Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
Nej, inget sådant större intresse eller mer insatt. Har själv bara en Ninebot Max G30 ii (350W och 25 km/h, tekniskt olaglig) och en Xioami Essential (250W och 20 km/h, laglig) som jag köpt till dottern.
Skulle väl gärna kunna åka i 30 km/h. Borde kanske höjas dit lagligt tycker jag, och utan effektbegränsning (inget som de flesta andra länder har).
Men mycket högre hastighet än 30 km/h så känns det nog skumt och lite farligt med ett sådant här fordon med så små hjul skulle jag no tänka mig (har dock inte testat).
Jag älskar idéen med med elscooter och hoppas att de är här för att stanna. Trist bara att man inte kan lämna dem utan de blir stulna. Nu får vi ju se vad som händer när detta med trafikförsäkring träder i kraft. Efter alla olyckor och scootrar som går 60-70 så måste det ju tilll förändring. Men man undrar ju vad som kommer hända med alla "olagliga". Jag kör en ninebot också.
Men som du skrev gäller det att vara uppmärksam i trafiken. Nu har jag mc-kort,så det där med extra uppmärksam sitter i ryggraden.