Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillifjonkare
Varför skulle Paolos produkter vara dåliga för att du har bott i närheten och för att det finns andra producenter som säljer sina produkter i närområdet? Naturligtvis är kvalitén varierande även i södra Italien. Kanske framförallt där, faktiskt. Jag själv, med 30 års erfarenhet av branschen ifråga, skulle nog säga att han sitter på en del produkter som du aldrig kommer att hitta av motsvarande kvalitet i en svensk butik.

Ingen aning, vem har sagt att de skulle vara dåliga därför? Du kanske hör röster i ditt huvud? Inte heller har du eller jag minsta aning om kvaliteten på produkter han sitter på, men närodlad olja osv är inte alls lika exotiskt där som i Sverige, det är vanligt, trendigt t o m. Det finns fullt med både gamla traditionella bondgårdar som säljer sånt, och varje gård tycker nog att de har den bästa oljan, och det finns fullt med unga häftiga eko-fokuserade killar som också kör samma race. Min lokala cooperativa agricola säljer säkert 5 olika närproducerade oljor från 5 olika gårdar och alla tycker garanterat att de är bäst i världen
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-06 kl. 10:22.
Citera
2023-12-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ingen aning, vem har sagt att de skulle vara dåliga därför? Du kanske hör röster i ditt huvud? Inte heller har du eller jag minsta aning om kvaliteten på produkter han sitter på, men närodlad olja osv är inte alls lika exotiskt där som i Sverige, det är vanligt, trendigt t o m. Det finns fullt med både gamla traditionella bondgårdar som säljer sånt, och varje gård tycker nog att de har den bästa oljan, och det finns fullt med unga häftiga eko-fokuserade killar som också kör samma race. Min lokala cooperativa agricola säljer säkert 5 olika närproducerade oljor från 5 olika gårdar och alla tycker garanterat att de är bäst i världen

Jag hör nog inte fler röster i mitt huvud än någon annan tror jag. Tror dock samtidigt att jag vet något om kvaliteten på produkterna Paolo sitter på, då jag avnjutit dem under flera års tid. Och absolut kan det finnas någon gård som är lika bra, eller till och med bättre, på att producera olja eller andra produkter, till och med i samma område. Jag hoppas att även dessa produkter får en chans på den svenska marknaden i så fall.
Citera
2023-12-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillifjonkare
Jag hör nog inte fler röster i mitt huvud än någon annan tror jag. Tror dock samtidigt att jag vet något om kvaliteten på produkterna Paolo sitter på, då jag avnjutit dem under flera års tid. Och absolut kan det finnas någon gård som är lika bra, eller till och med bättre, på att producera olja eller andra produkter, till och med i samma område. Jag hoppas att även dessa produkter får en chans på den svenska marknaden i så fall.

Samtidigt går det lite grand emot deras filosofi - närodlat är en stor grej i Italien/södra Frankrike mm. Man skulle kunna hävda att Paolos import/export-idé inte är speciellt förenlig med rådande trender där, dvs att man ska undvika långa transportsträckor osv
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-06 kl. 15:01.
Citera
2023-12-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Samtidigt går det lite grand emot deras filosofi - närodlat är en stor grej i Italien/södra Frankrike mm. Man skulle kunna hävda att Paolos import/export-idé inte är speciellt förenlig med rådande trender där, dvs att man ska undvika långa transportsträckor osv

Absolut, visst finns det något av en paradox här. Jag kan dock ha full förståelse för att man med rötterna i resp. område men samtidigt boende i Sverige vill visa upp den kvalitet som faktiskt finns men som man inte direkt hittar under varumärket Zeta eller liknande. Inbillar mig också att det kan vara ekonomiskt fördelaktigt på sikt för den lokala producenten. En slags win win-situation, trots att den ursprungliga drömmen naturligtvis är att leva på att köra omkring med oljor och annat i byn med omnejd.
Citera
2023-12-07, 11:14
Italienare är bäst på mat i Europa imho fast då menar jag egentligen Schweiz eftersom det är en fusion av franskt italienskt och tyskt.

Jag frågade en berest man i släkten vad det godaste han ätit i sitt liv var och han svarade att det var havsaborre med örter någonstans i närheten av Capri. Pga etnicitet mycket högt beröm angående fisk. Dock hade min släkting varit magsjuk och kräkts i tre dagar efteråt, men han älskade maten.

