2023-12-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Och jag skriver att eftersom kvinnor inte mår bra så har vi alltså inte bra sex, eller annat bra beteende, just nu, under feminism som statsideologi. Det jag gör är just att fördöma "sex (och annat beteende) som folk mår dåligt av". Ert svar på det har inte varit annat än "du är ond som pekar ut att statsideologin påverkar folks hälsa och beteende" eller "vi har en rätt", vilket egentligen bara är en dogmatism.
Folk mår inte dåligt av sex. Sex kan vara roligt, skönt och upplyftande. Allting beror på kontexten.
Citera
2023-12-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns andra saker kvinnor kan må dåligt över.

Eller tror du det enda kvinnor kan må dåligt över är:
- Feminism.
- Sex.
- Barnlöshet.
?????????????

Av dessa tre så kan jag nog påstå:

- Kvinnor mår inte dåligt av feminism, då feminism = kamp för kvinnors mänskliga rättigheter.
- Kvinnor mår inte dåligt av bra sex, men de mår dåligt av våldtäkter.
- Kvinnor mår inte dåligt av frivillig barnlöshet, men de mår dåligt av ofrivillig barnlöshet.

I övrigt finns det en jädra massa saker kvinnor kan må dåligt av :
- Krig.
- Våld.
- Miljöförstöring.
- Sjukdom.
- Dödsfall.
- Negativ stress.
- Dålig och näringsfattig mat.

Melissa bor i USA, vilket är ett land där det är svårt att kombinera jobb och barn. Ett icke barnvänligt land. Förmodligen därav hon mår dåligt.

Utesluter så klart förklaringar som inte är relevanta. Krig och näringsfattig mat (i kategorin materialistiska förklaringar) är "mainstream"-förklaringar som framförts i mainstream i ett sekel. Kvinnors mående har inte blivit bättre. Eftersom materialistiska justeringar inte ger bättre resultat så står förklaringen inte i materialistiska förklaringar. Ett samhälle utan feminism kan mycket väl ge bättre resultat, men eftersom dogmatiker och fanatiker i staten inte tillåter att vi ens testar ett sånt samhälle så kan vi inte veta det. Dock vet vi att de mår sämre nu, och att materiella tillstånd inte verkar orsaka det.
Citera
2023-12-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Folk mår inte dåligt av sex. Sex kan vara roligt, skönt och upplyftande. Allting beror på kontexten.

Jag vet nog bäst av alla här att kvinnor mår bra av sex.
Citera
2023-12-22, 13:41
Medlem
Citat:
Jag vet nog bäst av alla här att kvinnor mår bra av sex.
Vad fan bishar du om då?

Jisses.
Citera
2023-12-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Vad fan bishar du om då?

Jisses.

Oy vey! Woe is me! Hujedamej!

Vilket professionellt offer du är.
Citera
2023-12-22, 13:45
Medlem
Citat:
Utesluter så klart förklaringar som inte är relevanta. Krig och näringsfattig mat (i kategorin materialistiska förklaringar) är "mainstream"-förklaringar som framförts i mainstream i ett sekel. Kvinnors mående har inte blivit bättre. Eftersom materialistiska justeringar inte ger bättre resultat så står förklaringen inte i materialistiska förklaringar. Ett samhälle utan feminism kan mycket väl ge bättre resultat, men eftersom dogmatiker och fanatiker i staten inte tillåter att vi ens testar ett sånt samhälle så kan vi inte veta det. Dock vet vi att de mår sämre nu, och att materiella tillstånd inte verkar orsaka det.

Så du menar att kvinnor i Iran eller Afghanistan mår bättre än kvinnor i Sverige?

Du verkar ha dålig koll på vad feminism är.
Feminism är en strävan efter att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, ekonomiskt och socialt.

På vilket vis menar du att kvinnor skulle må bättre av: indragen rösträtt, slöjtvång, inte få säga sin mening i det offentliga rummet, inte få tjäna egna pengar/inte få ärva sina föräldrar? På vilket vis menar du att kvinnor skulle må bättre som andra klassens medborgare? På vilket vis menar du att kvinnor skulle må bättre av att vara underlägsna män/livegna under män/som mäns boskap?

Feminismen har lett till att kvinnor i Sverige har den frihet som kvinnor (och män) kämpar för att kvinnor i Iran ska få. Som sagt: verkar kvinnorna i Iran må bättre än kvinnor i Sverige gör?

Melissa bor i övrigt inte i ett feministiskt land. Melissa bor i USA som verkligen inte är ett feministiskt land. Utan det är ett kvasifeministiskt land.

Kvinnor i Israel? Kvinnor i Ukraina? Som våldtas, torteras och dödas i krig. Menar du att de mår bättre än svenska kvinnor?
Senast redigerad av TomatKungen 2023-12-22 kl. 13:49.
Citera
2023-12-22, 13:51
Medlem
Citat:
Så du menar att kvinnor i Iran eller Afghanistan mår bättre än kvinnor i Sverige?

