2022-04-23, 08:39
Medlem
Håller med dig, hans jobbiga "tiita här", "Tiita där" "Vad är det här" "Vad ser jag" "Vad händer" är olidligt. Han var en helt ok kommentator för 10 år sedan, idag är han bara jobbig att lyssna på, t om Bojan är bättre.
Citera
2023-05-13, 01:47
Medlem
Folkess avatar
Han är helt fruktansvärd.

Första halvlek i nattens match mellan Leafs och Panthers. Tänkte att jag skulle räkna hans svinjobbiga upprepningar under första perioden. Vi är redan inne på 8 stycken och man lär få höra minst 30 under matchen.

Vi har:

"HOPPPSAN!!, HOPPSAN!!, HOPPSAN!, HOPPSAN!"
"Nylander sumpar pucken, NYLANDER SUMPAR PUCKEN!!"
" DET ÄR MÅL, det ÄR mål, det är mål!"
"PUBLIKEN VILL HA EN TILL UTVISNING, PUBLIKEN VILL HA EN TILL UTVISNING!"
" Nu då!?, Nu DÅ!?" följt av " NYLANDER, NYLANDER, NYLANDER, NYLANDER, NYLANDER"
"Vad lugn han är, vad lugn han är, TItta vad lugn han är!"
Senast redigerad av Folkes 2023-05-13 kl. 02:04.
Citera
2023-05-13, 02:00
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Han är helt fruktansvärd.

Har gått 10 minuter i nattens match mellan Leafs och Panthers. Han är redan inne på 4 stycken av de upprepningar jag lär få höra 20 gånger under matchen. Vi har "HOPPPSAN!!, HOPPSAN!!, HOPPSAN!, HOPPSAN!", "Nylander sumpar pucken, NYLANDER SUMPAR PUCKEN!!", och " DET ÄR MÅL, det ÄR mål, det är mål!", "PUBLIKEN VILL HA EN TILL UTVISNING, PUBLIKEN VILL HA EN TILL UTVISNING!"
Ändå brukar han återkomma till att han som Bengt Grives adept fick höra från Grive själv att han upprepar sig och överanvänder superlativ. Grive ska t o m ha ringt upp honom under en direktsändning på Eurosporttiden och påpekat detta.
Citera
2023-08-13, 16:46
Medlem
Letrangeres avatar
Kollade på Newcatle matchen och karln bara skriker och vrålar. Är det något fel på honom?
Citera
2023-12-22, 10:52
Medlem
olasvenssons avatar
Han har tydligen slutat dricka sprit

Citat:
Jag har slutat dricka alkohol, jag kände mig klar med det och mådde inte bra när jag gjorde det. Sedan har jag blivit mycket bättre på att ta hand om mig själv, jag motionerar mer och försöker verkligen gå ner i varv.

https://www.sportbibeln.se/sport-i-tv/niklas-holmgren-om-ogonblicket-som-forandrade-hela-hans-liv-jag-madde-inte-alls-bra/
Citera
2024-04-28, 22:44
Medlem
Nygammalts avatar
Tänka sig att man nu ser en hockeymatch med ljudet avstängt, på grund av Holmgren.
Ser nu Colorado-Winnipeg och jag hade gärna haft en saklig kommentering på till sändningen. Men tyvärr är det ett ständigt skränande från Holmgren som jag tyvärr bara finner störande.
En kommentator behöver inte gasta och gapa som besatt för att det skjuts ett skott på mål.

Det här Lasse Granqvist-gapandet där energin från spelet försvinner ut i referatet och ofta far över huvudet på lyssnaren är inte mysigt alls. Som tv-tittare känner man sig mest utanför och istället för att få en saklig, rask och korrekt förmedling av händelserna på rinken får man istället ta del av kommentatorns inre känsloliv, och hur exalterad kommentatorn är, vilket inte alltid är vad man vill tänka på under en match.

Holmgren är sannolikt omtyckt av många, men han är nog även en riktig vattendelare.
Citera
2024-04-29, 00:09
Medlem
.Mortimer.s avatar
Man får ju huvudvärk av hans sprithesa raspiga röst som alltid håller för hög volym pga det konstanta skrikandet. Hör jag honom i en sportsändning byter jag kanal, går fan inte att lyssna på.
Citera
2024-04-29, 05:42
Moderator
Dr Kings avatar
Det räcker inte att han nu påstår sig ha slutat dricka. Ett liv innan dess dränkt i sprit har ju totalt förstört hans röst
Citera
2024-05-13, 22:31
Medlem
carlpetersen73s avatar
Lyssnar på honom just nu, Swe-Ger. Känns det inte som att han lugnat sig en aning? Har inte bytt kanal ännu, vilket jag brukar göra när han är kommentator.
Citera
2024-05-16, 18:26
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Lyssnar på honom just nu, Swe-Ger. Känns det inte som att han lugnat sig en aning? Har inte bytt kanal ännu, vilket jag brukar göra när han är kommentator.

Det är nog minimalt, det vrålas på friskt så fort minsta lilla händer. Viasat har en så mycket behagligare röst som kommenterar matcherna från den andra VM-gruppen i Jonatan Lindquist, hoppas verkligen att de fasar in honom mer och mer i snabb takt.
Citera
2024-05-16, 19:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Det är nog minimalt, det vrålas på friskt så fort minsta lilla händer. Viasat har en så mycket behagligare röst som kommenterar matcherna från den andra VM-gruppen i Jonatan Lindquist, hoppas verkligen att de fasar in honom mer och mer i snabb takt.
Det hoppas vi på. Niklas Holmgren har fått mig att avstå att se matcher han kommenterar. Obegripligt att han får fortsätta. Kanalen vet att han delar folk i två läger, så varför utesluta och pissa på 50% genom att låta dåren fortsätta?
Citera
2024-05-17, 05:05
Medlem
Jag gillar han! Att han haft det tufft med spriten ger bara mer sympati i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in