Italienare pussar på varandra när de ses de är hysteriskt ohygieniska men mat kan de så jag var mycket förvånad över Paolos pizzabottnar han becknade före hela det här dramat för den stank alkohol ur förpackningen och var på tok för seg.

Nej men nu när det går bra för honom så tycker jag nog att han förtjänar kritik för att ha tummat på kvaliteten tidigare, det gör han nog inte om. Jag tror han är j-vla noga med sånt nu tbh.

Väldigt kul att se.
Citera
2023-12-07, 18:08
https://twitter.com/paolorobertocom/status/1732797366464332134

Nu visar han exakt hur man gör en pizza. De emotionella svagheterna i detta underbaraste av folk. Nån form av yrkesskada man har. Eller som Josef som drömde om gud i sin cell därunder pyramiderna.

Att skoja om pizza är sånt man får spö av spaggar för.

Den ser j-vla god ut.
Senast redigerad av Nowness 2023-12-07 kl. 18:13. Anledning: Josef Jacob. them biblical names
Citera
2023-12-15, 14:43
Medlem
lunarluddes avatar
Var och åt på hans nyöppnade restaurang nyligen, var mycket gott och bra service och Paolo är en riktigt trevlig prick, rekommenderas!

Köper bara olivoljan från Paolos hemsida nu och aldrig mera i vanliga butiker då det bara innehåller skit.

Enorm skillnad i riktig olivolja jämfört med det som finns i matbutikerna.
Senast redigerad av lunarludde 2023-12-15 kl. 14:48.
Citera
2023-12-19, 13:08
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Knappast köpesex i coronatider. Att ha tjejer vid sidan om leder inte till att han förlorar sina företag.

Troligtvis har Paolo gjort nån kreativ bokföring för att rädda sina restauranger.
Aged like milk
Citera
2023-12-19, 13:11
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Var och åt på hans nyöppnade restaurang nyligen, var mycket gott och bra service och Paolo är en riktigt trevlig prick, rekommenderas!

Köper bara olivoljan från Paolos hemsida nu och aldrig mera i vanliga butiker då det bara innehåller skit.

Jag har också varit där, men tyckte att det var riktigt uselt. Hela familjen tyckte likadant. Smaklöst, maten var kall. Det fanns inget kaffe till det i princip obefintliga efterrättsbordet. Väntade länge på kaffepåfyllning, men det kom aldrig. Vi kanske hade otur som kom öppningshelgen, men det var faktiskt helt värdelöst.

Däremot är hans produkter han säljer på hemsidan superbra.
Citera
2023-12-22, 08:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
I morgon får man se honom i Swebbtvs lördagsintervju. Att han han ställer upp i Swebbtv lär väl betyda att han helt gett upp hoppet om att återfå PK-medias gunst.
Citera
2023-12-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Jag köper min olivolja när jag är i Italien, skulle inte gynna Paolo med ett öre. Litar inte på hans smaklökar, han gillar den beska oljan, jag den mer fruktiga. Finns bättre restauranger.
Citera
2024-01-19, 20:02
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Paolos italienska påbrå? Var ju hans farfar som invandrade till Italien. Med sig hade han Paolos pappa och 10st syskon. Paolos pappa växte upp och levde som en arab/zigenare/alban/turk strandraggare. Paolos mamma var på semester någon gång i slutet av 60-talet. Blev gravid och både tyckte väl att Sverige var ett bättre land för ett litet barn. Så dom åkte hit och Paolo föddes 1969. Så mkt italienare är Paolo. inte mkt alltså. Men... Han bakar ju pizza....

Oj jag hade flera inlägg i den här tråden. Bra jävla inlägg oxå.

Nu du, eller jag menar jag. Så här i efterhand så. Ja det var bra inlägg, då. Men saker och ting ändras. Paolo är ok. Han är lugn. Han är luuuugn skriver jag. Han är ok. Förlåten.

Han bakar bra pizza idag. Och annan mat med. Men ni kommer väl ihåg? Han lärt sig nu. En gammal hund....

Jaha så blev man citerad av sig själv igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in