2023-12-29, 23:19
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det är inte på något sätt krigs avgörande utan bara meningslös terrorism och gör det bara uppenbart för alla hur impotent Ryssland är.
Tänk vad USA eller israel skulle kunna åstadkomma om de vore lika amoraliska som Ryssland och helt ignorerade civila förluster utan istället inriktade sig helt på det.
Exakt, och oavsett den efterblivna propagandan från kreml med hot om satan och andra sekunda " domedagsvapen "
varken vågar eller kan kreml göra nåt sånt.
Omvärldens raseri bara ökar stödet till Ukraina.
Mordor sitter fast i sin egen rävsax.
Citera
2023-12-29, 23:20
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Det går alldeles utmärkt att leverera smällare till Kiev, Odessa, Lvov, Zaporozhye, Dnipropetrovsk och varhelst i Ukraina man vill bomba.

Missade du dagens fyrverkerier över Ukraina?

Däremot bombar inte hela städer (tillbaka till stenåldern) med tanke på civila. Trots att det garanterat hade varit kostnadseffektivare att smälla ett par rejäla pjäsar istället för att dutta med kinapuff.

Du din kretin, har du sett bilderna över Marinka? Vem har åsamkat det?

https://www.dn.se/varlden/ryssland-havdar-kontroll-over-sonderbombade-marinka/

Ni är så jävla kassa ryssjävlar, kan ni inte bara dö?
Citera
2023-12-29, 23:21
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det du verkar ha missat är min omsorg om Ukrainska mäns rätt att leva.
Det är alldeles solklart vem av oss som är misantrop.
Fast jag klandrar dig inte. Ditt förstånd är uppenbarligen inte större än så..

Så Einstein, vem inledde invasionen?
Citera
2023-12-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Vad har jag sagt? Det är väst som driver kriget. Alla svar finns där.
Syftet är att försvaga Ivan. Lloyd Austin har sagt det. Lindsay Graham har sagt det..
Ingen på denna tråd förut andra ryzzpatrioter, köper bakofram resonemang om att väst har ansvar för kriget,väst har provocerat ryzzland, mm, Det är ingen mening du kommer med såna stolle propåer,,bortkastad tid och energi från Kremls nickedockor, gör något annat, gå o lägg dig, sätt på din pojkvän, skaffa ett jobb, etc etc
Citera
2023-12-29, 23:24
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
På vilket sätt bidrar jag när jag inte står på någon sida och anser att Ryssland och Ukraina bör komma överens om en fredlig lösning? Jag har inte påstått att Putin gjorde rätt som invaderade, men jag anser också att Ukraina har gjort mycket fel innan kriget.

Kort sagt två korrupta skitländer som slåss. Jag tar inte sida när skitländer slåss. Men jag vill att dödandet tar slut och enda sättet det kommer hända är med fredsförhandlingar.

Nej inte alls. Förklara hur du kom fram till den slutsatsen.

Ok. Men du är lite trög? Du förstår inte att Putin inte kommer dra tillbaka sina trupper eftersom han har kraftigt överläge? Så, eftersom du är trög så tycker du det är bättre att alla ukrainare dör istället för att få till en fredlig lösning?

Lägg känslorna åt sidan och väx upp. Det finns inga utsikter om att Ukraina kan vinna. Fredsförhandlingar är enda räddningen för Ukraina.
Det enda Putin förmår är att tröstsupa ihop med Kim. Mindervärdeskomplex i kvadrat.
Citera
2023-12-29, 23:25
Medlem
Citat:
Det går alldeles utmärkt att leverera smällare till Kiev, Odessa, Lvov, Zaporozhye, Dnipropetrovsk och varhelst i Ukraina man vill bomba.

Däremot bombar inte hela städer (tillbaka till stenåldern) med tanke på civila. Trots att det garanterat hade varit kostnadseffektivare att smälla ett par rejäla pjäsar istället för att dutta med kinapuff.

https://www.expressen.se/nyheter/attacker-mot-flera-ukrainska-stader-massiv-raketbeskjutning-/
Konstigt nog har bara ett fåtal civila dödsoffer rapporterats.
Var hamnade raketerna nånstans då? Eller hann alla civila ta skydd i källare och skyddsrum.
Citera
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ukraina attackerar belgorad ikväll. Spännande se vad det är dom attackerar. Hoppas många smutsryssar där i alla fall. Maken till smutsfolk har jag då aldrig sett 🙂
Ganska stor attack oxkså tydligen, kör på!
https://www.nettavisen.no/russland/krigen-i-ukraina/angrep-mot-russland/rekordstort-angrep-mot-ukraina-na-flyr-missilene-mot-russland/s/5-95-1548328
Citera
Medlem
Citat:

Dags att atombomba kreml,,men det är väl där det slutar detta skit som >Putin satt igång,,,
Citera
2023-12-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det kan aldrig bli neutralitet på det viset. Om ett land ska anpassa sig till grannlandets krav på det viset blir man de facto bunden till det grannlandet.
De kallas för geopolitik. Svagare stater måste alltid förhålla sig till stormakter. Det gör Sverige också.

Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Möjligen skulle man kunna tala om alliansfrihet, att landet inte får ingå i en militärallians som Nato. Men även det är problematiskt, t ex kan ju Ryssland då inte kräva att Ukraina ska gå med i CSTO heller. Och hur ska man se på EU?
Ryssland har inte heller krävt ukrainskt medlemskap i CSTO.
Medlemskapet i EU var inget hinder överhuvudtaget. Det har Putin själv sagt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Vi är i minoritet i Ryssland, vi som vill ha fred. Det är tragiskt för Ryssland, att vi inte bara kan dra oss ur Ukraina, betala krigsskadestånd och försöka leva fredligt med resten av världen
Är du ryss alltså?

Ja, det bästa hade väl varit om det aldrig hade existerat någon konflikt mellan Ryssland och Ukraina. Men nu pågår en konflikt som måste lösas på något sätt. Att fortsätta strida är uppenbarligen inte en framkomlig väg för Ukraina. De förlorar. Men Ryssland vinner så för dem fungerar det. Om man utgår från verkligheten istället för fantasier om vad du tycker Ryssland borde göra, vad är då en framkomlig väg för Ukraina. De kan inte vinna, så vad ska de göra? De försöker nu få västländer att stöta ut de ukrainare som flytt så att de kan skickas till fronten. Vad ska de göra när de också har dött? Åker du till fronten då?

Om diskussionen istället utgår från att Putin skiter i vad du och andra tycker om hans agerande, för det är vad han gör, och istället utgår från verkligheten, hur ska vi få slut på konflikten? Genom att alla ukrainare dör, genom att ytterligare västerländska soldater skickas in och också dör, eller genom fredsförhandlingar?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Däremot bombar inte hela städer (tillbaka till stenåldern) med tanke på civila.

Det är just det ryssarna gör - när de får chansen:

Citat:
Drone footage shows Marinka devastation

https://www.youtube.com/watch?v=wkNzORrFb34

De bombar städer och orter tillbaka till stenåldern.
Citera
2023-12-29, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vi är i minoritet, vi som vill ha fred. Det är tragiskt.

Du och dina gelikar vill inte ha fred. Du anser ju att Ryssland har rätt att invadera Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in