2023-12-21, 18:35
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Fortsätt ryssgulla du.
Ibland får man upp dom där videosarna på när en ryss fått en liten handgranat kastad på sig och är nu jättevarm och jättestilla, och jag kan då känna att rättvisa har skipats.
Leker man med elden blir man bränd
Kanske borde stannat i sitt pissland och druckit vodka med sin babusha-mormor och blyat'at i trafiken istället för att invadera ett annat land, för det tråkiga med att ställa upp för moder russia är man brukar hamna i moder jord istället.

Kalla det ryssgullande om du vill, men helt oavsett om man utgår ifrån någon känsla av medlidande eller ej, är det nog ytterst tveksamt att en sådan kategorisk attityd är särskilt effektiv i det långa loppet.

Jag har tagit del av en del ryska vbloggers som redan innan kriget var kritiskt till Ryssland, och inte sparat på ammunitionen sedan kriget började men tvingats flytta till Georgien för sin säkerhets skull.

De är väl de absolut modigaste i detta, men likförbannat gillar de inte när hela ryska folket utmålas som orcher utan att saker sätts i sitt sammangang, och inget som de tycker underlättar för att få över andra ryssar till rätta sidan.

Så för all del kan du ju myshata i skadeglädje, men om du har någon som helst ambition att påverka i positiv riktning lär du inte försvaga ryssarna på det sättet.
Citera
2023-12-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Siffror från Ukraina har lika hög trovärdighet som dumpens pedofiler när de ska bortförklara sig. Du sväljer allt med hull och hår som lägg fram. Kritiskt tänkande är något du inte fått med bröstmjölken.
Vilken smörja du fortsätter och skriver.
Kritiskt tänkande är en av mina paradgrenar. Därför bemöter jag din smörja gång på gång.
De siffror som Ukraina leverar kommer från de olika stridande förbandens officerare, som levererar dessa siffror varje dag till högre stab, som sammanställer och levererar denna sammanställning varje dygn. Kallas för krigsrapport, användes också i Sverige från förband i strid. Hög trovärdighet.

Ryssarna skiter i sådant.

Du vet faktiskt inte vad du talar om.
Varje svensk officer har ett antal sådana rapportblanketter i höger benficka. Bara bekräftade uppgifter rapporterteras. Ukraina har full koll.
Ryssarna har noll koll.
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-21 kl. 19:38.
Citera
2023-12-21, 18:50
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Siffror från Ukraina har lika hög trovärdighet som dumpens pedofiler när de ska bortförklara sig. Du sväljer allt med hull och hår som lägg fram. Kritiskt tänkande är något du inte fått med bröstmjölken.
Kritiskt tänkande behövs kanske i diktaturer där det dagligen serveras lögner men här, inte så mycket
Citera
2023-12-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Tack -Info-!

Det gäller att ha gott minne när samma sak itereras om och om igen. Var det 3 dagar Ryssland skulle ta Kiev, Var det Ryssland som invaderade Ukraina eller blev de ”provocerade” att göra det så Ryssland inte hade något val.

Upprepa lögnerna om och om igen för att trötta ut gemene man. Ryskt/Sovjetiskt standard för att nöta ut demokratier.

Nyttiga idioter går Rysslands ärenden helt gratis. Men de kommer aldrig bli tackade för sin insats.
Info berättar inte att dom hade vit armbindel på sig.
Citera
2023-12-21, 19:11
Medlem
Citat:
Den teorin är redan nedskjuten och icke relevant men för den lågintelligent som inte förstår logik och sannolikhet så förfaller den relevant.

https://brian-whit.medium.com/nord-stream-sabotage-a-look-at-the-evidence-so-far-311a615171d

