2023-12-29, 22:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ingen skulle gilla det men ska FN kunna vara det dom utger sig för att vara så måste det till ett sån handlande.

Ja jag är helt enig om att en förändring krävs . Hela FN behöver reformeras. Samt att vissa antagna resolutioner måste rivas ( bla annat den som gör det olagligt att kritisera islam )
Citera
2023-12-29, 22:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Förstår jag det rätt som att inte ett enda av nattens föregående fanstyg var riktat mot militära eller infrastrukturella mål? Bara bostadshus och civila grejer? Vadfan Ryssland, ni var äckliga innan, men det här tar fan priset. Kasta bort det ni har på civila. Fyfan.
Det vet vi inte. Om militära mål har träffats är det inte säkert vi får veta det och en del civila skador kan vara från nedskjutna drönare/robotar.
Oavsett är det för djävligt. Vi måste utöka stödet till Ukraina.
Citera
2023-12-29, 22:34
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nu står jag ju inte på Putins sida. Men jag är inte ett barn så jag kan se realistiskt på situationen. Ukraina har inte en chans att vinna och Putin kommer inte dra tillbaka sina soldater. Är det svårt för dig att acceptera verkligheten?

Eftersom verkligheten ser ut så, så är enda alternativen att väst är villiga att offra hundratusentals, kanske miljontals, soldater i ett upptrappat förödande krig, eller fredsförhandlingar. Om jag förstår dig rätt så vill du ha fler döda. Jag vill få slut på dödandet. Ukraina är inte värt att offra en enda västerländsk soldat på. Och allt för många ukrainare har redan dött.

Aha du har missat vad som står på spel och vad dina eftergifter kan få för långsiktiga konsekvenser.
Citera
2023-12-29, 22:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Nu står jag ju inte på Putins sida. Men jag är inte ett barn så jag kan se realistiskt på situationen. Ukraina har inte en chans att vinna och Putin kommer inte dra tillbaka sina soldater. Är det svårt för dig att acceptera verkligheten?

Eftersom verkligheten ser ut så, så är enda alternativen att väst är villiga att offra hundratusentals, kanske miljontals, soldater i ett upptrappat förödande krig, eller fredsförhandlingar. Om jag förstår dig rätt så vill du ha fler döda. Jag vill få slut på dödandet. Ukraina är inte värt att offra en enda västerländsk soldat på. Och allt för många ukrainare har redan dött.

Du må kanske vara vuxen men intellektuellt så är du långt därifrån. rySSland startade kriget och kommer inte att vinna det. Varför tror du inte dödandet av rySSar upphör om putler drar tillbaka sin trupp? Därför att de då blir dödade i rySSland som förrädare?
Citera
2023-12-29, 22:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Det har gått ganska många minuter sedan du skrev detta (nedan) i april förra året.
Så hur dåligt är deras förhandlingsläge idag jämfört med då? Sedan dess har de bland annat återtagit Cherson.
Så jag lutar åt att man inte bör lyssna på dina beskrivningar av "verkligheten".

Citat:
Du vill så gärna få det till ”onda och goda”. Det är inte förrän du förstår att båda sidor är onda som du kan förstå vad som händer i Ukraina, och hur slutet måste se ut: Ukraina måste ge sig snabbast möjligt för att förhindra oändliga dödsfall och misär. Alla krig slutar vid förhandlingsbordet, Ukrainazis förhandlingsläge blir sämre för varje minut.
Citera
2023-12-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
"Ukrainas president, Volodymyr Zelenskyi, noterade i sitt kvällstal den 29 december efter den massiva ryska missilattacken att Ukraina kommer att svara för varje anfall och det är viktigt att världen reagerar på denna terror.

Källa: Zelensky i överklagandet

Detaljer: Presidenten rapporterade att mer än 100 privata hus förstördes eller skadades, 45 höghus, skolor, två kyrkor, sjukhus, ett förlossningssjukhus, många kommersiella lokaler och lagerlokaler.:

Jävla svin, dessa ryssar.
Men fungerar inte Patriotsystemen? Vi får väl skicka fler till Ukraina.
Citera
2023-12-29, 22:48
Medlem
Citat:

Du bidrar till ryska soldaters död, varför vill du att ryska soldater ska dö ? Varför får de inte bara åka hem ?, och slippa dö .
Tänk på de ryska mödrarna som blir av med sina söner . Du måste verkligen hata Ryssland, och ryska soldater .

