2023-12-29, 18:30
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat" ryssland har "större delen av världen på sin sida"!

"större delen av världen" utgörs givetvis av de eminenta länderna vitryssland, nord korea, eritrea och syrien (i.e. putains sycophanter som INTE röstade för att den psykotiske dvärgen i kreml genast skall upphöra med sitt anfallskrig).

De 141 länder som röstade för räknas egentligen inte...

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152

Vidare, om nu putains anfallskrig mot Ukraina "egentligen" är ett "amerikanskt proxykrig" som du verkar tro så undrar jag om din herre och härskare putain är agent för USA då hen tydligen på deras initiativ, order och uppmaning har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Pliktskyldigast så röstar så klart de flesta länder i FN mot krig. Men omröstningen betyder heller inget. Det säger oerhört mycket mer att sisådär 80% av världens länder inte gått med i sanktionerna mot Ryssland.
Citera
2023-12-29, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Zelensky får antagligen inte dödas. Annars skulle han ha varit död första dagen.
varför skulle haninte få dödas? Putin skiter i alla regler,, nerskrivna, avtal, moraliska, etc, han vill garanterat ha ihjäl zelensky,,
Citera
2023-12-29, 18:34
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Den förra ryska roboten som slog ner i Polen var ukrainsk. Antagligen samma nu. Ukraina vill tvinga in Polen i kriget.

Denna robot är rysk.
Citera
2023-12-29, 18:37
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Haha ståuppkomiker på hög nivå! 😀

Varför har ingen av er ukromuppar kunnat leverera några bevis då hittills? Att ni blandat ihop Shaheeddrönare med Gerandrönare är bara bevis för er ignorans.
Citera
2023-12-29, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jodå, och jag skrev ett inlägg om det tidigare också. Om hur Ryssland håller på att fasa ur 152mm artilleriammunition till förmån för 155mm eftersom den senare har betydligt bättre precision.

https://www.thedefensepost.com/2023/08/24/russia-increased-artillery-shell-production/?expand_article=1
Jag är nyfiken på hur precisionen kan bli mycket bättre om man ökar kalibern från 152 mm till 155mm, enligt det resonemanget borde precisionen bli i motsvarande grad bli ännu bättre om man ökar kaliber till 158mm, eller hur? Ökar förbättringen linjärt med kalibern eller ickelinjärt?

Vora tacksam om du förklarar detta då du vill påskina att du kan allt om ryska vapen, den ryska historien och dess armé än alla andra!
Citera
2023-12-29, 18:44
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Det finns noll belägg för att Ryssland köpt artillerigranater från NK. En anka som spreds förra året. Inte heller finns det några bevis för att Ryssland använt iranska drönare i Ukraina. Ryssland tillverkar alla sina drönare själva och har världens troligen främsta drönarteknologi för tillfället.

Varför postar ni vatniks videos där ni tackar Nordkorea för ammunition då?

https://youtu.be/YHLofUczkTs?si=OfUa4akjjFJG9GL8
Citera
2023-12-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Nej inte de som bor i västra Ukraina - Putin har sagt att han inte vill ha dem.
Det handlar väl främst om Galizien.
Sedan vill han antagligen skänka bort Karpatien som gränsar till Ungern till Orbán osv.
Nu verkar det ju inte så troligt att de klarar av att ta så mycket mer än de redan ockuperar, återstår att se ifall de ens lyckas behålla det de har
Citera
2023-12-29, 18:56
Medlem
Citat:
Varför har ingen av er ukromuppar kunnat leverera några bevis då hittills? Att ni blandat ihop Shaheeddrönare med Gerandrönare är bara bevis för er ignorans.
En sund människa kontrollerar uppgifterna som ”motståndarna” presenterar, det finns mängder av bevis och skedmatning bland vuxna människor känns både onödigt och i viss mån larvigt.

När du ändå söker runt med valfri sökmotor kan du leta efter de ingående delararna i den ryssproducerade drönaren Orban-10.

Passa samtidigt på att läsa lite om de hundratusentals granater som Nordkorea har exporterat till Ryssland.

