2023-12-22, 23:11
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag tror det är prideparaden och "alla likas värde" som behöver försvaras.

Allas lika värde? Är då inte vår fiende lika mycket värd?
Citera
2023-12-22, 23:21
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Alla som är vår fiende är värda att nedkämpas - https://youtu.be/sjgXQIBsXFg?t=243
Citera
2023-12-22, 23:21
Medlem
Citat:

Det känns ju lite oerhört fel att skjuta på människor när man inte ens får kalla någon "neger".
Citera
2023-12-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Vid något tillfälle kommer USA att attackera ryssen. Oklart när.. Med markstyrkor från Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Vänta bara..
Jaha ja, det är alltså vi som ska offra vår befolkning denna gång?.
För att USAs elit har fått spunk?
Jag tvivlar på att jänkarna ger sig på Ryssland eftersom de kommer inte längre kommer att kunna finansiera ett storkrig om några år.
Ryssarna kommer inte heller att vara intresserade av någon ockupation av de nordiska länderna men om jänkarna hindrar deras fartyg i Östersjön kan det bli skjuta av.
Citera
2023-12-22, 23:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Ja vår fiende, som person och individ är lika mycket värd som alla andra.

Men om det mot all förmodan tyvärr skulle bli krig, så ställs dessa gossar mot varandra. Alla är som individer lika mycket värda. Men tyvärr måste en sida vinna och jag hoppas och tror att det blir den öppna, frihetstänkande, moderna sida. Gossarna från den andra sidan kan inte rå för att de skickas fram till fronten av Putin.
Citera
2023-12-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?
Det är klart att våra ungdomar ska dö i ett Nato krig.
Krig är kul. Titta bara på Ukraina. Eller Syrien. Eller Gaza. Det är häftigt att vara hjälte. Skjut alla onda. Det är jättelätt. Man läser bara MSM så ser man vem som är ond och som man ska döds.

Man ska ju inte vara en fegis och ifrågasätta. Nä, bättre att man inför något liknande NKVD på alla sidor i alla konflikter. Skjut alla som inte vill kriga.

Vi borde utöka straffsatserna med nå liknande det som fanns under stalintiden. All kritik mot staten ska betecknas som förräderi.

När jag blir högre befäl då kommer jag nyttja detta fullt ut. Om någon kritiserar ett beslut som jag tagit så ska den avrättas.
Citera
2023-12-23, 01:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Hur kan du ens påstå att det lutar åt det?

Sverige kan bara bli invaderat (landvägen) av ryssland om de startar krig med NATO vilket de är alldeles för fega för.
Alternativet är en amfibisk invasion över Östersjön vilket vore totalt dödsdömt för ryssarna.

Risken att ryssarna ska kunna invadera Sverige är i princip noll. Ändå hävdar ni russofiler motsatsen. Skrattretande.
Men varför hetsas det då om att vi ska vars med i NATO och förbereda oss för krig..?
Citera
2023-12-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

För att Ryssland startade ett erövringskrig som gick snett? Ett imperium som gick snett, man kan inte avrätta vem som helst.
Citera
2023-12-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Ditt svammel är blott det vettlösa tjafset från ett vänsterhjon. Dina åsikter saknar betydelse.

Ha så kul att kämpa för ett folk som avskyr dig! Jag hejar på i bakgrunden!

Yeah, sure. Din lilla miljöpartist där. =)
Citera
2023-12-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Jag är en 34 år gammal vit, heterosexuell man som är född av helsvenska föräldrar och uppvuxen i Sverige.

Det finns inte en suck i hela jävla universum att jag skulle ställa mitt liv till Sveriges förfogande i händelse av krig.

Allt vänsterbyk, med sossesvin, miljömaffia, kommunister och andra vidrigheter, samt kaosande negrer och motbjudande feminister har säkerställt detta faktum. Dessa äckliga element i vårt samhälle får lov att vara tacksamma och bocka och buga så länge jag låter dem sköta sitt ifall krig bryter ut.

Vapenvägran är given, om inte flytt till grannländer är för handen.

Det är ärligt talat svårt att uttrycka i ord just hur mycket jag hatar fr.a. alla jävla sossesvin i vårt land, och vad de har gjort med det i decennier. Att förvägra dessa tragiska ursäkter till människor min medverkan i deras försvar i händelse av krig ger mig stor njutning.
Bra, fortsätt så. Har du några andra frågor om varför du inte ska kriga för globalisterna?
Citera
2023-12-23, 01:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
När USA invaderar är det för att bonka en terrorledare eller ge makten tillbaks till landets befolkning.
När Ryssland invaderar är det för att totalmörda befolkningen och deras kultur. Vålta allt och alla som rör på sig och plundra landet på klosetter och tvättmaskiner.
Tja, det gick ju så bra i Afghanistan, talibanerna kom tillbaka starkare än innan USA var där och ”bonkade på” dem.

Eller som i Libyen, menar du? När IS fick makten efter att Khadaffi mördats och hotet mot petrodollarn undanröjts?
Libyen som i vissa hänseenden påminde om ett västland men styrdes som en klan och inte som en västerländsk skendemokrati.
Citera
2023-12-23, 01:21
Medlem
Citat:
Vad exakt är det som vi ska försvara?

Gränserna? De har ju varit vidöppna i decennier. *Alltså ganska meningslöst. Detta pga av våra politiker.

Svenska folket? Det är under utrotning och utbyte till muslimsk och afrikansk majoritet så om det blir ryssar eller något annat blekt folkslag som invanderar så blir det väl snarare en förbättring. Utrotning pga av våra egna politiker.

Folksjälen? Svenskar är snart en minoritet likt kopterna i Egypten. Detta pga av våra egna politiker. De vill döda nationalismen som håller ihop folket.

Politikerna? Ja det är de som vill att vi ska kriga för dem. Det skulle de tänkt på innan de dödade nationalism och Moder Svea.

Vi ska alltså kriga för att sittande politiker är rädda för att de inte har hunnit utrota oss ordentligt.

Enda fördelen med en massmobilisering är att det, ännu ett litet tag, blir svenska män i majoritet och med sommarstugan och villan i brand lite kvar att förlora. Då blir det säkerligen dags att göra upp med styret när det inte längre finns utrymme för parasiter.

Sverige ska gå ur EU, inte gå med i NATO, upprätthålla våra egna gränser och ge fan i att lägga oss i korrupta länders gränskonflikter (Ryssland/Ukraina, Israel/Hamas, Afrikas alla krig etc.) På sin höjd ett nordiskt försvarssamarbete.

Goda tider skapar svaga män. Svaga män skapar hårda tider. Hårda tider skapar starka män, starka män skapar goda tider,

Är nog kanske inte så dumt med en fajt? Dock ska man vara försiktig med vad man önskar sig..

Här är en bra artikel https://nyadagbladet.se/debatt/eu-ett-hot-mot-hela-europa/
Håller med till punkt och pricka. Gillar citatet av Michael Hopf där på slutet också.

Vi lever i både tragiska och fascinerande tider. Situationen i Sverige kan nog stämplas som unik i historiskt perspektiv, för jag tror inte någon nation förstört sig självt på det här viset tidigare. D.v.s genom att bjuda in horder med främlingar från skeva kulturer som är helt inkompatibla med det egna samhället, och därigenom förvränga den demografiska sammansättningen av befolkningen och dess sammanhållning.. Ett folk som ger / röstar bort sitt eget land. Ja, vem fan vill slåss för det?

Som svar till själva trådstarten: Lycka till med det.
Senast redigerad av Chillgren 2023-12-23 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in