2023-12-21, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Försvaret annonserar ju på arabiska, det kanske är svaret på frågan?

Helt jävla livsfarligt låta subverisa element ha vapen i hand. Kommunister / Muslimer är farliga.
Citera
2023-12-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Supporten från väst sinar. Folk har tappat intresset.
https://www.youtube.com/watch?v=Uf18eEb-QYE
https://www.youtube.com/watch?v=OkBNw7oyPi4
https://www.youtube.com/watch?v=hDwIAGdBdT8

+ mycket mer.
Vi har alla bedragit Ukraina eftersom vi inte ger dem mer support.
Så Ukraina faller och vi får ta fajten på våra egna gränser istället.
Det är detta som Finland och USA förbereder sig för.

Självklart så måste alla länder kunna försvara sig, men sedan är det att se till att Ukraina kan stå emot Ryssland, då de är de som försvarar hela Europeiska kontinenten just nu från Ryssland och deras mongoliska tankesätt.
Citera
2023-12-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Bättre att lägga ner försvaret och satsa pengarna på fritidsgårdar, kärnkraftverk och höghastighetståg. När "Sverige" står på alla fyra och tar emot ser man ändå inte vem som är bakom.

Bättre med ryssar än mena.
Ryssarna behöver vi inte betala för att bli våldtagna av.
Citera
2023-12-21, 11:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Finska vinterkriget var för 83 år sedan.
Det var under sovjetepoken. En helt annan tid.
Under samma period hade Tyskland precis invaderat Polen då de med detta startade WWll.
Om jag uppfattat dej rätt bör vi höja vår beredskap mot Tyskland. ?
För tänk om de får för sej att göra om den resan..
Vi behöver nog inte höja beredskapen mot Tyskland då det inte invaderat något grannland på.. drygt 80 år. Ryssland (Sovjet) har haft den ovanan genom hela historien, visst USA också, men de är inget hot mot oss militärt, kulturellt ja! Men inte militärt.

Putin drog ryssland tillbaka 40år och mer på en grisblink, nu är de fienden igen, inget har ändrats sedan de anföll Finland annat än namnet då, de är tillbaka där igen bara ett annat grannland de anfallit.
Citera
2023-12-21, 11:12
Avslutad
Det är bra att Sverige som folk sållar fram soldater som klarar att döda och bli dödade som alla normala länder. En del män ska syssla med sånt och sen är det inte mer med det. Det är bra för samhällsmoralen.
Citera
2023-12-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Flane?… nja… jag har givit upp på miffosvenne för länge sen. Utan varken hjärna, ryggrad eller hjärta så är det slut för åsnorna. Har byggt mitt paradis långt ifrån Sverige för att småfnissa åt svenskens förfall på distans. Så glöm att jag kommer försvara, eller riskera att dö, för Sverige.

Skulle svensken däremot förändras, t.ex genom allmän värnplikt, så kunde jag också tänka mg att göra det.

Så länge folk tänker som dig däremot… så glöm det.

Så du tycker det är ett pris värt att betala att låta halva försvarsmakten bestå av svartskallar som värderar islam högre än Sverige? Måste säga att jag är glad över att du inte är i landet, för folk som du, med din dumhet, är direkt skadliga för folksjälen.

Jag hade också varit villig att riskera liv och lem om dumsvenne vaknade upp och insåg att massinvandringen inte är mycket mer än en invasion, och att vi inte kan tillåta dessa människor vare sig inom politiken eller militären. DÅ skulle jag omvärdera mitt beslut. Skulle FM däremot måla med bred pensel och låta alla i värnpliktsålder genomföra militär utbildning så flyttar fan jag också. Jag tänker inte bo i ett land där vi lär blattar hantera en AK5 och lär dem militär strategi.
Citera
2023-12-21, 11:20
Medlem
lyckebobys avatar
Den största motorn som fört mänskligheten framåt sedan big bang är krig!
Något annat resonemang faller platt.
Bara att kolla vad som händer efter kriget slutat.
Även pågående krig gynnar utvecklingen/ekonomin.
Så mitt råd: Kör för fullt fredsskadade sverige!
Citera
2023-12-21, 11:24
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Det är krig och insatser direkt mot Sverige kan även det förekomma men det nya luftvärnet är till för att i viss mån hantera den risken.
Pratar vi om de nya Patriot luftvärnen? Det räcker ju knappt till att försvara Stockholm. Ser man till hur ryssen använder patrullrobotar och kryssningsrobotar så lär hela Sverige bli en måltavla. Ukraina har 60 divisioner specifikt för luftvärn men kan ändå inte täcka landet.
Senast redigerad av slashx 2023-12-21 kl. 11:28.
Citera
2023-12-21, 11:27
Bannlyst
Jag förstår inte hur ett land som är i panik över fem byggnadsarbetares död ska förbereda sig på 20 000-30 000 tusen människors död?

