2023-12-19, 21:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
1. Huvudanledningen till att USA kommer upphöra med att lägga sig i Ukraina handlar om, att en klar majoritet bland amerikanare anser Kina vara det största hotet.
2. Även om Scholz deklarerat hängivet stöd till Ukraina, kan man inte i ett demokratiskt land som Tyskland bortse från den stora tveksamheten i den tyska opinionen.
Som exempel ville Tyskland i början av kriget endast skicka militär-hjälmar till Ukraina, och inga vapen.
Anledningen till tyskars komplicerade förhållande och osäkerhet handlar om många faktorer.
Som gammal historia med de tyska staterna (Tyskland och Österrike-Ungern) som stormakter, Hitlers misslyckade bravader, men även nyare nära relationer till USA, Sovjet, Ryssland med bl.a. mycket stor handel.

På ettan frågade jag om du på fullaste allvar tror att Usa skall upphöra med stödet ? Kan jag få ett svar på frågan jag ställde, istället för att dra in Kina i saken.

På tvån rekommenderar jag dig starkt att ta en titt på tyska medier. Läs vad politikerna där säger. De borde vara "tillnyktrande", angående om det tyska stödet skall fjamsas bort.
Citera
2023-12-19, 21:32
Medlem
Varför testar inte ryssen att chocksända 100 kryssningsmissiler og shahed drönare på en gång. Varför mättar de inte Ukrainas lufyförsvar??
Citera
2023-12-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Varför testar inte ryssen att chocksända 100 kryssningsmissiler og shahed drönare på en gång. Varför mättar de inte Ukrainas lufyförsvar??

Det har de gjort särskilt förra hösten. Gick sådär, går sämre nu av två skäl.

Ryssarna har inte speciellt många missiler kvar, de har avfyrat betydligt fler än de har kunnat tillverka så de har minskat sina förråd betydligt. Samtidigt har ukrainarna mer och bättre luftvärn nu än de hade förra hösten.
Citera
2023-12-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
På ettan frågade jag om du på fullaste allvar tror att Usa skall upphöra med stödet ? Kan jag få ett svar på frågan jag ställde, istället för att dra in Kina i saken.

På tvån rekommenderar jag dig starkt att ta en titt på tyska medier. Läs vad politikerna där säger. De borde vara "tillnyktrande", angående om det tyska stödet skall fjamsas bort.

1. USA kommer upphöra med betydande stöd till Ukraina.
2. Vad politiker säger är en sak, men Tyskland kommer inte vilja, våga, eller klara av, att överta USAs fallna mantel som ledande "skyddsmakt" för Ukraina!
Citera
2023-12-19, 21:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

För att krig i förlängningen handlar om ekonomi, det är dyrt. Dessutom måste man ha förmågan att göra det och information om vad man ska slå till mot. Det måste alltså vara värt att använda ett större antal, där många kommer skjutas ner eller missa målet.
Citera
2023-12-19, 21:45
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
2. Vad politiker säger är en sak, men Tyskland kommer inte vilja, våga, eller klara av, att överta USAs fallna mantel som ledande "skyddsmakt" för Ukraina!

Vad baserar du påstående nr 1 på? Det här är snarare en drömsituation för USA att försvaga ryssen. Ser vi till historien så har USA utnyttjat situationer som denna, finns inte en chans att man inte skulle göra det nu också..
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Då tackar jag för svaren. Mitt svar på det är : ytterst, ytterst osannolikt

Inom (troligtvis) ca. 3 veckor vet vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du älskar dina halmgubbar va? Sanslöst sätt att argumentera. När har jag inte sagt att ..

I en kultur och ett narrativ där man satt lögnen, bluffen och tvärtomskruvandet som standard kan man nog få för sig just detta:

"Putin ljuger? Du kan utgå ifrån att alla inblandade ljuger närhelst det passar dem. Skrattretande naivt att tro något annat." Skriver du...

Det är fullständigt uteslutet som ett alternativ i väst, att ljuga, bluffa och tvärtemot behandla verkligheten. Alltid.
Det förekommer i stort sett bara i ryssland. Möjligen i några diktaturer till.
Citera
2023-12-19, 21:46
Medlem
Citat:

Två punkter, 1 och 2.
Du har tvärfel i båda.
Citera
2023-12-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Vad baserar du påstående nr 1 på? Det här är snarare en drömsituation för USA att försvaga ryssen. Ser vi till historien så har USA utnyttjat situationer som denna, finns inte en chans att man inte skulle göra det nu också..

Har förklarat detta massor med gånger tidigare i tråden.
USA kommer upphöra med betydande stöd till Ukraina, för att en klar majoritet bland amerikanare ser Kina som det största hotet, och sin huvudfiende!
Citera
2023-12-19, 21:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Har förklarat detta massor med gånger tidigare i tråden.
USA kommer upphöra med betydande stöd till Ukraina, för att en klar majoritet bland amerikanare ser Kina som det största hotet, och sin huvudfiende!

Det är nog politikerna som bestämmer.., och sedan blir jag inte förvånad om en "klar majoritet bland jänkarna" skulle vilja betala 0 % skatt..
Citera
2023-12-19, 21:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Det har dom gjort. Inte fullt 100, men 75-80 + små moped-motor-droner för att dra på sig eldgivning så Ukraina slösar ammunisjon.
Det kommer att komma mer av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in