Citat:
Ursprungligen postat av
Pederhosen
Med tanke på hur effektivt Rysslands hot varit mot Europiska länder, var det väl tidsfråga innan de också skulle börja alienera länder i Asien som annars inte skulle känna sig lika engagerade i konflikter i Europa. Men Ryssland kanske bokstavligt talat tror att hela världen redan är emot dem, och därför inte spelar roll.
Det är ju tyvärr rätt talande att Rysslands "moraliska kompass" först kickar in när det gäller sådana saker, men inte när deras soldater våldtar barn till döds eller gör massaker i Bucha.
(Där de deltagande senare också fick utmärkelse för sin krigsinsats om jag inte missminner mig).
För övrigt är jag övertygad om att höjdarna i Ryssland deltar i betydligt grövre orgier än detta, men kan hållas hemligt då läcka det vore förenat med dödsdom.
Jag tror Rysslands ledning är uppbyggd som en maffiaorganisation, med Putin som Gudfadern i toppen. (Och ja, de har nog en del vilda fester mm för sig bakom kulisserna. Men ärligt talat kan nog en hel del ledare i många andra länder också ha det, ifall det nu gör saken bättre. Men det är ju kul när det vid sällsynta fall kommer allmänheten till kännedom.)
De tror uppenbarligen man hotar sig till fördelar, antigen gör man dem till viljes för att man gillar dem annars för att man fruktar dem, vilket som, spelar inte så stor roll. Ungefär som den kinesiska "vargdiplomatin". Som f.ö. gav samma effekt, d.v.s. bara massor av ovänner.