”Russian naval vessels observed close to the sabotage area before the explosions “are no longer considered interesting by the German investigators”, the Swedish newspaper Expressen reported.
The reasons given for this loss of interest are not very specific but the suggestion is that further tracking information from military and other sources means involvement by the Russian ships can now be ruled out. The German TV programme Tagesschau reported”
Länken du hänvisar till är en ”journalist” i 80års åldern som är pro Iran o troligen kreml med,, dvs trovärdighet= närmare 0,,
Citera
2023-12-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
Nej men du verkar uppenbarligen svälja allt som den statliga statsaplaraten matar dig med. Precis som det var menat. Dom kan lura i dig att 2+2=5 och du kommer tro det för att du är en sån lättlurad och naiv jävel. Typiskt svenskt.
Men för fan! Hur kan du påstå den dokumentären är lögn? Om du inte sett den! Det är ju meningslöst att argumentera. På
Det viset,,
Citera
2023-12-21, 19:15
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Nej men du verkar uppenbarligen svälja allt som den statliga statsaplaraten matar dig med. Precis som det var menat. Dom kan lura i dig att 2+2=5 och du kommer tro det för att du är en sån lättlurad och naiv jävel. Typiskt svenskt.
Och dvärgryzzen ska enligt dig mata er med sanningen? Ni borde slå ihop era tandlösa munnar och testa att googla lite nyheter från valfritt land i det ryzzka närområdet och se vad som skrivs om er, om lillfùhrern låter er surfa fritt dvs
Citera
2023-12-21, 19:21
Medlem
Citat:
jag just ett inspelat tal med putin där han talade om nazismen o så påstod karln att man nu försöker väcka denna hemska ideologi till liv igen,, han är ju helt slut i pallet som man sa förr,,tror ni på sånt i ryssland? Bilden att vi i väst är bara bögar o nazister, tror du verkligen på det?
Citera
2023-12-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vilka klockrena bevis pratar du om? Själv har jag inte sett annat en indicier.

Har du hört ordstävet 'man ser vad man vill se'?
Citera
2023-12-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ja den bilden stämmer ganska bra med tanke på att varenda regering deltar i pride. Michael Byden ser ut som en jävla bög på pride btw.

Måste jag visa bilden med midsommarkransen? Tvinga mig inte att visa bilden.
Vem fan är Michael Byden? vet du vad jag tror om skälet till att Putin tjatar om att väst är fullt av bögar o nazister? jo jag tror att den propagandan är riktad just till dig, han vill att du skall tro att väst är helvete o att demokrati bara är skit, därför att han är jävligt rädd att du skall fatta att ni inte har frihet o inte lever som oss i väst o att ni till slut kommer att fatta att Putin är en skurk som mördar politiska motståndare, fuskar med konstitutionen för att kunna styra ryssland på övertid, när ni fattat det är han rökt o det vet han om, Angående samhällena i väst så har de brister o visst finns det bögar, men vad fan gör det? jag skiter i om du är bög, det är ju det som är grejen med ett fritt samhälle, låt var och en styra sig liv själva, men nazister finns det jävligt få i sverige, jag vet inte en endast,,
Citera
2023-12-21, 20:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
En sådan där RSV-drönare har genomslag i pansar på över 900 mm. Bara skit kvar av innanmätet även om själva vagnen nte exploderade.

Nu blandar du ihop ryska drönargranater med NLAW och AT4 som stod för 30% av all pansar-död i början av kriget.
Citera
2023-12-21, 20:05
Medlem
CV 90 provkörd av "Ny Teknik"
Efterfrågan ökar.

"Den väger runt 35 ton men toppar 70 kilometer i timmen, överlever ”alla i dag utlagda minor”, och ska klara att skjuta igenom motsvarande ryska fordon. Egenskaperna har gjort svenska Stridsfordon 90 efterfrågad i Ukrainakriget. Ny Teknik fick följa med på testbanan i Örnsköldsvik."

https://www.nyteknik.se/industri/stridsfordon-90-ar-stridsfordonet-alla-vill-ha-i-ukrainakriget/4222438?utm_source=rule&utm_medium=email&utm_campa ign=svenska%20Stridsfordon%2090%20%C3%A4r%20det%20 alla%20vill%20ha%20i%20Ukrainakriget%20%E 2%80%93%20Ny%20Teknik%20har%20prov%C3%A5kt%20%20%E 2%80%A2%20LKAB%20k%C3%B6per%20gr%C3%B6n%20cement%2 0av%20svenska%20uppstickaren&utm_custom%5Brm%5D=22 1844378

Blir intressant att se "in action" när Ukraina bestämmer sig för att slå mot Krim. Det kommer att gå undan.
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-21 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in