Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Resonemanget är logiskt förutom att jag tror att D inte bara varit medveten om detta utan även deltagit. Z har själv vittnat om att även D begått övergrepp mot henne. Detta har dessutom pågått under längre tid.
Vad menade S när hon sade till polisen att hon "vet mycket mer än ni" (om vad som pågått)?
Om S har Z sagt att hon var också dum ..
Var har du läst det om att D begått övergrepp på henne (på hennes privata delar)? Det jag läst är att mamma och pappa tog "hårt mellan benen när de duschade henne". Det har jag trott (och gör fortfarande) att det är en del av den ovarsamhet de visat.
Det fetade tror jag är en feltolkning av oss FUP-läsare att S skulle veta ngt om våld som förekommit. Jag tror istället att hon menar att hon har hela bilden (hon trodde det) av hur det varit hemma. Sett ur hennes ögon har hon sett en sjuk mamma och en överarbetad pappa. Massor av berättelser om hur jobbig Z varit... Detta är hennes verklighet och det har hon växt upp med.
Vid sista syskonträffen var det några av syskonen som inte var lika kärleksfulla mot Z. Det nämndes inga namn, tror dock absolut inte det var S för hon hade ett foto med sig av sig själv. På fotot stod det att hon älskade Z och det gjorde mamma och pappa också.
Däremot så tror jag att de syskonen som inte visar samma kärlek mot Z som de andra syskonen är de som saknar mamma och pappa och varandra med. De anser i deras barnögon att det är Z fel att det har blivit så att J och D sitter "i fängelse" och det är för att hon var dum nog att dricka ättika.