2023-12-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du missade att krig inte vinns med antal offer per kvm.

Du har en poäng dock är väl alla krig individuella med olika förutsättningar där politiken kan vara avgörande.
Hur tror du detta krig kommer att vinnas då?
Citera
2023-12-26, 19:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Jag brukar läsa både pro-ukraina och pro-ryska sidor för att lägga min tolkning någonstans på mitten.
Det jag dock märkt mycket på sistone är att vår msm media som t.ex Svt och Aftonbladet har börjat rapportera nyheter till Ukrainas nackdel. Ja, förutom detta med söndersprängda fartyget nyligen.
Hur tycker du det går i kriget då?
Det du säger är att du tror på den som ljuger mest.
Så om Ryssland t.ex. säger att en person blev skadad i båtattacken och Ukraina säger 170, då tror du att 85 blev skadade. Du bryr dig inte om trackrecord eller vad som presenteras som bevis alls?!
Citera
2023-12-26, 19:43
Avslutad
Citat:
Jag brukar läsa både pro-ukraina och pro-ryska sidor för att lägga min tolkning någonstans på mitten.
Det jag dock märkt mycket på sistone är att vår msm media som t.ex Svt och Aftonbladet har börjat rapportera nyheter till Ukrainas nackdel. Ja, förutom detta med söndersprängda fartyget nyligen.

Vart skall Ukraina få sina 500 000 man till kanonmat som Zelensky vill gräva fram ?
Citera
2023-12-26, 19:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
16:49 Här är en text på ryska om att det finns kroppsdelar från besättningen spridd över Feodosia:

“Utspridda över hela Feodosia finns inte bara järnbitar från den exploderande Novotjerkassk, utan också bitar och rester av kroppar. Utskjutande ben, rester av dödskallar, köttbitar.“
Kryssningsmissilen Scalp lever verkligen upp till sitt namn ännu en gång!!

Har kommit upp en liten artikel på MT nu också.

Citat:
Russian Defense Minister Sergei Shoigu informed "about the damage to our large landing ship" to President Vladimir Putin in "a very detailed report," the president's spokesman Dmitry Peskov told journalists.

https://www.themoscowtimes.com/2023/12/26/kremlin-confirms-russian-warship-hit-by-ukrainian-strike-a83568
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-12-26 kl. 19:46.
Citera
2023-12-26, 19:49
Bannlyst
Tydligen pågick en ceremoni av okänt slag varför de flesta av de 170 som dödades befann sig på däck när de fick "besök". Explosionen var helt enorm och då fartyget var lastat med ammunition osv. så hade ryssarna inte en chans att överleva.
Citera
2023-12-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Uppemot 170 ryssar förmodas omkomna i attacken mot fartyget. Vilken seger för UAF !!

Slava Ukraini !!

Ryssland säger en död och en skadad. Fartyget har smärre skador.
Citera
2023-12-26, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641

Titta själv och avgör: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryskt-krigsfartyg-totaltforstort-i-ukrainsk-attack
Citera
2023-12-26, 20:01
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Det betyder totalförstört översatt från rysk propaganda.

Just a scratch..
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fyjm5uw73dm8c1. jpeg
Citera
2023-12-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ja, ryssarna får nog inte se detta på sina tvapparater. Med tanke på smällen är det helt uppenbart att skadorna är betydligt värre än "smärre".
Citera
2023-12-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det du säger är att du tror på den som ljuger mest.
Så om Ryssland t.ex. säger att en person blev skadad i båtattacken och Ukraina säger 170, då tror du att 85 blev skadade. Du bryr dig inte om trackrecord eller vad som presenteras som bevis alls?!

Finns det ens någon objektiv nyhetsmedia? De flesta anpassar väl sanningen och modifierar den så att det passar deras agenda bäst?
Så att då läsa från olika källor på bådas sidor sedan skapa sin egna uppfattning är enligt mig rätt logiskt.
Eller du läser bara Lars Wilderängs blogg utan att ifrågasätta informationen?
Citera
2023-12-26, 20:07
Medlem
Citat:
Det är ju precis det som rysk propaganda går ut på, att överdriva så fruktansvärt mycket och sedan påstå att andra källor också innehåller felaktigheter. Tror man att mitten är det korrekta är Rysslands mål uppfyllt.
Citera
2023-12-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Titta själv och avgör: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryskt-krigsfartyg-totaltforstort-i-ukrainsk-attack
Tycker dessutom att dom som filmar låter upphetsade på ett glatt sätt. Ryssland påstår ju att alla på Krim vill tillhöra Ryssland, så borde dom inte låta bedrövade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in