2023-12-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Helvete, är där ingen ände på er ryzka efterblivenhet??
Putin är anklagad för folkmord.
https://www.eurointegration.com.ua/eng/articles/2023/09/18/7169639/index.amp
Nej, jag har ju påvisat en länk som visar att jag har rätt.
Citera
2023-12-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Sant. Papisterna i Galizien får nog Polen. Hedersknyffeln Orban måste få sitt också förstås. Jag tror att det blir en bra lösning om hitte-på landet Ukraina försvinner. Befolkningen kommer att få det mycket bättre också.

Det vet vi inget om hur det faktiskt blir.
Man får ändå hoppas på det bästa och att mardrömmen snart tar slut.
R.I.P alla som stupat där i ett krig som aldrig borde varit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Då hade det väl varit viktigare att ta upp sådana alarmerande brott eller hur?
Det förvånade mig mycket att man bara tog upp anklagelseran om bortförande av barn från krigshärjat område, särskilt som det skulle kunna finnas humanitära skäl till detta.
Jag tycker det var en tämligen tam anklagelse jämfört med allt det andra fruktansvärda du nämner.
Vågade inte Zelensky ta upp det?

Hur och i vilken ordning HAAG domstolen prioriterar och väljer tror jsg både du och jag skall skita i.
Där finns mycket god kompetens inom det juridiska området där.
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-28 kl. 21:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, men det står att bortförande av barn är folkmord. Och det är just bortförande av barn som han är efterlyst för. Således är han alltså misstänkt för en av de gärningar som ryms inom begreppet folkmord.
Jag har visat en länk där det står att han är efterlyst för krigsförbrytelser och inte folkmord.
Nu väntar jag på din länk som visar ditt påstående.
Citera
2023-12-28, 20:45
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Om jag bor i Kina betyder det inte att jag kan kräva land där

Obegriplig jämförelse. Donbass är historiskt en del av kärnryssland. Nu är dessutom alla i Donbass ryska medborgare.
Citera
2023-12-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Hur och i vilken ordning HAAG domstolen prioriterar och väljer tror jsg både du och jsg skall skita i.
Där finns mycket god kompetens inom det juridiska området.

Anklagelserna som lyfts mot ryssarna kommer faktiskt från Ukrainas regering.
Frågan är varför inte "Bucha" och liknande inte lyftes som är så vidriga jämförelsevis?
Om det är så att juristerna i Haag inte drev detta kan det bara bero på två saker:
att det saknas tillräckliga bevis eller på att Ukraina inte lyfte saken till domstolen.
Jag har faktiskt reagerat på detta tidigare och det finns ingen anledning att jag inte skulle bry mig om det.
Du kan inte ge mig logiskt svar på detta eftersom du inte är insatt så vi parkerar den diskussionen tillsvidare.
Framtiden lär utvisa.
Citera
2023-12-28, 20:54
Medlem
Citat:
Obegriplig jämförelse. Donbass är historiskt en del av kärnryssland. Nu är dessutom alla i Donbass ryska medborgare.

Aha, då kan ju Ryssland återlämna Belgorod och Kursk oblast som ju är en historisk del av kärnukraina!

Påtvingat medborgarskap är inte giltigt!
Senast redigerad av gaist 2023-12-28 kl. 20:57.
Citera
2023-12-28, 20:55
Medlem
Citat:
Så eftersom Finland är en historisk del av Sverige så kan vi dela ut svenska pass till tex ålänningarna och sedan använda det som argument för att invadera och terrorisera Finland?
Citera
2023-12-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja precis som jag säger han är anklagad för krigsbrott/krigsförbrytelser och inget annat.

Domstolen avgör. Inte du, inte jsg.

En del av brotten skulle också kunna utgöra folkmord eller brott mot mänskligheten.
Citera
2023-12-28, 20:57
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Varför fokuserade man då enbart på en grupp barn från Donbass som dessutom är ett krigsdrabbat område vilket verkar rätt harmlöst jämfört med de andra punkterna?
Varför åberopade man inte de andra paragraferna som finns i konventionen?
Finns det alltså inga bevis på att Ryssland avsiktligt dödat eller skadat civila ukrainare?
Det hade väl varit mer befogat.
Det verkar som om Zelensky inte har vågat lyfta det till ICC.
Att man fokuserade på detta var för Putin själv erkände öppet att han beordrade bortförandet av barnen.
De övriga ca 100000 krigsbrotten utreds för närvarande och det kommer att läggas till fler åtalspunkter varefter utredningarna blir klara.
Citera
2023-12-28, 20:58
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Jag har visat en länk där det står att han är efterlyst för krigsförbrytelser och inte folkmord.
Nu väntar jag på din länk som visar ditt påstående.
Den har du fått flera ggr, vad är det för grundläggande fel på er från skithålet ryssland?

https://www.eurointegration.com.ua/eng/articles/2023/09/18/7169639/index.amp
Citera
2023-12-28, 20:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:

"Kärnryssland" är ett litet område rynt Moskva där mokoviterna håller till. Spöade till underkastelse under 500 år av den gyllene horden och Mongolerna då ryssarna lärde sig värdet av att vara livegna.

Nu försöker dom tillämpa samma sak i Ukraina. 1992 års Ikrainska gränser gäller oavsett hur mycket Kreml grinar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in