Kenneth Greggs uppdatering, viss optimism om situationen i Khersonregionen kan skönjas.
Citat:
26.12.2023 uppdateringen och idag ställer vi oss frågan; håller Ukraina på att få luftherravälde i Kherson Oblast? Det är ju ingen hemlighet att det varit stora slitningar mellan general Zaluzhnyi och presidentkansliet, speciellt om beslutet att påbörja vår offensiv i Zaporizhzhia. Just nu ser det ut som om presidentkansliet har tystnat och vi har inlett en ny taktisk krigsföring signerad generalen.
Några dagar före julhelgen började vi en ny era för att få luftherravälde, och en mycket framgångsrik sådan. Vårt flygvapen har på några dagar skjutit ned 1 su-31 och 4 su-34. Det är ett helt års produktion före kriget!!! Samtidigt har glidbombningen av Kherson med region inte skett på 3 dygn. Även helikopterattackerna har satts på paus!!! Detta ger nu vårt infanteri nya möjligheter att avancera samt att hålla positionerna på den ockuperade delen av Dnipro. Det gör det även möjligt att börja föra över tyngre utrustning, internet flödar av videon där man ser att våra ingengörstrupper har satt sig i rörelse. Om vi inom en kort framtid kan ha en skvadron F-16 i arbete kommer krigsbilden i Kherson Oblast att ändras drastiskt.
Adviika fronten har nu stått och stampat på stället i en hel vecka, detta trots att turisterna attackerar för allt vad de är värda. Samtidigt arrangerar de våra små fällor till turisterna genom att tillåta dem att avancera under kontrollerade former tills de nått den punkt när vi slår tillbaka. Detta har orsakat turisterna ENORMA förluster i manskap och värdefull utrustning.
Bakhmut är hårt ansatt men det är inte så kritiskt som viss västmedia gör gällande. Hur vet jag detta då? Jo, jag har mycket god information från 23an som ännu inte kan publiceras om den aktuella situationen.
Samtidigt slår vi hårt mot turisternas svartahavsflotta och inom kort mot Kirchbron. Attacken mot det turistiska landstigningsfartyget var dubbelt framgångsrikt eftersom det var fullastat med Iranska drönare, tydligen fungerar vår underrättelsetjänst mycket bra.
Den nya krigsföringstaktiken är SÅ typisk Zaluzhnyi, därför är jag säker på att vi inte kommer bara att vara på försvar utan även att slå till stort.
Den nya omtalade mobiliseringen har väckt stora protester, folk demonstrerar nu för att även deputanterna och deras anhöriga skall behandlas lika och inte undgå mobiliseringen.
Det som nu är MYCKET aktuellt är rekryteringen av drönaroperatörer. Vi har under en längre tid haft denna typ av utbildning i universiteten och nu har produktionen av egna drönare skjutit fart. Detta betyder att vi snart har tagit igen det turistiska försprånget av drönare.
Idag kan Vitaly och Hugo äntligen hämta upp den andra robotplattformen och leverera den till kontaktlinjen. Den första har redan gjort underverk så med en till börjar det se ljust ut för 23an. Dock har vi ännu inte alla medel insamlade för att betala den så jag påminner om vår insamling.
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440