Det kan kanske kan vara befriande för dig att upptäcka andra källor än Telegram och Ritter, tror du inte det?

Beskriv gärna vad du kommit fram till när du letat runt lite.
Citera
2023-12-29, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
De stora ryska filosoferna debatterar hur USA ska sänkas i rysk stats-tv.

Filosofen Vladimir "Från Vladivostok till Lissabon" Solovyov och de stora ryska tänkarna delar med sig av ryska sanningar (vanföreställningar).

Ett axplock
"Vi är den största ekonomin i Europa"
"Vår armé har blivit den bästa i världen"
"Kvaliteten på våra vägar gör Europa och Amerika galna"
"Vi bor i den mest tekniskt avancerade staden i världen Moskva, utan konkurrens"*

State TV experts discuss how to bring down America
https://www.youtube.com/watch?v=1lXggyYWcSU

*Disclaimer
Grandiosa vanföreställningar, även känt som storhetsvanföreställningar eller expansiva vanföreställningar, är en subtyp av vanföreställningar som förekommer hos patienter med ett brett spektrum av psykiska störningar, varav två tredjedelar av patienterna i ett maniskt tillstånd av bipolär sjukdom samt hälften av dessa med schizofreni. Patienter med den grandiosa subtypen av vanföreställningar har ofta ett komorbidt tillstånd med narcissistisk personlighetsstörning, och en betydande del av dem med missbruksstörningar. Grandiosa vanföreställningar kännetecknas av övertygelser om att man är känd, allsmäktig, rik eller på annat sätt mycket mäktig. Vanföreställningarna har vanligtvis ett religiöst, science fiction eller övernaturligt tema.
Jag funderar över om dom där showerna med Vlad soloyyev är någon slags rysk variant på stand-up comedy eller freakshows för ryssar. Handlar det om lyteskomik över ryska medie kändisar? För det kan väl inte vara på allvar. Eller?
Senast redigerad av jonkebonke 2023-12-29 kl. 19:01.
Citera
2023-12-29, 18:58
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Ni kommer hela tiden med påståenden som vi andra ska leta fram källor till. Ni ljuger hela tiden och tror att vi ska gå på det. Fram med källan som säger att rySSland använder 155 mm granater och ska byte till den diametern. Loser!
Citera
2023-12-29, 18:59
Medlem
1) Jag ställer mig skeptiskt till uppgifterna att en rysk TU-22M har skjutits ned i Kurskregionen. Som expert? vill jag säga att TU-22M är ett mycket gammalt plan och att det förmodligen har störtat!

DÖD ÅT BESÄTTNINGEN!!!!!

2) Vi kalkylerar med att 400.000-gränsen av soldatförluster passeras den 26 mars. Det blir mer och mer aktuellt att snegla mot 500.000-gränsen.

Vi får räkna med en viss nedgång i förlusterna för att uppnå bögbalans, 500.000-gränsen kan passeras i september 2024. Men förhoppningsvis har Putin då använt sin sista blöja.
Citera
2023-12-29, 19:02
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
En sund människa kontrollerar uppgifterna som ”motståndarna” presenterar, det finns mängder av bevis och skedmatning bland vuxna människor känns både onödigt och i viss mån larvigt.

När du ändå söker runt med valfri sökmotor kan du leta efter de ingående delararna i den ryssproducerade drönaren Orban-10.

Passa samtidigt på att läsa lite om de hundratusentals granater som Nordkorea har exporterat till Ryssland.

Det kan kanske kan vara befriande för dig att upptäcka andra källor än Telegram och Ritter, tror du inte det?

Beskriv gärna vad du kommit fram till när du letat runt lite.

Hur kan det då komma sig att jag inte får några svar när jag frågar? Istället får jag själv leta igenom allt ni pruttar ur er och försöka gissa mig till vad ni refererar till. Nu råkade jag faktiskt hitta en bild på 122mm Gradraketer. Dessa är från Sovjet. Någon påstår sen att de ser ut att vara modifierade av NK. Är det beviset ni har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in