Citat:
Ursprungligen postat av
Pederhosen
Jojo, men mobilisering är inget man tom i Ryssland utan vidare kan göra när det enbart handlar om en militär specialoperation utan krig, så det fanns helt klart en anledning varför Putin gjorde det olagligt att kalla en spade för spade, och krig för krig. Sedan drar sig Putin också för mobilisering då det inte har bra politiskt verkan för befolkningen, och därför drog han sig länge för den partiella mobiliseringen också.
Sedan är det utom allt rimligt tvivel att något folkmord aldrig har skett i Ukraina (tills möjligtvis Ryssarna invaderade) och jag är övertygad om att Putin & co är fullständigt medvetna om detta också, och är bara en i raden av dumma svepskäl i sällkap med avnazifiering och av satanisering.
du menar förutom de 14 000 fdöda varav 140 barn mellan åren 2014 -22 som aidar och nybildade azov utförde?
partiella mobiliseringen var inställelse av reserver, och putin har enligt ryska federationens konstitution ej rätt att förklara krig ensam, men han fick godkännande för en SMO av federationsrådet. för att förhindra folkmordet, utförda av förband som gillar eichman och banderas mm. knappast svepskäl.
Citat:
Att Rysslands nyttiga idioter i väst tror på det är dock en helt annan sak, och ligger helt i linje med deras självöverskattande bild att de minsann genomskådat den falska världsordningen.
För övrigt träffade jag en gång en gammal ryss som arbetat inom KGB, och var under sovjettiden delaktig i påverkansoperationer i s.k. fredsrörelser över hela världen.
Han berättade att han och sina kollegor alltid höll på att skratta sig fördärvade när sådant folk faktiskt köpte deras falska narrativ som enbart låg i Sovjets intresse, och hade svårt att förstå hur folk kunde vara så korkade men de bara tackade och tog emot.
Vissa saker verkar faktiskt inte ha ändrats så mycket.
Förutom att kgb och sovjet ej längre finns, ideologin är borta.
[quote]
Det är nog tvärtom så att Putin åtminstone sett till att västra delen av Ukraina kommer få förtur till NATO, då det bästa Putin kan hoppas på är att behålla östra delen. Något fredsavtal där hela Ukraina påtvingas någon "neutralitet" kan man nog räkna med är rena febriga fantasier, då det inte finns någon trovärdighet alls att Ryssland skulle respektera Ukrainas säkerhet ändå.
[/qoute] ukraina har ju redan brytit mot avtalet som skulle säkerställa deras säkerhet så...
jag tror inte putin och ryssland går med på detta en gång till, att ge usa flera år till baserat på ett avtal elelr överenskommelse som tillåter detta igen.
vi får väl se då usa anser att tillräckligt med ukrainare har dött i detta,
Citat:
Det verkar ju tom som Ryssland själva börjar treva åt det hållet, så Ryss-apologetikernas gottande i att Ukraina för en gångs skull kunde ha dödat civila blev visst inte långvarig.
Jag måste medge att jag i början var mer inne på att Ukraina för en gångs skull kunde fått lite collateral damage, men jag förmodar att jag underskattade Rysslands förmåga att ständigt döda civila, tom när det rör sina egna.
ukraina har konstant gått all in för terror mot civilbefolkningen, äntligen nu då avdiivka snart faller så kommer staden donetsk för första gången på 10 år vara utom räckhåll för deras artilleri.. de har mördat civila i drivor och konstant klagat på att civilbefolkningen inte står på deras sida...