Den tidigare bedömningen gäller fortfarande om att strider på svensk mark under flera veckor kan resultera i 20 000 till 30 000 döda och skadade civila och soldater.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BWbjv/rapport-civilforsvaret-maste-starkas-fortare
Citera
2023-12-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Länge sedan jag gjorde "lumpen" på A9, Kristinehamn. En annan tid.

Men, en tanke ?
Har vi något försvar mot missiler? Om Putin, gud förbjude, avfyrar fem stycken kärnvapen mot oss, vad kan vi göra då?
Då blir det evige krieg mot Ryssland.
Inte som att Sveriges befolkning och militär är koncentrerade till fem platser.

Att sedan strunta i Sverige efter atombombsattack, och tänka att vi vände andra kinden till, är en dålig idé.

Att ockupera och försöka kuva en befolkning man atombombat, som inget vill annat än att döda ryssar, är också en dålig idé.
Citera
2023-12-21, 11:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Nej det är ren propaganda för krigshetsarna. Rent hittepå!

Du måste förstå att Ryssland är inget hot mot omvärlden!
Läser du historien om det korrupta landet Ukraina, deras historia, deras avtal, och du läser med neutrala ögon kommer du få en annan uppfattning.

Det lite märkliga i debatten är ju att de som ser Ryssland som ett hot, och fortfarande tror Ukraina kommer segra, återkommer med argumenten om att Rysslands ekonomi är körd i botten, de har inga vapen, snart inget försvar...

Men ändå ser de Ryssland som ett stort hot...

Jag får inte ihop den ekvationen...
Får du?
Jag tror inte Ukraina kommer att segra, när ryssland anföll gav jag dem en månad eller två. Nu har de hållit ut i snart två år.

Det här kriget har kostat ryssland mer än det smakat, kan vara att tänka på i framtida krig. Om du jagat någon gång så vet du hur ett skadskjutet djur blöder ut.. det kostar att kriga.

För att tänka på topic: Sverige, Gotland har alltid varit ett strategiskt läge för ryssland, därifrån kontrollerar man östersjön. Det har funnits kartor över hur en invasion skulle ske, nej jag har ingen länk men jag har sett dem. Riktiga eller lögn, har man Gotland kontrollerar man östersjön och det går skjuta robotar över halva Europa därifrån
Citera
2023-12-21, 11:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Fredssamtal med Ryssland = Godkänna Rysslands invasion av Ukraina och ratificera de nya gränserna. Härnäst skall alla f.d. sovietstater (Estland, Lettland, Litauen, Poland, halva Tyskland med mera) också lämnas över i Ryska händer. Enligt rysk stats-TV så är detta som gäller för fredssamtal.

Säger rysk TV att Ryssland ska ta Polen och forna Östtyskland? Tvivlar starkt på det. Baltländerna kan däremot komma ligga risigt till. Beror väl på hur de behandlar sin ryska befolkning. Får de leva på samma villkor som estländare, letter och litauer så är det väl tveksamt om Ryssland skulle vilja agera militärt.

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Då blir det evige krieg mot Ryssland.
Inte som att Sveriges befolkning och militär är koncentrerade till fem platser.

Att sedan strunta i Sverige efter atombombsattack, och tänka att vi vände andra kinden till, är en dålig idé.

Att ockupera och försöka kuva en befolkning man atombombat, som inget vill annat än att döda ryssar, är också en dålig idé.

Varför skulle stridsviljan öka i Sverige efter fem kärnvapenattacker när två kuvade Japan? Görs Berlin, Paris, London, Madrid, Wien osv obeboeligt så kommer nog stridsviljan dämpa sig i Europa.

Personligen ser jag ingen anledning att kämpa mot ryssen när våra landsförrädare redan släppt in 3-4 miljoner främlingar i landet som begår grova vålds och sexualbrott till 99% riktade mot svenskar samtidigt som landet plundras av främmande parasiter, bidragstagare och bedragare.

Låt oss först ställa alla landsförrädare, medlöpare och profitörer till svars, skicka ut första, andra och tredje generationens invandrare från problemländerna och därefter kan man möjligtvis oroa sig för ryssen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in