé som nu är spärrad från den politiska scenen. Det är lite underligt att som du och din sort applådera en så oseriös person som Trump, vad ser ni för uppsida med en kriminell kandidat?

Det får du tycka precis vad du själv vill om, men när man stoppar folket från att välja sin ledare så har man avskaffat demokratin. Går inte att komma ifrån det.
Citera
2024-01-01, 06:57
Bannlyst
Citat:
Det får du tycka precis vad du själv vill om, men när man stoppar folket från att välja sin ledare så har man avskaffat demokratin. Går inte att komma ifrån det.

USA är en demokrati till skillnad mot Ryssland som är en diktatur. Colorados Högsta Domstol följer amerikansk lagstiftning vilket Trump inte gjort när han kuppade mot konstitutionen.

Lock him up !!
Citera
2024-01-01, 06:59
Medlem
Citat:
USA är en demokrati till skillnad mot Ryssland som är en diktatur. Colorados Högsta Domstol följer amerikansk lagstiftning vilket Trump inte gjort när han kuppade mot konstitutionen.

Lock him up !!

Nej inte om de avskaffar sina fria val, då är de inte längre en demokrati.
Citera
2024-01-01, 07:03
Bannlyst
Citat:
Nej inte om de avskaffar sina fria val, då är de inte längre en demokrati.

Att utesluta en uppviglare som Trump innebär inte att avskaffa fria val. Trump ville däremot göra just det - avskaffa fria val genom statskuppförsöket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in