2023-12-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Han som flyttade till England?
Finns ju fler som fört ut sina barn somliga pga att de blivit rädda för socialtjänsten trots att de inte haft något med dem att göra men trott på info om att barn tas utan orsak
2023-12-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Du skriker här hela tiden.
Du verkar ha ett stort intresse i placerade barn, så pass mycket att du sitter här och far med osanningar och fantasier var och varannan dag.

Trots alla försök till konstruktiv dialog kan du inte hålla dig på samma nivå och du kommer förmodligen aldrig förstå hur utredningarna går till. Givetvis har man inte heller tidningsartiklar eller en rättshaveristisk tik-tokare som bevis i en domstol, är du helt tappad?

Det vore önskvärt att socialtjänstens utredningar byggde ännu mer utifrån barnperspektivet och inte vuxnas rätt till barn, till varje pris. Dessa föräldrars agerande är bevis på att just deras föräldraförmåga stinker.
Haha, jag har till skillnad mot andra här i tråden bevis i form av vetenskapliga rapporter samt hänvisning till läroböcker i ämnet.

Ingen har någonsin sagt att tidningsartiklar skulle vara bevis i en förhandling, ingen tiktokare heller, var får du alla tokigheter ifrån?. Sedan har du ett relativt ovårdat språk och bristande förmåga att argumentera.

Utredningarna saknar ofta barnperspektiv, därför omhändertas barn felaktigt från sina föräldrar, samt barn som borde omhändertas får stanna kvar i dysfunktionella familjer.
2023-12-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Säger du ja. Varför ska nån ta ditt ord för absolut sanning? Seriös fråga.
Det är inte mitt ord, sakkunnigas ord.
2023-12-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Men det är ju inte det föräldrarna säger utan deras positiva omdömen kommer från personer som inte har sett hur de är som föräldrar mer än korta stunder vid hämtning på förskola eller på allmän plats och säger bara att barnet verkar glatt i möten med förälder . Sådana vittnen är lika svaga som om man skulle ta att barn är svåra att hämta på förskola som bevis på att barnet inte vill vara med föräldern när skälet är att de bara inte vill sluta leka med kompis och tycker att förälder ska hämta senare
Nej, jag pratar om exakt samma uppgiftslämnare och samma tidpunkt när uppgifterna lämnades.
2023-12-18, 18:37
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Pappan i det ärende är kvar i Sverige medan mamman flytt utomlands med barnen

Okej. Jag tänker på mannen som tog sitt barn o tjej/fru och drog till England efter att han hört ett rykte från någon på skolan att dom skulle anmäla honom till soc för att han slår barnen.
2023-12-18, 18:42
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Haha, jag har till skillnad mot andra här i tråden bevis i form av vetenskapliga rapporter samt hänvisning till läroböcker i ämnet.

Ingen har någonsin sagt att tidningsartiklar skulle vara bevis i en förhandling, ingen tiktokare heller, var får du alla tokigheter ifrån?. Sedan har du ett relativt ovårdat språk och bristande förmåga att argumentera.

Utredningarna saknar ofta barnperspektiv, därför omhändertas barn felaktigt från sina föräldrar, samt barn som borde omhändertas får stanna kvar i dysfunktionella familjer.

Lägg ner nu. Du har inte refererat till en enda grej i denna tråd..
2023-12-18, 19:00
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är inte mitt ord, sakkunnigas ord.
Lögn
2023-12-18, 19:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Lögn.

Visa mig 1 enda källa som är skriven runt 2020-2023.
Jag vill inte ha en debattartikel eller en 20 år gammal rapport.
Jag vill ha en rapportering med vetenskapligt stöd som bevisar ditt påstående att soc omhändertar barn på felaktiga grunder som är skriven runt 2020-2023
2023-12-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Lögn.

Jag vill ha en rapportering med vetenskapligt stöd som bevisar ditt påstående att soc omhändertar barn på felaktiga grunder som är skriven runt 2020-2023
Finns ju den nya utredningen som kommit för inte så länge sedan som är beställd av regeringen som många hänvisar till men få har läst eftersom den är på sådär 1300 sidor
2023-12-18, 20:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Finns ju den nya utredningen som kommit för inte så länge sedan som är beställd av regeringen som många hänvisar till men få har läst eftersom den är på sådär 1300 sidor
Står ingenstans i den om att dem omhändertar barn på felaktiga grunder
2023-12-18, 20:56
Medlem
Citat:
Vet jag inget om eftersom jag inte kommit så särskilt långt i läsning av den men de som är emot lvu pratar hela tiden om den hur 130 punkter kommer att ändra allt
2023-12-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Lägg ner nu. Du har inte refererat till en enda grej i denna tråd..
Citat:
Lögn
Citat:
Lögn.
Citat:
Det är bara att gå tillbaks i tråden för den som vill läsa om bristerna.
Citat:
Vet jag inget om eftersom jag inte kommit så särskilt långt i läsning av den men de som är emot lvu pratar hela tiden om den hur 130 punkter kommer att ändra allt
De som är emot lvu? Vilka är emot lvu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in