Jag däremot vill att de åker hem ,,jag vill ha slut på dödandet.
Citera
2023-12-29, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Förstår jag det rätt som att inte ett enda av nattens föregående fanstyg var riktat mot militära eller infrastrukturella mål? Bara bostadshus och civila grejer? Vadfan Ryssland, ni var äckliga innan, men det här tar fan priset. Kasta bort det ni har på civila. Fyfan.
Du har förstått rätt. Så här har ryssen jobbat under hela kriget. De finns inga gränser för vilken grymhet Ukrinarna blir utsatta för av Ryssland.

Det finns tokjävlar här på forumet som tror att Ukraina huserar Natobefäl, luftvärn mm i sjukhus, köpcenters restauranger och sånt. Rekordet av idioti var när ryssarna bombade en kontorsbyggnad med motiveringen att ukrainska armén hade placerat en Himars på tredje våningen! Proryssarna köpte det.

Det är den typen av idioti som vissa av de vettiga skribenterna här så lönlöst försöker bemöta.
Citera
2023-12-29, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Blablabla. Du skall ha klart för dig att det inte innebär något "tredje världskrig" om tattarcirkusen Ryssland stoppas från att bedriva krig mot sina grannländer.

För att försöka stoppa Ryssland så kommer det krävas att hundratusentals, kanske miljontals, soldater från Natoländerna offrar sina liv. Och det är inte ens säkert att de skulle lyckas. Är du villig att dö i Ukraina? Om du är det, varför är du inte redan där?

Citat:
Träffar skiten fläkten då är ryska flottan sänkt inom tre dagar utan att de kan göra ett skit åt saken. Ryssland har inte mer chans mot ett enat väst än Hamas mot Israel.

Jaså? Varför har då t.o.m. Pisskivi erkänt nyligen att Ryssland var mycket svårare att besegra än han trodde?

Det är uppenbart att västs ledare är överraskade av Rysslands förmåga. Jag tror att de framförallt är förvånade, och skrämda, av Rysslands vilja att offra mängder med ryska soldaters liv för att vinna. Väst har insett att det skulle krävas att man offrar mängder med soldater i ett krig mot Ryssland, och att befolkningen i väst aldrig skulle acceptera det när kistorna börjar åka tillbaka från fronten. Väst har bara stridit mot getbönder de senaste 50 åren, de var inte beredda på hur stora förlusterna är när man strider mot en modern krigsmakt som är väl utrustad och har till synes obegränsat med soldater.

Är du villig att strida i Ukraina? Är du villig att se nära och kära dö för Ukraina? Om inte så är fredsförhandlingar enda utvägen. En upptrappning kommer kräva ditt deltagande i någon form. Du eller någon/några du känner kommer dö eftersom vi snart är med i Nato. Är ett skitland som Ukraina värt att dö för? Eller tycker du bara att det är kul att se på när ukrainare dör? Du kommer inte få stå vid sidlinjen vid en upptrappning.
Citera
2023-12-29, 22:52
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja jag är helt enig om att en förändring krävs . Hela FN behöver reformeras. Samt att vissa antagna resolutioner måste rivas ( bla annat den som gör det olagligt att kritisera islam )
Vi är väl dessutom det land som slänger bort mest pengar per capita på FN.
Bla kriget i Ukraina har ju påvisat att det är bortkastade pengar och dessutom skyddar man Hamas terroristerna ännu ett överskattat organ som Ryssland kan manipulera ungefär som fredsrörelsen och ngo;er.
Citera
2023-12-29, 22:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Fredsförhandlingar är enda sättet att få slut på kriget.

"Fredsförhandlingar" och ett "fredsavtal" innebär en paus i kriget. Inte ett slut. Ryssland kommer att bryta "fredsavtalet" så fort de återhämtat sig från detta krig. De har ju fortfarande områden kvar att erövra i Ukraina. Dessutom måste ju konflikten hållas igång, för att hindra att Ukraina går med i NATO. Går Ukraina med i NATO, så stängs ju dörren för nya erövringar och övergrepp på Ukraina. Så det får ju absolut inte ske.

Nu kan ju omständigheterna tvinga Ukraina till denna situation, då inga andra alternativ återstår, men någon varaktig fred blir det inte.

Oavsett hur detta slutar går vi mot oroligare tider.
Citera
2023-12-29, 22:57
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Enkelt, Putin slutar skicka soldater till Ukraina så slutar allt, gjorde den lilla syltryggen det skulle det ses som ett nederlag för Tsar riket och han skulle hängas i närmsta lyktstolpe. I vilket fall som helst förtjänar han hängas och Ryssland förpassas till där det hör hemma, i en skithustunna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in