Det här retoriska knepet har jag sett gång och gång igen: uppmåla en falsk dikotomi mellan moderna feministiska västvärlden och reaktionära islamistiska världen. Hjärndöd retorik. Det finns fler alternativ än dessa två extrema alternativ. Förstår att ni feminister är så olyckliga när ni köper denna billiga retorik.
Citera
2023-12-22, 13:52
Medlem
Citat:
Kvinnor i Israel? Kvinnor i Ukraina? Som våldtas, torteras och dödas i krig. Menar du att de mår bättre än svenska kvinnor?

Det är bara kolla på empirin. Du behöver inte ens fråga mig om det här. Det har redan framgått att du inte bryr dig om empirin dock, utan likt en religiös fanatiker är du hängiven feministiska statsideologin i nöd och lust.
Citera
2023-12-22, 13:56
Medlem
Citat:
Det här retoriska knepet har jag sett gång och gång igen: uppmåla en falsk dikotomi mellan moderna feministiska västvärlden och reaktionära islamistiska världen. Hjärndöd retorik. Det finns fler alternativ än dessa två extrema alternativ. Förstår att ni feminister är så olyckliga när ni köper denna billiga retorik.

Jag är inte feminist.
Jag är humanist.

Feminism är inte extrem. Och det är vad jag vill få dig att fatta. Feminismen strävar som sagt bara för att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Om du kan försöka förstå detta, så inser du också att alternativet blir Iran eller annat valfritt land där kvinnorna är livegna/inte har något att säga till om inom dessa viktiga områden.
Citera
2023-12-22, 14:00
Medlem
Citat:
Det är bara kolla på empirin. Du behöver inte ens fråga mig om det här. Det har redan framgått att du inte bryr dig om empirin dock, utan likt en religiös fanatiker är du hängiven feministiska statsideologin i nöd och lust.

Du vet ju inte ens vad feminism är.

Feminism är inte extrem som sagt. Feminismen strävar efter att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt.

Att vara antifeminist är alltså detsamma som att vilja:
- Ta bort kvinnlig rösträtt.
- Ta bort kvinnlig arvsrätt.
- Ta bort kvinnors rätt att (som män) uttala sig i det offentliga rummet.
Och så vidare.

Dvs.: ett mycket sämre samhälle för kvinnor, där kvinnors mänskliga rättigheter tas bort. På vilket sätt menar du att kvinnor skulle må bättre av att få sina mänskliga rättigheter borttagna?
Citera
2023-12-22, 14:00
Medlem
Citat:
Du har alltså en helt annan standard för mig än för dig själv. Det är tydligen fritt fram för dig att påstå att "manlig sexualitet" bestämt orsakar kvinnors dåliga mående, utan någon som helst presentation av empirisk data. Men när jag ska visa en koppling mellan feminism och psykisk ohälsa så är dina beviskrav helt plötsligt striktare än en feminist som väljer vilken gangsterrappare hon ska intervjua och bli förälskad i, för att sedan skylla konsekvenserna på alla män.

Min standard är att så långt det är möjligt se till objektiv fakta, samt förhålla sig till begrepp som rättvisa och lika värde m.m.

Din standard är att ge dig på kvinnor.

Citera VAR jag skrev att " "manlig sexualitet" bestämt orsakar kvinnors dåliga mående tack.

Jag skrev nämligen ordagrant:
"börja skambelägga vissa sorter av manlig sexualitet istället, för det är sexuellt våld, sexhandel, tvång, trakasserande, pedofili, incest m.m som är den verkligt skadliga sexuella beteendet i samhället"

Allt av objektivt dåligt sexuellt beteende, alltså sådant sexbeteende som SKADAR andra, domineras nästan totalt av.....män. Betyder INTE att alla män som grupp sysslar med detta, enkom att det alldeles uppenbart är i just manlig sexualitet samhället borde gräva och förändra något som uppenbart inte är hälsosamt för samhället.

men icke...här sitter du, i vanlig patriarkal misogyn anda och klagar på....kvinnor.
Citera
2023-12-22, 14:03
Medlem
Citat:
Merapi skrev att våldtäkt, sexuellt tvång, trafficking etc. är sexualitet som kvinnor (och män) som utsätts för det mår dåligt av.

Samtyckande sex mellan män och kvinnor mår ju ingen dåligt av. Och det blir ju mer av den varan för fler män om kvinnor har fler sexpartners. Fler män som får njuta av sex.

Melissa skulle behöva ha lite mer sex, oskyddat med friska partners. Så kanske hon blir på smällen och får barn.

eller...leva i ett samhälle där samhället eller en partner inte kräver av henne som 20-25 åring att bli hemmafru för att skaffa barn.

När man läser artikeln i TS om denna Melissa så får man ju villkoren som hon tvingats leva med klart för sig...

"De gifte sig två år senare men Melissa kände att hon inte kunde vara den hemmafru som han förväntade sig – och de skilde sig."

"Därefter träffade hon sitt livs kärlek, men han var för gammal och ointresserad av giftermål och barn. "

"”Jag var så upptagen med att konservera min självständighet och bry mig om mig själv"

Gud förbjude! om även kvinnor ska få lov att bry sig om sin självständighet och bry sig om sig själv i ekvationen mänsklig reproduktion, samliv.
Senast redigerad av Merapi 2023-12-22 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in