2023-12-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ukraina är skitnöjda med det Svenska Archersystemet verkar det som.
Man blir ju alldeles varm inombords alltså, kul att se underverket in action.

"It works without failure, it is very accurate, very accurate!
It could fire 21 shots in less than 3 minutes"

https://www.youtube.com/watch?v=6g9d_tvH9nU

Vad tycker trådens Svenska Rysstroll om detta?

De pissade i byxorna redan förra hösten när de hävdade att Archer var i Ukraina. Så de är nog inte så glada när Archer är där på riktigt.
Citera
2023-12-29, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Panzershreck
Dessa äckliga jävla efterblivna untermenschen brände av $440.000.000 på att terrorbomba:
Förlossningssjukhus
Skola
Dagis
Civila sovande i bostadsområden

Vi får verkligen hoppas att detta krigsbrott öppnar dammarna i väst och att väst försörjer Ukraina med moderna långdistansvapen för att bomba mål djupt inne i Ryssland.

Tror inte det, nu har Ryssen fått nog och vill sätta den sista spiken i kistan. Fredssamtal vore det bästa.
Citera
2023-12-29, 12:13
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rysstrollen har rätt i att väst har en del svaga punkter som de inte verkar kunna åtgärda på ett bra sätt. En är bristen på artillerigranater, som inte beror på resursbrist utan på systemfel.

Trots att det gått nästan två år sedan krigets start, så funderar vår försvarsminister fortfarande febrilt på hur Sverige och väst ska kunna skala upp produktionen (på allvar):

Det finns dock lösa idéer:

Ovanstående säger alltså vår försvarsminister nästan två år efter krigets start. Inte två månader efter krigets start.

Väst har tillgång till en stor industri. Men att öka ammunitionsproduktionen till de nivåer som situationen kräver, verkar vara ett svårt projekt.

Ja och demokratins svaghet är att den har svårare att vara uthållig över tid kopplat till hur man skall förhålla sig till en situation som denna.
Citera
2023-12-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det finns noll belägg för att Ryssland köpt artillerigranater från NK. En anka som spreds förra året. Inte heller finns det några bevis för att Ryssland använt iranska drönare i Ukraina. Ryssland tillverkar alla sina drönare själva och har världens troligen främsta drönarteknologi för tillfället.

Det finns tvärtom gott om bevis på att iranska drönare används. En snabb koll av skrotet som trillar ner räcker...
Citera
2023-12-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det är Nato som bär skulden. Att ta med Ukraina i unionen hade försatt Ryssland i en omöjlig position.

Nej, bara om man är Putin. Uppväxt inom KGB, ensam och förvirrad i sitt bibliotek med dammiga kartor. En normalt funtad ledare hade kunnat använda positionen Ryssland var i till någonting helt annat och bättre.
Citera
2023-12-29, 12:20
Medlem
Citat:
Fast som jag konstaterat tidigare. Vad är skillnaden mellan en östukrainare och en ryss? Båda är nästan alltid ortodoxt kristna och har ryska som förstaspråk. Inte analogt alls med finnar och svenskar således.

Det spekuleras en hel del om vad som händer om ryssen förlorar kriget.
Många tror (som du skriver),att likheten mellan Ukraina och Ryssland i nuvarande öst-Ukraina skulle leda till att Ukraina tar över kusten ner mot bron , och även Krasnodar vill ju bli ukrainskt för att få en bättre framtid ,.
Ryssland har ju ändå ingen flotta kvar, så de har ingen orsak att ha havskontakt i framtiden .
Citera
2023-12-29, 12:23
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Det finns noll belägg för att Ryssland köpt artillerigranater från NK. En anka som spreds förra året. Inte heller finns det några bevis för att Ryssland använt iranska drönare i Ukraina. Ryssland tillverkar alla sina drönare själva och har världens troligen främsta drönarteknologi för tillfället.

Ehhh?
Varför så desperat i denna fråga?
Faktaresistent de luxe. Jag kan se näsan växa på dig.

Ryska artillerister har filmat och visat upp dessa granater. Varför?
De är av så dålig kvalitet.
Vissa exploderar inte.
Andra har fel laddning. Eller de har olika laddning.
Vissa har exploderat i pjäsen.

Och du sitter och blånekar. Wow.
Citera
2023-12-29, 12:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det finns tvärtom gott om bevis på att iranska drönare används. En snabb koll av skrotet som trillar ner räcker...

Nix. Din sida har försökt hävda att Gerandrönare är Shaheeddrönare som Iran skickat men Gerandrönarna tillverkas bevisligen i Ryssland.
Citera
2023-12-29, 12:27
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Ehhh?

Vissa exploderar inte.

även persiska mopeder ala koni irani som kommer flygande från ruZkies sida
Citera
2023-12-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Du kommer väl ihåg att det var väldigt lungt och fredligt från Ryssland tills usa började intressera sig i Ukraina och att Ukraina skulle med i Nato.
Om man bortser från invasionen av Donbas 2014 och Georgien 2008, ja och det faktum att ryska trupper inte lämnade Moldavien och de är fortfarande kvar 30 år senare mot den folkvalda moldaviska regeringens vilja. Trist för ryssarna, men låter man barnamördare v.puttin plundra och lemlästa får man skylla sig själv. Lite mer stake i ukrainarna som vägrade låta puttler få sin vilja igenom
Citera
2023-12-29, 12:31
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Ehhh?

Vissa exploderar inte.

Fullständigt nonsens. Jag följer Telegramkanaler och ryssarna använder enbart 155mm och 152 mm rysk artilleriammunition. Det jag möjligen kan tänka mig är att olyckor kan ha inträffat ifall någon blandat ihop ammunitionen och använt 155mm granater till 152mm vapen. Dock håller ryssarna successivt på att fasa ut 152mm mot 155mm för att de senare har betydligt bättre precision.
Citera
2023-12-29, 12:35
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Fullständigt nonsens. Jag följer Telegramkanaler och ryssarna använder enbart 155mm och 152 mm rysk artilleriammunition. Det jag möjligen kan tänka mig är att olyckor kan ha inträffat ifall någon blandat ihop ammunitionen och använt 155mm granater till 152mm vapen. Dock håller ryssarna successivt på att fasa ut 152mm mot 155mm för att de senare har betydligt bättre precision.
Skitsnack, din äckliga lilla fega dvärg har shoppat från NK1 och ayatollah eftersom det egna lagret sinat lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in