2023-12-20, 20:20
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Colorados Högsta Domstol.

Var det nåt mer?

Den fete gubbfittan är snart portad i alla delstater så gråt nu alla MAGAcucks

Lugna mensen lite. Har han inte redan suttit i rättegång för detta förut? Vad kom dom fram till? Colorado är bara en delstat och felaktiga domar händer, eller förnekar du det?
Citera
2023-12-20, 20:21
Avslutad
Citat:
Den fete gubbfittan är snart portad i alla delstater så gråt nu alla MAGAcucks
Den fete gubbfittan är president 2024, köp ordentligt med näsdukar medan du kan.
Citera
2023-12-20, 20:23
Avslutad
Citat:
Du är felinformerad. Colorado är den första delstaten av fler än 20 som nu fått till en dom i sin Högsta Domstol. Sannolikt blir Trump portad av samtliga delstater på grund av sitt kuppförsök och Supreme Court lär aldrig i livet döma annorlunda. Trump är sorglig historia vilket är bra för USA som nu slipper hans pajasfasoner och kriminella verksamhet.
Ett kuppförsök utan vapen blir svårt att hävda. Och särskilt när Trump uppmanade dem på Twitter att gå hem. I en prövning skulle filmerna visas där man ser att de blir insläppta i kongressen.

Jag förstår att det känns jobbigt för dig att Trump kan bli president igen, men diktatur är inte lösningen på dina problem. Du behöver medicin mot din TDS.
Citera
2023-12-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Mail-in röster? Det vann Biden.
Röster på plats. Det vann Trump.

Märkligt eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Joe Biden fick ju flest röster någonsin. Den mest populära presidenten med råge alltså. Han slog väl Obama med 10-15% 💪😆

😀
Det är här ni Trumpeter går i fallgropen. Självklart är det inte konstigt att Biden och demokraterna fick flest röster i valet 2020, motsatsen hade inte varit ett bombnedslag utan ett politiskt kometnedslag….
Inte sannolikt att Trump kommer vinna popular votes, däremot kanske han kan få flest elektorsröster 2024 även om jag inte tror det.
Citera
2023-12-20, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ett kuppförsök utan vapen blir svårt att hävda. Och särskilt när Trump uppmanade dem på Twitter att gå hem. I en prövning skulle filmerna visas där man ser att de blir insläppta i kongressen.

Jag förstår att det känns jobbigt för dig att Trump kan bli president igen, men diktatur är inte lösningen på dina problem. Du behöver medicin mot din TDS.

GOP har drivit fram detta i Colorados HD så nej, det blir aldrig mer någon valkampanj för Trump. No way mister. Den fete gubbfittan får hålla sig hemma i sitt tsarpalats i Florida.
Citera
2023-12-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
😀
Det är här ni Trumpeter går i fallgropen. Självklart är det inte konstigt att Biden och demokraterna fick flest röster i valet 2020, motsatsen hade inte varit ett bombnedslag utan ett politiskt kometnedslag….
Inte sannolikt att Trump kommer vinna popular votes, däremot kanske han kan få flest elektorsröster 2024 även om jag inte tror det.

Jag sa ju att Joe Biden fick flest röster någonsin! Tio procent fler än den dittills mest populära presidenten Obama. Joe Biden hade verkligen folkets förtroende.
Citera
2023-12-20, 20:29
Avslutad
En het potatis i USA nu, sätter en peng att Donald Trump kommer undan, såvida
inte fler delstater hakar på, finns alltid två sidor, en för eller emot Trump.
Citera
2023-12-20, 20:32
Avslutad
Citat:
Du är felinformerad. Colorado är den första delstaten av fler än 20 som nu fått till en dom i sin Högsta Domstol. Sannolikt blir Trump portad av samtliga delstater på grund av sitt kuppförsök och Supreme Court lär aldrig i livet döma annorlunda. Trump är sorglig historia vilket är bra för USA som nu slipper hans pajasfasoner och kriminella verksamhet.

Nej din dumme stackare. Du förstår ju inte. Det här är en storm i ett vattenglas. Du ljuger dessutom. Det gäller Colorado, inga andra stater.

I ett litet tillägg till konstitutionen som skrevs för 150+ år sedan står det att personer som under ed lovat att skydda konstitutionen och varit engagerad i uppror inte får inneha politiska positioner. Fine. Men:

1. Trump har varken engagerat sig eller deltagit i några uppror. Han uppmanade t.o.m. att hålla sig lugna och försökte få dit insatsstyrkor. Hade han det skulle han redan sitta inne eller åtminstone bli dömd för det.

2. Tillägget nämner ingenting om presidenter.

3. Detta har försökts flera ggr och aldrig fått genomslag. Av förklarliga skäl. Det kanske var det du tänkte på?

4. Det är majoriteten demokrater som helt felaktigt klubbat igenom detta. De har själva erkänt att det blir svårt att få igenom i Supreme cort.

Du kanske börjat inse varför det står i en jättelitet notis om det i Aftonbladet och inte är någon löpsedelsnyhet? Men jag tror ändå inte du kommer förstå. Du är för korkad.

Men om du verkligen tror att Trump kommer bli portad från presidentvalet pga att han strider mot här tillägget så be my guest. Lycka till vidare i livet.
Citera
2023-12-20, 20:34
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Detta kommer naturligtvis bara att spela Trump i händerna. Skall bli väldigt intressant att se vad som händer med ett överklagande.
Ja får han inte rätt där så är han rökt! Fler delstater kommer att hänga på om domen står sig.
Citera
2023-12-20, 20:34
Avslutad
Citat:
GOP har drivit fram detta i Colorados HD så nej, det blir aldrig mer någon valkampanj för Trump. No way mister. Den fete gubbfittan får hålla sig hemma i sitt tsarpalats i Florida.

Är folk verkligen så här korkade och okunniga?! Jag vet knappt var jag ska börja.
Citera
2023-12-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag sa ju att Joe Biden fick flest röster någonsin! Tio procent fler än den dittills mest populära presidenten Obama. Joe Biden hade verkligen folkets förtroende.

Jag uppfattade dig som ironisk…..
Citera
2023-12-20, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
😀

Då kan du isåfall börja förbereda dig på ett rejält kometregn redan nu…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in