2023-12-19, 13:25
Medlem
gofigurs avatar
Så det var över 20 år gamla migranter? Inte ensamkommande då?
Kvinnor eller män?
Citera
2023-12-19, 13:45
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Så det var över 20 år gamla migranter? Inte ensamkommande då?
Kvinnor eller män?
Det troliga är nog att det var ukrainare. Varför skulle det annars vara så många män?
Romer åker i hela familjer eller skickar de sina kvinnor till Sverige.
Det är lite lustigt att så många i tråden inte verkar ha koll på det.

Jo. Den enda möjligheten att det skulle handla om romer vore nog att kvinnorna redan befann sig i Sverige och de skulle ta sig dit men då verkar det väldigt osannolikt att alla dessa män skulle ha tid att fly Ukraina samtidigt.

Gissningsvis leder incidenten till att det blir lite extra biljettkontroller redan innan avgång från Malmö eller Helsingborg för den delen.
Citera
2023-12-19, 13:57
Medlem
KillPus avatar
Det sägs att det bor flera hundra tusen zigenare i Ukraina. Så det kan vara denna sortens "ukrainare". Vanliga ukrai ate ko.mer sällan i såna mängder i samma sällskap.
Citera
2023-12-19, 13:58
Medlem
sonicguides avatar
En länk till tidtabellen.
Det verkar som om ett av tågen kommer in söderifrån 10.46 och skall avgå 10.56 vilket skulle kunna stämma med polisens tid 10.53 men det kan naturligtvis vara så att man stått och tjafsat ett tag.
https://www.datocms-assets.com/56794/1699957356-kopenhamn-malmo-helsingborg-halmstad-goteborg-2-kopenhamn-malmo-helsingborg-halmstad-gote borg_2023-12-10-2024-12-14.pdf
Citera
2023-12-19, 14:36
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPritt
Gläder mig att media rapporterar om det och hur det faktiskt ligger till.

ja verkligen. Det har blivit en rejäl skillnad faktiskt om man jämför med 2015.

2015 gick ett 50 tal "flyktingar" i ett fackeltåg med skrik och skrän mot polisstationen i en liten stad i mellersta Sverige och skrek utanför stationen då polisen tagit in en av deras parasitvänner på förhör för nån stöld eller vad det var.

En oerhörd händelse i denna lilla stad som skrämde alla som mötte dom från vettet.

Inte ett ljud om detta i den lokala tidningen. Det var som om det aldrig hänt. Borde vara stora rubriker med tanke på de vanliga stora händelserna där första sidan brukar bestå av "selma 6 år hittade en hemlös katt" osv.
Citera
2023-12-19, 14:47
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Tyckte deras MO lät som zigenare, att flytta runt för att inte bli upptäckta, att släpa med sig en massa ungar och rent allmänt vara stökiga.
Ukrainare reser väl fö fortfarande gratis?

Tydligen så lämnar zigenarna Ukraina sen kriget började, fick lov att göra lite efterforskningar då min kunskap om zigenare i Ukraina var obefintlig.

Länk om zigenare som ”flyr”;
https://www.amnestypress.se/artiklar/reportage/26798/romer-pa-flykt-fran-ukraina-togs-emot-i-goteborg/
Citera
2023-12-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Var i världen får man åka tåg gratis?

Jag fattar precis lika lite som dig kring vad som hänt, men polisen verkar valt att inte sätta dit dessa tjuvåkare, undrar vad det var för omständigheter som ledde till beslutet. De är ju uppenbart nån typ av flyktingar då de kördes till mig-lokaler.

Dräggigt beteende i vilket fall som helst.
Citera
2023-12-19, 15:06
Medlem
Ukrainare får allt gratis i Sverige. Räcker att visa passet på tunnelbanan.
Tack EU för detta.
Citera
2023-12-19, 15:10
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Tydligen så lämnar zigenarna Ukraina sen kriget började, fick lov att göra lite efterforskningar då min kunskap om zigenare i Ukraina var obefintlig.

Länk om zigenare som ”flyr”;
https://www.amnestypress.se/artiklar/reportage/26798/romer-pa-flykt-fran-ukraina-togs-emot-i-goteborg/
Tack för den infon, zigenare tycks ju vara lika populära i Ukraina som i resten av världen. Märkligt att det alltid blir kaos och elände runt dessa.
Och Soraya Post, trodde hon fortfarande satt inne.
Citera
2023-12-19, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runarSten
Jag fattar precis lika lite som dig kring vad som hänt, men polisen verkar valt att inte sätta dit dessa tjuvåkare, undrar vad det var för omständigheter som ledde till beslutet. De är ju uppenbart nån typ av flyktingar då de kördes till mig-lokaler.

Dräggigt beteende i vilket fall som helst.
Är man från Ukraina kommer man undan med mycket. Inte undra på att se struttar omkring och tror de är förmer andra.
Citera
2023-12-19, 15:39
Medlem
Glödskals avatar
Ingen biljett - Ingen asyl

Det borde vara så enkelt.
Citera
2023-12-19, 15:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Ukrainare får allt gratis i Sverige. Räcker att visa passet på tunnelbanan.
Tack EU för detta.
Funkar på tunnelbanan men hur många städer har tunnelbana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in