2023-12-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Kollar man beskrivningen i artikeln:

så stämmer det väldigt bra med sekvensen 28-32 sekunder i videon du länkat. I artikeln står det att:

22 sekunder in i klippet säger stallägaren visserligen inte ordet "inspirerande" men andemeningen är densamma i meningen där hon nämner att det är roligt för att hästarna lär sig snabbt. Jag har mycket svårt att se att det INTE skulle röra sig om detta stall.

Precis min tanke. Mycket stämmer in precis som det beskrivs i artikeln.
Citera
2023-12-27, 12:19
Medlem
Metainaboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Läser i sportbilagan till Aftonbladet idag att ett av Sveriges största inridningsstall plågar sina hästar systematiskt, djurplågeri förekommer mer eller mindre dagligen.

Är det någon som kan berätta mer, vem är människan bakom detta stall?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/8JymqG/framgangsrika-stallet-skakas-av-skandal-hastarna-piskas-tills-de-tappar-livsgnistan

Stall A*elsson.

Jag kan inte förstå att folk blir förvånade över att hästarna blir illa behandlade, både i detta fall och fallet i Danmark.
Det syns på hästarna att nått inte är ok, dom rör sig spänt och forcerat. Tyvärr är det populärt och ser flashigt ut. Så länge den typen av rörelse blir högt bedömt så kommer folk fortsätta träna sina hästar på sätt som inte är sjyst mot hästarna
Citera
2023-12-27, 12:20
Medlem
Klart som fan djurplågaren förnekar allt som tillskrivs henne, hon blåljuger givetvis!

Vem är hon!?

Hon ska inte komma undan, hatar djurplågeri lika mycket som allt annat smuts.
Citera
2023-12-27, 12:24
Medlem
soxaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orka2018
Djurplågare som endast ser djur som pengamaskiner som man kan missköta och slå är ett jävla aber som ska hängas ut! Fattar inte varför AB mörkar vem det är, det gör de ju inte om det framkommer missförhållanden i t ex butiker. Fram med namnet bara.

Namnet kommer nog fram.
Människor som torterar djur ska hängas ut offentligt. Sadistiska psykopater ska inte skyddas.
Citera
2023-12-27, 12:31
Moderator
OYs avatar
Ingen förundersökning om misstänkt brott tycks pågå, diskussion om verksamheten passar bättre i Företagsskvaller just nu.

Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2023-12-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen förundersökning om misstänkt brott tycks pågå, diskussion om verksamheten passar bättre i Företagsskvaller just nu.

Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator

Märkligt att inte någon förundersökning inlets med tanke på de starka bevis som finns i form av video och bilder, det står nog inte på innan det rullar in ett antal anmälningar.
Citera
2023-12-27, 12:51
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hänger inte med nu. Vet du att det handlar om Stall Axels*on?
Annars undrar jag varför du länkar till det inslaget. Det är ju mycket lätt att uppfatta det som om det ÄR det stallet det rör sig om ... Vilket är helt okej om det stämmer, men väldigt olämpligt och icke-okej om det inte stämmer.
Nä jag vet inte. Men detta är flashback om du missat det? Dock så är det detta som sägs på bland annat Facebook med.
Citera
2023-12-27, 13:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Annars undrar jag varför du länkar till det inslaget. Det är ju mycket lätt att uppfatta det som om det ÄR det stallet det rör sig om ... Vilket är helt okej om det stämmer, men väldigt olämpligt och icke-okej om det inte stämmer.

Utmärkt att det länkas till klippet så kan användarna undersöka om det kan vara detta klipp som media refererar till och på så vis bena ut om det är Stall A*elsson artikeln handlar om, eller inte.
Citera
2023-12-27, 13:14
Medlem
Jag vet inte mycket om hästar eller så, men har sett V75 eller vad det nu heter. Och dom som åker med hästarna...dom piskar ju som galningar sina hästar. Varför är sånt ens lagligt?

Om dom piskar så sina hästar i LIVE-TV, så undrar jag hur dom behandlar hästarna när kamerorna är avstängda.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2023-12-27 kl. 13:47.
Citera
2023-12-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Utmärkt att det länkas till klippet så kan användarna undersöka om det kan vara detta klipp som media refererar till och på så vis bena ut om det är Stall A*elsson artikeln handlar om, eller inte.

Det är det. Har en god vän som är insatt.
Citera
2023-12-27, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
De beskriver en reklamfilm ganska ingående. Försöker leta efter en sådan. Ryktas om ett stall i Skåne. Vet ej vilket. Vidrigt oavsett.

https://youtu.be/YQ2Vnu-tbrc?si=_lKJJ27WS6dF4Z5E

Citat:
Videon borta nu. Hur ska man tolka det?
Citera
2023-12-27, 13:20
Avslutad
Det finns en särskild plats för alla djurplågare i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in